Vad ska jag skriva här? 848839

Sådär, en ny rubrik, tack och lov. Fatta att försöka vara fyndig och så skriva en rubrik (jag kör kronologiskt) varje dag som ska handla om texten eller innehållet här nedan, som jag INTE har skrivit ännu. Äh, det är för mycket för mig. Det får bli konstiga rubriker. Funderar på att börja med siffror.

————-

Grevis frågade mig i kommentarerna vad ”apfelcorn” var. Jag hade inte stavat det rätt, men här kommer en bild på det hela:

Det är ett tyskt äppeltjoho. Det är inte likör, och det är inte sprit, det är inte cider. Det ligger på en 20 procent och är jävligt gott. Kolla bara, flaskan var full innan Baggos Lizzbo (kvinna) fick tag i den, he-he. Hon diggade igår, morsan diggade i alla år, och även jag diggar det. Sprang på det i Tyskland någon gång, där körde man sådant mellan alla biran. Kan rekommenderas, ljuvligt gott, ha-ha.

————–

Körde ut den här på FaceBook som jag larvar mig med också, men jag måste lägga den här med.

En gubbe hade försvunnit idag ute i det kalla vädret. Och här rapporterar Rapport.
Men kolla bakom Claes, kolla illustrationen, ha-ha, så jäkla ljuvligt. En snut som står och tittar på kartan, och på kartan står det tydligt ”Sverige” och så ett spaningsområde som är som halva Sverige och går ut över Danmark, ha-ha, jag tycker detta är ofantligt roligt, det är alltså så det går till (edit: de har hittat gubben, vid liv, tack vare polisens spaning, he-he).
Ännu ett bevis på att klåparnas barn får fina jobb i sin tur. Inget ont om Claes.

—————-

Har lyssnat i hörlurar, kom ihåg att min iPhone faktiskt är en musikspelare nu i kväll igen, efter något halvår. Kanon att lyssna på musik. Och min är laddad med Monica Zetterlund, Hendrix, Led Zeppelin, Paul Anka, Beatles, Miles Davies, Neil Young, ja och mer, ni hör, kära cyberbiktfädrar/mödrar att min musiksmak är otroligt spridd. Men det är kul, kul med musik som ger en upplevelser, nostalgi, liv.

Efter all ledighet en dag på jobbet igår, och så idag, onsdag, ledig igen. Nu är det två dagar jobb innan det blir helg igen, tjoho. Det är annorlunda jobb man har.

——————

Baggo hade roligt åt att jag är så jävla skum att jag har noja för att svara i telefonen igen, eftersom det är min tandläkare som ringer och vill borra. Han menade på att jag ju faktiskt har ett val, jag kan säga nej. Det hade aldrig ens låtit föresvävat mig. Så om han ringer i morgon ska jag svara, och gå med på en undersökning, men eventuell borrning får vi ta senare. Hur dum i huvudet kan man vara (jag)?
Ja, jag är rädd för smärtan, men ännu mer rädd för alla tusen spänn det ska kosta.

Har börjat på en websida, från jobbet, där jag kopierat ÖBO:s, bostadsbolagets hemsida, och istället för bilden på deras förstasida har lagt en video med borrning från mig. Ska göra den lite mer klar (decibel-mätarern är med) och så ringa till deras boss och ge adressen. Det kommer att ”ta hus i helsike”, he-he-he. Ja, jag lägger ut adressen här också sedan.
De häpnade på jobbet när jag lirade upp de här videosarna från min julhelg, det höll med mig om att det fanimej inte var klokt. Så får det inte låta. Okej, vänta, kompensation, vänta bara….

——————-

Ja, det var väl just about everything för i natt. Lite jazz på hörlurarna, sätter mig vid TVn. Går upp i morgon och pälsar på mig och tar mig till jobbet. Tjoho.

Rock!

/Baron

———————

6 Responses to Vad ska jag skriva här? 848839

  1. TompaHell skriver:

    Apropå ApfelKorn så besökte jag Berlin innan muren föll.
    Då kunde man ta deras tunnelbana(U-Bahn)och börja åka i Väst-berlin, forsätta in i Öst-Berlin, passera nedlagda öststationer med naken glödlampa och en ensam stackars vakt med k-pist, redo att skjuta ner den förste bäste som vågade försöka hoppa på det framrusande tåget.

    T-tågets enda stopp under Öst-Berlin var på Fredrichstrasse. Där sprakade det av ljus och reklam:
    – Köp sprit och cigaretter! Kom! Köp!
    Där införskaffade jag en limpa Prince och två flaskor Apfelkorn och tog nästa tåg tillbaks till väst.

    På sätet bredvid mig satt en äldre man som frågade om jag handlat min påse med stimulans i öst.
    Jag svarade att det hade jag.
    – ok, sade han, då får du passa dig för tullen som gör tillslag då och då här på tåget!

    Politik kan verkligen krångla till det…

  2. strega skriver:

    såg också rapport och garvade gott.
    ” han bör finnas i detta område” hahaha….så jävla komiskt! Apfelkorn är smaskens. Drack ofta det när man tågluffade genom tyskland, som man då tyckte var fult och fullt med elaka gamla nassar. Det är ju bara att svänga av från autobahn sen är man i sagolandet fullt av slott med tinnar och torn! Det går 13 Visby på dussinet i Tyskland!

  3. spawn skriver:

    Apefelkorn med äppelmust är läskande.50-50 blir för starkt annars,burrr.

  4. Anette skriver:

    Äppelkärnor? Bugar och tackar för upplysningen Oh Barone. Jag har aldrig hört talas om det förut, min östeuropeiska favorit var alltid Barack Palinka (eller nåt sånt, aprikosbrännvin från Ungern).

    Eder Tillgifvna

  5. våfflo skriver:

    aaah Barack! Aprikosbrännvin från den ungerska steppen (pustan?).

  6. baronen skriver:

    Tompa: Visst var det fränt? Åkte där då också och såg, som att se en film, snubbar med nazi-dräkter stå i helt öde tunnebanestationer, när man åkte förbi. De hade ett deal, att tunnelbanan skulle funka, både för öst och väst (i Berlin) så den korvade sig mellan öst och väst hej och hå. Underbart märkligt att ha upplevt detta.
    Tur du inte torskade där.
    Åkte till Berlin en gång, med Lelle som medpassagerare på tåget, han skulle till Prag. Så vi sa hej, från Västerås hade vi åkte, där på Fredrichstasse, där han drog vidare, och jag undrade hur fanken man tar sig över till väst-Berlin (inga skyltar, he-he).

    Strega: Rapport är nya humorprogrammet, det har inte hört talas om internet, om FaceBook, om Twitter, där allt händer blixtsnabbt.
    Men visst fanken blev man förvånad på alla dessa tågluffar hur det såg ut i riktiga tyskland. Ett vackert land, ändå.

    Spawn: Svaging.

    Anette: Ska testa din sort nästa gång. Men jag lovar, denna sort, Äppelsorten, är kanon (vågar mig inte på att stava igen).

    Wåfflan: Okej, där är jag inte med, men du snackade nog med Anette.

Kommentera

