Tävling, innan jag åker i finkan

Jag har visat den här bilden förut, då denna blogg var hemlig, pga arslen som sabbade för mig, men nu är det nya tider.
Det är tjejer jag haft det ihop med på 1900-talet (ja, det är länge sedan). Men faktiskt, det var på den tiden då jag fortfarande hade hopp om goda kvinnor, he-he (de är goda tills man blir ihop med dem, ALLA!)

Det finns en minimalistisk möjlighet att någon av dem stämmer mig för den här tävlingen, men den rädslan ska inte få mig att ge vika. Det är januari 2010, smek det årtalet, bara att köra.
Så här; man måste stå för var man kommer ifrån. Så är det bara. Och jag har ju gett alla brudarna ett svart vackert streck över ögonen, så det borde vara okej.

Här är donnor från min Västeråstid till min Örebrotid. En av bönorna finns på två av bilderna som jag numrerat.
Har jag nämnt att jag har den här bilden på jobbet, för att påminna mig om hur jag blivit som jag är nu? Nähä, okej, men nu är det sagt. (Mina arbetskompisar tror jag är galen…).

Om jag nu ska köra en tävling så är det ju frågan om vad man ska ge för pris. Hm….
Okej, så här. Den som kommer närmast poängmässigt, har mig som MC-chaufför-slav i en hel dag nere på Öland i sommar (uppe i Böda). Vi åker omkring på stäppen, i naturen och har med oss matsäck och bara njuter av den där jävla finemanga ön. Vinnaren pekar vägen.
Det är väl en fint pris (och kräver att man kommer ner dit, veckan efter midsommar i år, då vi kör igen).

Okej, då kör vi. Det är nio brudar. En av dem finns två gånger på bilden nedan. Två av dem har samma namn, här kan man chansa….

Fråga numero ett: -Vem, eller vilka nummer/bokstäver är typ samma tjej?

Fråga numero två: -Vem lyckas pricka in rätt namn (bokstav) nedan med rätt siffra från bilden så det blir mest rätt?

(Om flera skulle hamna på samma plats, så är jag MC-slav flera dagar).

Elfi = A
Helena P = Y
Ingrid = C
Annika = D
Åsa = E
Kerstin = F
Mari = G
Lotta = H
Helena N = X

Hm, blir det här lurigt? Jo, det blir det nog. Jag måste stoppa in tian här också, Jokern, vilken av damerna uppräknade ovan framträder två gånger, och då är det ju bokstav och två siffror som gäller. Så, då var det sagt.

(Är inte, i nuläget, säker på om jag har lyckats ge instruktioner som funkar, men jag har försökt…)

Här är bilden:

Efter att ha börjat cyberdagbok i december 1997 så befinner jag mig just nu här i mitt liv 2010. Samma vecka, som jag tror, de utser ”bästa blogg ” och annat skit i Tjockholm. Det här är på riktigt.

Kom igen nu. Svaret, när ni klurat fint, skickar ni via länken högst upp på sidan där det står ”E-post”. Brud-bokstav och siffra, brud och siffra som är samma. Ha-ha.

————-

Jobbade hårt idag. Från tjugo över åtta till fyra på eftermiddagen. Det var kanon.
Var kvar och fixade med maskinerna när alla andra dragit (som vanligt).
Fick skjuts hem av medarbetare (ej avlönad sådan) som lånade videokamera. Kanon.

Kom hem, segade, åt, tvättade.

Så ringde Micke, och han var utanför, och han blev nog min fjärde polare som kom över grinden på en massa år. Vi drack Appfelcorn, rött vin, och folkbira, mådde bra och gaggade.

Så gick vi till Biskops. Dock ej utan att håna Lilla Örebro när vi gick förbi, med kroppsgrimascher, he-he, och de var på, som vanligt.

Jävlars vad kallt det var.

Och väl på Biskops, jag och Micke, servitören från hell (som inte jobbar där), bakom bardisken, Erica, Elin och Pyrre.

Tre bira fick jag i mig, så stängde de. Vi hade haft det trevligt, mycket tjat och göttigt.
På min ensamma väg hem gick jag förbi en kvinna jag tilltalade:

”-Nu är det minsann kallt!”

”-Ja, jösses!

Och så kom jag fram till Rudbecksgatan, där kom en enormt stilig ännu yngre kvinna gående i sina tajta brallor som hade isat ihop sig med hennes lår, jag kunde inte hålla käften här heller (det är inte lätt när det är 20-22 grader kallt):

”-Nu är det väl lite kärvt, he-he!”

”-Ja, oj, ja!”

Jag är en raggare, helt klart, vilka repliker. Men, okej, jag ville bara hem, jag tordes prata med dem initialt, men min enda tanke var att ta mig hem, fast det inte är långt. Och nu, efter ett par timmar har jag ännu inte känsel i huden på benen.

Tjolahopp!

Rock och love!

Rock!

/Baron

4 Responses to Tävling, innan jag åker i finkan

  1. spawn skriver:

    Ljusa,om inte äkta blondinos,med veka läppar,vassa tänder och många neurotiska inslag.Once you go black you won´t go back!
    I Finn Skårderuds läsvärda bok ”Oro” nämner han en skånsk negress med italiensk brytning som jobbar på ett café i Firenze(Florens då)och det är drömmen,som dröm då.
    Jag tycker alla bimbosarna såg lika ut.
    Hur ser din preferens-lista ut?

  2. TompaHell skriver:

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz-zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz-zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz-zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

  3. Anette skriver:

    Nummer 5, E ÅsaPåsa Gunnarsson! Den enda jag känner igen ijallafall, men känner igen desto mer. Ingen annan kunde bära en så legendarisk mittbena utan trassel!

  4. baronen skriver:

    Spawn: Intressant analys. Kanske du har rätt. Själen sitter i ögonen. Jag tittade ånyo på bilden och ser samma matematiska komposition mellan näsa, öron, panna och mun. Kanske varje människa utan att förstå det, har något slags ideal, och det idealet har en själv som ideal? Kan det var så? Herrejesus, det kan vara så!!!!

    TompaHell: Fortsätt hata mig, du har all rätt. Men för guds skull, gör mellanslag mellan z-tecknen ibland, eller, som jag dristades att göra efter ditt pojkstreck, bindestreck lite ibland, så det blir radbryt, annars blir du som en jävla spammare, där dina z går ut en mil till höger.

    Anette: Så jävla rätt. Men som hon höll på och skuvade på lockarna mellan fingrarna så var det väl självklart att det skulle bli en sådan bena, he-he?

Kommentera

