Betalade just 19,97 dollars

Det är 140 spänn!
Det gjorde jag för dig, bloggen. Det gör att jag kan köra ännu ett år.
Jag kan lägga upp text, filmer, musik och hela fadirullan. En gång om året går jag in här och får veta att jag måste pynta snart. Nu tog jag det direkt när jag loggade in här och fick veta vad de ville ha ut av mig. La ut kontokortsnummer från mitt kreditkort och hela baletten på nätet till WordPress. Vill de, eller någon ondsinnad, sno allt jag har, så är det öppet mål.
Men man ska inte gnälla. De har varit bra hitills. Och för 140 spänn får jag jävligt mycket. Jag tackar WordPress för allt detta, och lovar, på heder och samvete att jag ska blogga duktigt. Och om det visar sig att någon nu snott allt från mig, via mitt bank-kredit-kort, där jag helt dum-i-huvudet-skrev-upp-allt, och skickade iväg över nätet, så lovar jag nu, här och nu, högtidligt, att jag ska göra allt som står i min makt för att spåra upp dem, tortera dem, och så döda dem saftigt. Jag menar det! Jag menar det verkligen. Det är läskigt att komma från krogen, gå in på sin blogg, få veta att man ska skriva ner nuffrorna på kreditkortet och allt, och så göra detta och klicka OKEJ!
Endera är jag körd, eller också inte. Vi får se. Är jag körd (det är så här varje år) så tar jag ut min hämnd, jag lovar, JAG LOVAR! FANKEN VAD SKRAJ JAG ÄR NU!!!!!!!

Jävlars, jag kanske är ett spån…..

————

Jag gick hastigt från Biskops. Jävla skumt väder. Om man kollar träden så ser de ut som de där träden som växer nere på havsbotten i Sargassohavet, vad de nu heter? Alger? Nej…KORALL!

Det är mig för mycket. Hur i fanken kan det komma dimma med snö, fukt, is, eller vad det är och pudra träd och allt så här, när det är 10 minusgrader? Det är helt obegripligt. Korall!!!! Korall!!

Min polare hade hugg, gick hem åt andra hållet. Får gnugga, blir han lyckligare av det? Jag vet inte.
Jag gick åt mitt håll. Framför mig, en liten kvinna, snyggt byggd som försöker gå hastigt. Hon går där, framför mig. Jag tar mina stora kliv och är man, tänker att den bönan vore något att ”ta en kaffe med”. Men så, ändå, jag känner det där jävla obehaget av att gå bakom en böna på kvällen-natten. Jag känner hennes rädsla, hör att hon hör mina steg.
Jag vet helt enkelt vad hon tänker, att den där store snubben som går bakom är en infernalisk yxmördare som i kväll är våldtäktsman och kommer närmare, och ändå värre blir det.

Jag lurar på att gå saktare där jag är på min väg hemåt. Fast jag står inte ut med omvägar, jag vill hem. Kvällen hade varit rolig, men jag ska fanimej inte gå saktare för att det finns idioter i världen (mördarsnubbar). Jag ska inte ta skit för de idioter som VERKLIGEN finns.

Efter en femtio meter kommer jag jämsides med den här donnan, en halvmeter kortare än jag, ett halvsekel yngre, eller nått. Jag vänder på skallen, och tittar mot hennes håll, hon saktar in, säkert beredd på det värsta…

”-Jag är ledsen att jag gick bakom dig och att jag nu går om dig, men det kan inte hjälpas, jag måste fanimej hem snabbt innan jag fryser ihjäl!”

Han skrattade tryggt.

”-Ha-ha, gå du, det är okej!”

Jag gick vidare, lättad, det verkade vara en stabil böna, och så tänkte jag att en brud som skrattar så tryggt är intelligent, och att det hade varit roligt att snacka vidare med henne, men det fanns ju inget fik öppet så här dags, och jag kunde ju inte bjuda hem henne och ….bla-bla-bla….

Såg bakom mig några gånger på vägen hem. Man måste göra det i Örebro härad. För här bor många idioter. Tjock-skalle-dum-i-huvudet-dårar. Idioter från hela universum, idioter från Västerås, Tjockholm, Ugga-Bugga-stan, Europa, Afrika, Asien, Amerika och nord-polen, hit och dit-landet. Bara att välja, hit kommer dårarna, jösses, jag är ju här!

De bor inte mitt i stan, de flesta dårarna, men de kommer hit till centrala stan, som rovdjur. Idioter. Och då gäller det att vara beredd. Därför vänder jag mig hela tiden om.
Väljer de mig, dessa idioter, så siktar jag på struphuvudet. Vad som än händer med mig, ska jag tugga ut struphuvudet på minst en av dem och spotta bort. Fega då, jävla as! (Herrejösses, jag börjar låta som någon jävla nasse-idiot själv, äh, det står jag för).

Tror att hon kanske blev rädd av det, alltså mina hemliga tankar, när jag gick förbi henne, för hon vek av, det såg jag när jag hade vänt mig om ett par gånger, men det är skit samma. Ingen ska hoppa på mig utan att jag sett aset först.

Nu är det ju så att jag är 112 år gammal. Och jag har bestämt att ingen jävla media, inga jävla ligistfittskallar ska få mig att inte våga gå ute när som helst på dygnet. Jag ska gå, var jag vill, när jag vill, tills jag inte kan gå längre. Så är det bara. Och den tanken kommer jag att fortsätta med, för evigt. Amen.

—————————

Skrev ett brev till min chef idag.
Och så träffade jag honom. Och så fick han det, och så förklarade jag vad det hela handlade om.

”-Jag gillar mitt jobb, jag vill fixa saker och ting. Men nu har jag, under två år jobbat massa extra utan att få cred (eller ens övertid), för att få allt att funka med datorerna. Och folk tror jag leker, och andra tror att jag inte gör ett skit för de inte vet bättre. De tror att jag trixar för att  jag inte har något bättre för mig Nu är det nog. Helt nog. För de säger nog detta till dig, i sin okunnighet!
Jag fortsätter göra allt detta med datorerna för att det ska fungera. Men varje timme jag jobbar extra med detta, kommer jag att redovisa för dig i fortsättningen. Så du vet, vad jag gör! Skit samma i övertidsersättning. Det bryr jag mig inte om. Du är min chef, och att du hajar är det enda som betyder något, de andra struntar jag i. De kan inte hjälpa sin okunniga bildning (vilket inte gäller alla, men en del), jag vill bara vara respekterad för det jag gör!”

Tror min chef blev lite konfunderad där. Men det jag sa var inte helt åt fanders. Han förstod vad jag pratade om, och det kändes jävligt bra.
Jösses, jag är ju en gammal man numera, inte lastgammal, men vuxen. Jag tar ingen mer skit, aldrig, no more, så enkelt är det. Precis så enkelt är det.

—————

Det kommer att bli så gigantiskt jävla superbra när vi får alla datorapparater, fixat inköp med kringutrustning, nätverket fixat sig och en massa annat som är på gång. Vi kommer att bli fränast i världen.
Hoppas bara att de som får njuta av den berömmelsen fattar det också. Ja, äh, annars så påminner jag väl dem om det.

—————-

I sommar.
I sommar kommer vi att köra på Böda på Öland igen.

I sommar kommer vi att köra på Öland igen hela jävla gänget.

(Hm, verkar lite knarkig som upprepar mig, men jag vill bara skapa uppmärksamhet).

Vi kommer att booooooosta hela prylen, göra den ännu fränare. Exakta datum kommer här, men planera in veckan efter midsommar, kan bli midsommarhelgen också, vi får se. I sommar, där händer rubbet, tjoho!

Hoppas en massa cyberbiktsfädrer/mödrar dyker upp där och har skoj med mig, med oss.

—————-

Äh, nu lägger jag ut.
Är jag galen som kör ut allt så här, utan skyddsnät?
-Ja, det är du!

Skiter väl jag i!!!!!!!!!!

Rock!

/Baron

PS: Roffe på Biskops la ut den här på mig på FaceBook. Vet inte hur han fått tag i den, men det är från mina dagar som Conga-spelare i back-linen på Finlandsbåtarna. Man måste stå ut med sin egen bakgrund:

6 Responses to Betalade just 19,97 dollars

  1. Madäläjne skriver:

    Kan man klicka på ”gilla” även här så gör jag det för bilden!:)

  2. McHäcko skriver:

    He he he ser ut som den där Jazon King eller vad det var han hette, han disko-detektiven.

  3. Anette skriver:

    Baron, spelade du med bröderna Gibb??

    Bra med brev till chefen, de behöver veta vad man gör innan andra talar om för dem vad man gör och man förlorar kontroll över sin egen arbetsbild.

    Eder tillgifvna

  4. Stoffe skriver:

    Bröderna Fluffs saknade broder?
    Eller konsten att göra en pudel av tjurnackad Baron?
    🙂

    Korallrevet sträcker sig ända hit till Uppsala! Allt är nerkalkat eller snarare dimfrostfruset!

    Klokt talat Anette! Bara man inte skriver något som de kan använda emot en! 🙂

    Synd att inte fiket var öppet…. 😉

  5. spawn skriver:

    den där typen har jag sett i en jugoslavisk p-rulle.
    det bästa/värsta med den filmen var textremsan som täckte nästan alla murvor.
    länge sen.

  6. baronen skriver:

    Mädäläjnä: Du har fått FaceBook-sjukan, he-he, tyvärr inga sådana knappar här ännu. Bilden är gudomlig, he-he.

    MC-Häcken: Vad är det? Discodetektiven? Vilket underbart namn, det ska jag börja kalla mig, ha-ha-ha-ha-ha.

    Anette: Jepp, jag spelade conga lite till höger bakom trummisen i det bandet. Och, visst, snyggt sagt där Grevis, man måste överspela/förekomma okunniga som försöker dra ner en i bajset av outgrundliga anledningar. Det blir ny lapp i morgon.

    Stoffe: Pudel är det nya gröna! Och visst är korallträden mysko? Har man sett sådant förut? Och det har ju inte varit tö sedan snön kom.
    Fik och andra schyrre tillhåll är aldrig öppna när man behöver dem. Bara att gilla läget.

    Spawnis: Va? Har den visats här? Ojojoj, hm… Men tack och lov för textremsan, känns som om det såg ut som det där svarta censurstrecket som täckte Borats härlighet i första filmen…

Kommentera

