En torsdag utan pannkaka igen

Tredje kvällen den här veckan idag, oavlönat arbete, fix för att få det att funka super (Roine gör det mesta av jobbet, men ändå, jag är där också, dvs tio timmar extra so far):

Ovan: Roine ringde nödsamtal att jag skulle komma och hålla i (det närmsta telefonsamtal jag haft, he-he, fem meter ifrån honom var jag när han ringde, he-he). Vilket jag gjorde, och så drog jag fram iPhonen, en sådan bild kan man ju inte tveka om att ta.
Det är alltså Ethernet-sladdar, nätverkssladdar som går in i Switchar och hej och hå. Ett jäkla kopplande, testande, fixande, trångt, puckat konstruerat, ihopfixat av generationer av nätverkstekniker.
Vi hoppas att inte så många datorer på jobbet ska vara bortkopplade under fredagen (Mac som PC, fast, he-he, Maccarna funkar ju fint nu…).

Jag tog en runda och kollade om det var låst överallt, och så plötsligt blev jag lite skraj. På golvet låg ett plastglas och rörde sig alldeles själv. Ingen hade slängt ner det, det var ju bara jag och Roine där, och det var inga snören, inget drag, ingenting. Var det en myra som gjorde ett gympass? Förskjutningar i jordskorpan? Eller var det något övernaturligt? Jag ropade på Roine och så kollade vi in det där i en två minuter, se här:

Tänkte ta mig ut, men blev kvar hemma. Skönt, är bra trött (och ändå sitter jag uppe och glor hellre än att gå och lägga mig).

Tandläkaren är inne på andra veckan att ringa mig. Jag har ännu inte svarat. Jag vet att det är sinnessjukt, men jag kan inte förmå mig, jag HATAR att gå till tandläkaren, och ännu värre, jag gillar inte att betala vad det kostar. Blir säkert ett par papp igen, gnyyyy-arrghh! Tandläkare de petar med sin krok i käften, vickar, ger sig tusan på att hitta ett ont ställe man inte visste att man hade, och så gör det ONT och så ska det borras, arghh!

Fast varje dag tänker jag att jag ska vara vuxen och ringa upp (det rings alltid precis när jag håller på att vakna, och då är jag ett våp och har inget att sätta emot om jag svarar). Jag ska försöka i morgon. Ringa och säga att okej på måndag kan det gå bra, för undersökning, men eventuell borrning får vi nog vänta med till lite längre fram, pga samhällets ekonomiska situation.
Det i sig är ju ett jävla skitsnack, allt handlar om prioriteringar. Och jag prioriterar feghet och lättja, kättja och en och annan bira. Det är jag det. Men till mitt försvar måste jag säga att jag ju tydligen känner mig själv, och därmed bara är en semi-hycklare.

Känns varmare ute nu. Inget konstigt egentligen, det är ju varmare, och det är alltid kul att prata om vädret. Men det går mot vår, jag känner det, jag vet det.
Har dock ännu varken vågat besöka hojen eller vinden. Är för vek för att klara av eventuell åverkan. Klarar inte det också.

Det är nog jag i ett nötskal. En lirare som väntar. Väntar på bättre väder, roligare liv, något annat. Människor med intelligens och framförhållning de gör något åt sitt liv. Jag bara väntar. Sen, sedan, snart. Man är så jävla dum i huvudet!!!!!

Men den där plastmuggen. Är det ett tecken? Är det dags att ställa sig upp, ta ansvar, acceptera att man är vuxen, sluta med allt roligt och bara göra rätt hela tiden?
Kan så vara. Kan mycket väl vara så.
Och hur stor idiot är man om man som jag lyckas läsa in det i en självrörande plastmugg?

Men, har man ingen hållning så har man inte. Det är nog bara en tidsfråga innan jag går in i någon sekt, eller börjar spela pingis på hög amatörnivå, kanske börjar teckna i kol och annonserar efter krokimodell. Gärna kristen ensamstående flerbarnsmoder med hull. Som kan baka kanelbullar, som gillar vaniljglass.

Vad? Varför? Vad är poängen?

Det är bara att hänga med, kolla vad som var meningen med resan. Grön pingisboll.

Rocka rolla!

/Baron

7 Responses to En torsdag utan pannkaka igen

  1. Anette skriver:

    ”sluta med allt roligt och bara göra rätt hela tiden?”

    Man kan inte göra det, hjärnan förtvinar ety hjärnan måste få ha roligt, det är hela syftet med existensen. Nu menar jag inte att hjärnan vill partaja och tramsa hela tiden, hjärnan har roligt när den är utmanad, jobbar med saker den gillar, får vara creativ, bli hög på sitt serotonin, slappa mellan varven, tänka nya och gamla tankar åsså vidare.

    Om man försöker göra rätt så blir det bara fel, för hur fan kan man göra rätt om det inte känns rätt??? För vem är det då rätt? De rättfärdiga? Låt de rättfärdiga vara körda och färdiga och låt din hjärna ha roligt istället 🙂

    Kablarna i första bilden ser ut som min hjärna känner sig just nu, rätt färdig för sängen…

    Eder Tillgifvna

  2. Anette skriver:

    Ps. plastmuggen måste vara en nymodig version av ”anden i glaset” som skrämde slag på ungar när jag växte upp. Det är plastdjävulen som talar till dig, och andar från döda rektorer som förlorade slaget om datorers vara eller icke vara.

    Godernatters
    Anette

  3. klävitt skriver:

    mac is crack,pc is back!

  4. spawn skriver:

    trampa på muggjäveln då!våld!våld!

  5. sofie skriver:

    muggen muggen ..skit mugg, jävla fredag. Mohhahaa

  6. Lord skriver:

    A crusty old golfer comes in from a round of golf at a new course and heads into the grill room.
    As he passes through the swinging doors he sees a sign hanging over the bar :

    COLD BEER: $2.00
    HAMBURGER: $2.25
    CHEESEBURGER: $2.50
    CHICKEN SANDWICH : $3.50
    HAND JOB: $50.00

    Checking his wallet to be sure he has the necessary payment, the old golfer walks up to the bar
    and beckons to the exceptionally attractive female bartender who is serving drinks to a couple of sun-wrinkled golfers. She glides down behind the bar to the old golfer.

    ”Yes?” She inquires with a wide, knowing smile, ”May I help you?”

    The old golfer leans over the bar an whispers,
    ”- I was wondering, young lady,” he whispers, ”Are you the one who gives the hand-jobs ? ”

    She looks into his eyes with that wide smile and purrs: ”- Yes Sir , I sure am.”

    The old golfer leans closer and into her left ear and says softly, ”Well, wash your hands real good because I want a cheeseburger.”

  7. baronen skriver:

    Anette: Du har förstås helt rätt, och jag tycker så också, att de rättfärdiga kan hoppa upp och… Men tyvärr har dessa en betydande makt. Nåväl, jag ska ta detta i beaktande.
    Kablarna är en symbol för våra hjärnor, så jag hajar, må du sovit gott, från också mig, eder tillgivna!

    Anden i glaset kommer man ju ihåg, det var ruggiga grejer. Men det skumma nu, det var att jag bara kände ett stort ”jaha?”. Jag borde blivit rädd och skrikande sprungit därifrån, men jag tänkte bara på att dokumentera. Säkert är det oroliga fd rektorer och andra som ligger bakom detta, brrr.

    Klävitt: Som skolkande underlydnad som lyckats hitta in hit bör du backa två steg innan du vågar säga så mycket som ett knyst här. Känn dig hedrad av att få vistas i denna luft. Respekt!

    Spawn: Du och nissen ovan skulle kunna ha en idrottsklubb tillsammans. Köra rundpingis och döda utslagna pingisbollar med era sulor, he-he.

    Och, en sådan spejsad mugg stampar man inte på, då kan himlen ramla över en, en risk jag inte är villig att ta. Låt gåtan vara gåta. Vi bara gick därifrån, två timmar senare tittade jag till den igen innan vi gick hem, den fortsatte rulla….

    Sofie: Muggen skrämmer. Men jag tror ändå att det var en myra som körde sit-ups inför vårsäsongen som var däri.

    Lorrd: He-he-he-he-he.

Kommentera

