Någon slags fredag i januari

Ovan: Från när jag gick hem från jobbet i kväll. Snyggt träd, som tror han är korall.

—————-

Ibland slutar jag med att sega hemma, att spela Maelstrom (rymdskjutaspel från typ 70-talet på datorn), slökolla TV, vara en växt,  då bestämmer jag mig för att ta vänners erbjudanden om att komma och släppa loss på allvar.
I kväll var en sådan kväll.

Men innan jag ”går krejsi” på det. Det måste vara något fel på mig.
Att gå dit, brevid centralstationen, gjorde mig helt anfådd. Att vara anfådd brukar vara ett tecken på att man har enormt dålig kondition, eller att hjärtat är i olag. Bägge de scenariorna fick mig att känna skräck.
Vafanken?
Eller var det för att det nästan var nollgradigt? Att varje steg blev två steg? Hur som, jag var beredd på att det var kört, när jag kom fram till grabbarna. Helt slut, svetten rann.

Det är M:s butik. Prylen var, ”ta med dig LP-skivor, spela fem låtar som du också presenterar”. Och det gjorde jag, hade jag med mig.
Jag spelade Little Richard, David Bowie, Santana, Pugh och Queen. Inte de vanliga låtarna, utan tidiga. Lille R från 50-talsinspelningar, Bowie från Pin-Ups då han bara gjorde covers av 60-talslåtar. Santanas från Abraxas då han kör Black Magic Woman (från Peter Greens Fleetwood Mac) och Pughs första ep, ”Föräldrarlåten”, samt Queens första (tror jag),  ”Keeping yourself alive”.
Raggipojkarna är fina och de gillade det hela, vad jag förstod (de kan sin historia). Jag tog en 20-sekundare på dem när jag kom in, he-he. Njut av det här:

———–

Biskops sedan. Jag var helt slut. Försökte få en korv vid ”Hålet i väggen” mitt emot snuthuset på vägen dit, men där var det kö, så jag sket i det, och gick vidare mot just Biskops.
Prylen var att jag sov lite i natt, och så jobbade jag stenhårt, utan att äta, och så kom jag hem och sov lite, och så lagade jag mat, och maten smakade bajs, så jag åt inte. Därifrån kan min matthet ha kommit, så en korv hade suttit fint där.
Nåväl.

Nere på Biskops träffar jag Åsa, eller fru Kalix kanske man ska säga. Hon har varit på konsert och tycker att hon är värd en bira på det, det var trevligt.
Ja, och så, man har ungefär just satt sig, så stänger de. Och jag gick hemåt. Fuck!

Jag måste fixa i ordning här hemma. När det är som roligast, när man snackar med folk, då måste man ha någonstans att ta vägen. Micke, Malle, Åsa, han som jag just nu inte kommer på vad han heter, och några andra, vi ville inte sluta gagga skit.

Äh, vad har jag mer att säga?
Inte ett skit. Ut med detta i cybern nu, att bedömas av cyberbiktfädrer och cyberbiktmödrar. Att blogga är ett tvång. Och kom inte och snacka med mig att bloggeri är fjöligt, då jämför man mig med fjoll-08:a-bloggarna som började när jag redan kört i tio år. Det här är på riktigt.

Rocka svulst!

/Baron

5 Responses to Någon slags fredag i januari

  1. draken43 skriver:

    nu är jag i gång i gen..

  2. spawn skriver:

    tips:ha alltid en förpackning små rökta korvar i rockfickan.låååång hållbarhet,hyfsat bra näringsinnehåll,och så är de så goda!!

  3. Anette skriver:

    aaah Keep yourself alive är en av mina ”powerlåtar” med Queen, blir alltid på bra humör och fulladdad med energi när jag lyssnar på den (vilket jag inte gjort på länge och ska göra nu).

    Små rökta korvar i fickan är också bra om du springer på en gäng Rotweilers som är arga och hungriga. Kasta korvar på dem och de blir alldeles förvånade och låter dig passera och du hinner långt bort innan de har ätit upp dem. Och om du ändå inte hinner undan, så är du deras vän efter det och de kommer inte att bita dig i benen. Funkar också på pudlar, lejon och treåringar.

    Eder tillgifvna

  4. Anette skriver:

    Jag igen… drog till min favorit-nerladdnings-sajt, mp3shake.com, och hittade Queens LP med Keep yourself alive och laddade ner alla sångerna för 2 dollar. Så, nu njuter jag inte bara av Keep yourself alive, jag återupplever lyckan av att lyssna på Doing alright och Great King Rat!!!

    Tackar Barone för påminnelsen om denna fantastiska skiva!

    Eder osv

  5. baronen skriver:

    Draken: Tack gode. Jag har väntat. Vilken lirare du är. Jag måste jag säga att jag vråldiggar din blogg och det du skriver. Om alla bönor vore som du, lika ärliga med sitt tänk, skulle det fanimej inte finnas några krig. Du rular!!! Ja, jag öser superlativer på dig, men det är skit samma. Fjäsk är gott när man får det på sig.e Hell dig, he-he.
    Ibland bloggar jag som du, men jag måste alltid tänka på var jag jobbar, och det stör mig. (Fast jag blivit tuffare sedan en tid). Blogga på. Fast du ska väl till asien nu… Rock!

    Spawn: Hm, bra ide´ det. Ska kolla på ICA, om de har några tyska korvar som aldrig i helvete blir mögliga, bra trix, tack!

    Anette: Så jävla kul att jag, via en raggi-inspirerad fest med ett gäng snubbar, fick dig att tjacka Queens första platta på mp3, och digga, ha-ha. Och det på andra sidan jordklotet. Hur fränt är det inte att leva i rymdåldern?????
    Intressant att du också tror på korvteorin, att man klarar sig bara man har korv med sig, he-he. Okej, jag är fast, jag ska fixa. Om det funkar på treåringar och pudlar så är jag på i 180.
    Varsegod, Grevis, jag toklyssnar själv igen på den plattan, för ddet var och är bra rock, så jävla finemang, jag garvar av lycka åt att du diggar samma som jag gör.
    Men har du inte Spotify? Om inte, hör av dig till mig, jag vet hur man får ett konto (det gäller alla här som är mina cyberbiktfädrer).

Kommentera

