Lördag som inte var så kall

Vad ska jag säga?
Jag sov  i tio eller tolv timmar idag, vaknade halv fyra.
Jag gick upp, tvättade i tvättstugan som ligger under min borg.
Jag åt.
Jag gick och handlade bira och mat. Åt och drack bira. Kändes fint.
Så fick jag SMS från fröken K. De hade fest hemma hos henne. Det är ungefär lika långt som från mig till Biskops, fast åt andra hållet. Ville jag komma?
Ja, vafanken, klart det.
Snygga brudar som är roliga, bördiga från massa länder, galna brudar som är tokiga, yngre män som är helt väck i plytet. Jag kan inte motstå sådant.

Jag drog dit och alla var glada åt att se mig (de som kände mig). Naturligtvis blev jag direkt ekivok och drog snuskiga grejer. Detta uppskattades, men några sa att ”du känner ju inte den där killen, han kanske inte fixar ditt snack”!
Och då sa jag:

”-Om han inte fixar mig är han en hycklare, och då ger jag fan i honom ändå!”

Sedan dansade dessa brudar, och jag gick till ett annat rum, och jag fick höra fint skvaller om hit och dit-prylar. Så jävla skönt att jag inte är i tidiga 30-årsåldern som de är. Jag slipper lida. Men det är sköna lirare, jag gillar dem, både snubbarna och bönorna, inget med det. Jaja, en och annan idiot, men det får man ta med i ekvationen.
Rätt fantastiskt faktiskt att jag får vara med. Antagligen anses jag som lite rolig, och rätt ofarlig (pga av ålder, en som inte snor grabbarnas brudar, men de är liiiiite osäkra). Det kan de få tro, he-he. Men visst gillar de mig, många av dem. Och jag gillar dem. Sköna lirare, som gör precis samma pryl som jag gjorde för 20 år sedan.

Alla som inte skulle hem skulle till Ritz. Skulle jag med? Icke! Far åt fanders. Jag skulle till Biskops och hänga och fåna mig, inte till Ibiza i Örebro, never.

Så fick jag skjuts ner, och då filmade jag med min iPhone. Det är lite skakigt i baksätet, men jag bara filmade ändå, och då får jag höra dessa intressanta prylar, he-he. Äh, skit samma, jag lägger ut. Lyssna och njut av dettta. Om detta medför att någon skvallrar för dem jag filmat så jag tappar vänskapen, så kan denna skvallerbytta dra åt helvete. Man ser inte vilka de är, man kanske kan fatta vem de är om man känner dem, men det är skit samma. Jag bara dokumenterar min verklighet. Men ändå. Softness, låt dessa fortsätta vara anonyma:

Jag gick upp för backen där vid Nikolaikyrkan, och var andfådd. Andra dagen på rad. Det bekymrar mig. Har jag ingen syreupptagning? En vanlig gata, som har uppförsbacke och jag är helt slut?
Nåväl, tog mig över Stortorget och vidare till Biskops. Inga vanliga polare där. Bara krogfolk som jag kände (jaja, det är inte så bara). Drog tre. Lattjade på FB via min iPhone.
Så stängde de, och jag gick hem.
Vid Lilla Örebro så stannade jag. Grabbarna var innanför. Alltså de som jobbar och äger stället. Ståldörren var nedfälld, så jag gjorde ett gäng obscena uttryck, och de var inte sena att hänga på, he-he. Det var juck och det var snaska-kotte-prylar. Folk som gick därute, där jag var såg rädda ut, jag bara garvade (och dom därinne). Sedan gick jag hemåt, kom hem.

Nu sitter jag här. Tror jag ska rosta bröd. Smacka på apelsinmarmelad.

Rock!

/Baron

4 Responses to Lördag som inte var så kall

  1. spawn skriver:

    vilken märklig väg föraren tog,sjelv skulle jag ba åkt på den bilfria gatan ända fram…
    trevliga människor.

  2. baronen skriver:

    Spawn: Han var rädd om körkort och de stålar detta skulle medföra. Det gick ju snabbt ändå, ungefär lika många minuter som rullen. Och ja, de är finemanga.

  3. spawn skriver:

    jag förstår.men,nu blir jag sugen på rostat bröd med ap-marmelad,länge sen,nästan 10 år sen.
    MÅSTE HA MARMELAD(med apelsinskal,typ den spm hette Gunilla)vart tar allt gott vägen,Makalös choklad,Naturens under( morrondrycken)och allt det andra jag glömt.

  4. baronen skriver:

    Spawn: Den sjukan fick jag för ett par veckor sedan, körde rostbröd och apelsinmarmelad och Oboy som en galning. Får den dragelsen vart femte år ungefär.

Kommentera

