Knasigt

Ordet till rubben ovan kom från himlen rätt ner i min hjärna just nu. Det är snyggt, det är catchigt, det är fränt. Knasigt. Det raspar om det ordet.

Okej, jag kan bjussa cybern på en liten rulle i kväll igen. Det är från hotellet Clarion eller vad det heter numera, det byter namn hela tiden. Tre minuters gång från Baronborgen.
Minnesgoda cyberbiktfädrer minns kanske mina storys om erotiska eskapader på detta ställe för några år sedan, jo, det är samma plats, men det var då, inte nu (jag och hotellbruden).

I denna, nästan tre minuter långa iPhonefilmade rulle förekommer oförskämdheter, dekoltage, förolämpningar, sexuella anspelningar på homosex och så mycket mer. De medverkande är mig själv, Baggo, Bluespolisen, Lizzbo, den onde Blinde i rullstol, en servitör, några musiker, en idiot och antagligen flera.
Min tanke var här att bara lugnt panorera (filma från vänster till höger sakta) och stämma av läget, men det blev mer.
Vid ett tillfälle så nämns fRa. Jag säger något om att jag måste hålla stadigt annars klagar fRA på att bilden darrar (jag har darrfilmat tidigare), vilket får Baggo, som inte vet vem fRa är att fara ut med massa ord som kanske inte är så snälla. Äh, det klarar fRa.

Jag säger fula saker, andra säger fula saker.

Grejen är, och detta vill jag klargöra, att det hade varit blues-kväll i denna hotell-foajé under kvällen. Jag kom först dit när allt var slut (seg som jag är), och fann mina vänner sittande som typ enda sällskap. Därifrån plåtade jag, häng med:

Oj, ser att min nya widget (som jag använt förut) numera ger en extra rad under filmer från tuben, klickar man där till höger, får man en större version av rullen. Najs. Prova!

———-

Sedan tog biran slut. De stängde för oss vanliga vid tolv. Så jag gick vidare över stan. Massa desperata typer överallt. Tog mig in på Biskops. Perra och andra där. Hade skoj, snackade skit. Snart kom Baggo och Bluespolisen och Lizzbo och gänget dit också.
Och där var vi i ett par timmar, innan det stängde.

———–

En elev tog kontakt med mig på FaceBook idag. Han hade glömt sitt leg på jobbet. Efter en stund mjuknade jag och gick dit genom vintern. Låste upp, han kom och fick sitt leg och kunde tillsammans med tio andra polare åka till Sälen och ha skoj. Utan legget ingen resa.
Är jag för snäll?

Nej det är jag inte. Karma är allt. Man ska hjälpa till.
Dessutom fick jag en promenad, och jag behöver motion.

————-

Skulle kunna berätta om en kriminalteknisk teori jag har, men spar det till någon annan gång.

Okej, detta var denna lördagen. Nock!

Rock!

/Baron

7 Responses to Knasigt

  1. Stoffe skriver:

    Instant Karma!

    Nu när du gjort din goda gärning, vad blir din onda?

    undrar
    en obalanserad
    ”Gin & Jane”-filosof

  2. frafilm skriver:

    håll kameran still för böveln!

  3. spawn skriver:

    Hon är dekolleterad på ett smakfullt sätt denna där.
    Verkligen.
    Ett ljus i mörkret.

    Vad var det för grönsaksdrinkar de hårda bluesgrabbarna intog,mint-juleps?

    Jag vill nämna Freddie King.
    Så,nu är det gjort.

  4. våfflo skriver:

    Ser ut att vara en fin bar, lite flygplats-stil över det hela. Där kan man nog sitta och drömma gott om fjärran platser.

    Mycket god gärning, klart grabben ska ha sitt leg.

    Blues-kväll i foajen… aaah!

  5. McHäcko skriver:

    Tjogga bogga pojkar och flickor.

  6. Anette skriver:

    Jag säger bara att jag drack Johnny Walker Gold Label igår och nu tänker jag inte tala mer idag. Huvudet är tunght.

    Nice bar!

  7. baronen skriver:

    Stoffe: Tja, det vette tusan. Alltid får man äta upp.

    frafilm: Den rackarn höll mig i axeln och skakade mig fast jag filmade, jag kunde bara komma på att skrämma honom med dig så han skulle sluta, he-he. Förlåt för skakning.

    Spawn: Dekoltaget var ett ljus i mörkret, helt klart. De där gay-drinkarna förstår jag mig inte på, massa stålar för några rotfrukter och massa krossad is. Kanske de tror att de är nyttiga då. Absolut vägran från mig, trots påtryckning. Freddan Kung rulade.

    Wåfflan: Jo, det är så fint att tom Sterge bodde på det hotellt i höstas, jag drog dit och tog en bir med honom och fru Strega och några bekanta. Och visst, jag behövde motion, och det var ju taskigt om tio grabbar inte kommer iväg trots planering. Men jag är böjd att tro att jag ungefär var den enda i världen som skulle göra det på jobbet då…. Så jag är uppfylld av min egen godhet, ha-ha-ha-ha. Du får komma förbi, de kör en gång i månaden, bluesföreningen.

    MC-Häckolainen: Tjugga-Bugga, Mjugg-Pjuck! Och girls! Särskilt ”The Swedish Bikini Team!”

    Anette: Det är fint att dricka whiskey och man mår så bra också. Och, än en gång, det är den där i morgon, som får ta konsekvenserna av vad den där idag gör, bara att lämna över till sig själv, he-he.

Kommentera

