Onsdag natt och torsdag morgon och naket och mordtankar

Var tvungen att dra till med något dragande däruppe. Naket funkar alltid. Men allt det andra skriver jag om.

Klockan är nu, här i Baronborgen, ställ edra klockor alla, precis tre på morgonen, på torsdagsmorgonen.
Jag lyssnar på Beatles i hörlurarna. Det är Så JÄVLA BRA. Man glömmer hur bra vissa gäng var, hur fränt de lirade, gamla jävla gubbarna, numera. Men skit i det, jag diggar, och det räcker för mig.

——-

Så sökte jag precis nu på min dator efter en pryl, alldeles nyss, som jag ville visa. Och så hittade jag bilder från den dagen i våras (april 2009) då jag hittade min morsa som rest vidare i kosmos.

Det är en annan historia. Men jag skriver ändå att det blev så, det här, så att allt blir kronologiskt.

——–

Idag kom en av mina yngre medarbetare in till mig. Hon har sagt det här förut till mig, och jag har fäktat bort, men nu sa hon det igen. Jag satt och hon ställde sig nära mig och tittade ner på mig. Hon är tuff och på. Eftersom jag är Västeråsare av börd fixar jag inte sådant, och skakar av mig. En äkta Västeråsare klarar inte beröm eller goda vibbar. Men nu kom hon fram till mig, igen, och sa samma som så många gånger:

”-Varför har vi inte dig mera?”

”-Va?”

”-Vi gillar dig, jag gillar dig, vi vill ha mer kurser med dig!”

”-Ha-ha, äh, det är inget jag rår över, kanske vi kör i höst på något, men det vet jag inte nu!”

”-Jag tycker du är bra!”

Som fd Västeråsare, som en lirare som kommer därifrån, är det svårt att ta det till sig även om man själv tycker att man är en rackare på det man gör:
-DET ÄR JÄVLIGT SVÅRT!

Av någon anledning slänger man sig hellre från ett stup än tar beröm och goda vibbar från folk. Det är galet, men så är det.
Men nu skriver jag det här, ändå. För om folk diggar ens stuk, ens lir, det man kör, då SKA man fanken inte skämmas. Men jag har, hade, ändå svårt att prata, vara normal efter en sådan pryl. Hon hade ingen anledning att säga detta, inget att tjäna på detta. Hon bara kom in, än en gång, och gjorde det. Jag är en miljard år gammal idiot, hon är nyss kläckt, hur reagerar man på det? Bara det är politiskt okorrekt i denna sinnessjuka värld.
Jag tackade lite stelt (”-Oj, ha-ha, okej, tack-tack, så snällt!”) och visade henne på dörren (för jag hade så mycket annat att göra).

Så sitter jag här och skriver sen CDB (cyberdagbok) och så kommer jag på hur glad jag blev att höra detta. Det känns bra, med andra ord. Jag är ingen sopa. Jo, det är jag, men inte bara.

—————

Jag kör även på Twitter och på en jobbhemsida och på FaceBook. Det är inte konstigt. Jag diggar de sociala medierna (hör av er om ni vill förlora oskulden och köra twitter). Tyvärr, om jag får säga ”tyvärr” så är många av mina vänner inte så igenkännande vad det gäller detta. De är mer rädda för det nya. Som folk varit i alla tider. Nytt är farligt, arghhhh.
Fast det tycker inte jag.

Så nu en liten rekapitulation.
Jag får Tweets (kvitter) från Örebro kommun, och kommunen skrev idag där att det är farligt på vägar och gator med all snö som nu dimper ner (väntas tre decimeter) men att de inte gör något åt det förrän det SLUTAR SNÖA!!! Då börjar de ploga, först då!!!

Jag är imponerad. Det är som polisen, ”-Vi rycker inte ut förrän ett mord begåtts!”, när ett offer ringer efter några yxhugg, eller brandkåren som inte åker ut på en liten brasa som får en vägg att brinna på ett hus, utan först när allt står i lågor. En ambulans som inte åker förrän det runnit ut 4 liter blod ur trafikoffret.
This is Örebro. This is Sweden.

—————-

Kolla på Apples USA-sida, reklamfilmen för nya iPadden som presenterades idag. Jösses, det är tändande, kanske till och med knark och porr för vissa av oss:

http://www.apple.com/ipad/#video

—————

Äh.
Det är torsdag. Det är Hindersmässa i Örebro. Jag hade ett helvete att ta mig från jobbet till tandläkaren, till SwedBanks bankomat och hem igen. Jo, jag betalade tandläkaren idag. Det var att gå i snömodd i en och en halv timma innan jag kom hem. Var helt jävla slut.

Och eftersom detta är Örebro, är det Örebro.

De hade slagit upp stånd på Storbron. Gudars vad det kommer att bli trångt där från och med  i morgon. Folk från Norr och Syd i den här staden kommer att bli galna.

Men.

När jag bara ville hem, så kom jag fram till Stortorget. Där var det en massa stånd på varje sida, och, förstås, där det var som mest ”trängst”, ”trångast”, där hade Örebrore samlats, för att vara sociala. Stanna och stå ivägen, prata, ryggsäckar rätt ut. Det gick inte att ta sig fram. Jag blev galen.

Jag tog sats, och bara gick framåt, såg en ryggsäck och ett gäng idioter, SMACKADE bara på dem så de for iväg och utan att ens tänka på det for det ur min mun: ”-JÄVLA IDIOTER!”

Och så kom jag igenom. Och bakom mig hörde jag att det muttrades (”-Hörde ni, han kallade mig idiot!”)

OM jag inte varit så trött hade jag stannat, vänt mig om, gått tillbaka några steg och slängt de där idioterna åt helvete. Men det gjorde jag inte.
Det jag gjorde var att jag inte tog mer skit från idioter. Punkt. Och detta förvånade mig själv när jag gick vidare och sket i vad de skrek efter mig.

————–

Godnatt cybern!

Rocka pumastjärt!

/Baron

Men, okej, ett par bilder här. En bild från idiotbilen som hade en förare som borrade i morse KLOCKAN HALV SJU SÅ JAG STUDSADE UR MIN SOVPLATS, så jag stormade ut (jag klädde på mig och var ett djur, ett mördardjur, take no more shiiiiiit) och ville mörda på min gata, jo, så var det, och varför jag inte förtydligar den prylen är för mig en gåta, bra psyk-story, men jag sprang ut och hotade då halv sju, att det fick vara nog (de la av, till halv åtta, arghhh). Jag ringde sedan bostadsbolaget under dagen. De ska ringa mig, jag ska ha KOMPENSATION! Stålar, ohyra, (icke-hyra).

Ovan, en av bilarna halv sju i morse då jag gick ut, som hade förare som borrrrrrrrrrrade! Jag var mycket nära att begå våld där, väldigt mycket nära, efter ett par timmars sömn.

Ovan: Storbron, utanför Slottet. Stånd på bägge sidorna, snöstorm. Här ska syd och nord mötas. Där det är som trängst, där ställer man upp stånd på bägge sidorna. Det är sååååååå jävla Örebro.

5 Responses to Onsdag natt och torsdag morgon och naket och mordtankar

  1. McHäcko skriver:

    Det är bara att suga åt sig Blommo och vara glad och stolt.

  2. Anette skriver:

    Det är sant att det är svårt att ta beröm, inte klokt egentligen, måste vara en speciell variant av Västerås-Jante som härjar med oss bördiga från Västra Aros.

    Jag ska till tandläkaren idag också! Tappade en bit av en tand i söndags och har inget val men det suger, kommer att skapa stort hål i plånboken och antagligen går min planerade tripp till Svedala i sommar rakt in i käften istället.

    Ha en god dag!
    Eder tillgifvna,

  3. spawn skriver:

    Jag köpte brända mandlar av en person som sålde,brända mandlar.Där på bron där det var smalast råkade jag spotta i motvind och loskan kom tillbaks.

  4. Stoffe skriver:

    Va fan SKÄMS o VET HUT, Västeråsare som Du är!!!
    Hålla på slicka i sig beröm, va fan!!!

    Nä, skojar bara Blommo! Men faktum ä att dä ä mkt Jante-Västerås faktiskt! Anette har rätt! Men ännu heligare att absolut inte ta nån skit! Långt innan Grynet kom mä dä på Tävä!

    spawn= höjden av självförakt att loska på sig själv! 😦 HAHAHA!!!! Dagens skratt!

    Fenomenet med stora stånd på torg är nog allmängiltigt! Då kan det bli trångt både här o där! Men mest stora stånd och därmed trängst är det väl ändå på Kiviks marknad! 🙂

    Beatles är grymt bra! Råkade hänga med dotra in i en skivbutik i Peking o fann att allt var svinbilligt!!
    Beatles-boxen för 350 kr o när jag betalade fick jag automatiskt 20% rabatt för att jag var turist! Så det renderade mig en utgift på 250 kr!!! Den kostade 3300kr på Gränby centrum i Uppsala innan den tog slut samma dag!!! Lika bra ljud! Borde starta en import ta mej fan! Hehehe! Stoffes Kinesimport AB (SKAB)! 😉
    Lite fluffiga Kanack-Gäss-jackor för några hundralappar oxå!

    Rocka Ris!

  5. baronen skriver:

    MacHäcko: Precis, och genom att skriv det så gjorde jag motstånd mot det jag skrev om. He-he.

    Anette: Tandläkaren är ett kapitel för sig. Dyrt och så gör det ont, men det behövs tydligen. Tråkigt att du tappar biljettstålar hit på det. Vi måste förresten börja berömma oss själva, på jobbet och överallt. Det kan vara en vändpunkt. He-he, ska börja tala högt och brett på jobbet om hur fantastiskt bra jag är, enligt mig själv och alla andra, ha-ha-ha-ha-ha…

    Spawn: Jag varnade dig ju för den platsen, men du skulle dit ändå, se hur det gick. Hoppas du lärt dig något av detta nu, he-he.

    Stoffe: Nä, man tar ingen skit heller. Hm, det är väl därför jag hamnar i så många konflikter med ”fina” människor, he-he.
    Och Beatles är bra. PiratBeatles är bra, gratis är gott, men det finns inget sådant som en gratis lunch, som de säger, vad jag nu menar, he-he.

Kommentera

