Madness i vargland

Vänta, vänta, vänta…. Jag hajar inte.
Okej, först måste man skjuta ett stort gäng vargar av för mig oklar anledning (jag lägger ingen åsikt i detta).  Alla vargar som skjutits testas och man kommer fram till att de var i gott skick och inte led av inavel och annat (inte hade fem tassar eller så).
De som inte gillar vargar hade tuppjuck, det var rensning i systemet att få skjuta bort dem. Orgasmisk njutning hos många varghatare.

Men så läser jag idag att regeringen, samma regering som beordrat vargjakten, nu ska importera fler vargar, från Ryssland och Finland, de ska ledas ner till mellansverige, eller eventuellt åka med helikopter. För vi har för få vargar nu.

Jag är som ett frågetecken. Jag vill förstå men jag gör det inte.

Det enda svaret på hur det kan vara så här, som jag kan komma på, är att man på detta sätt, på något för mig helt ologiskt sätt, tillfredställer både varghatare och vargälskare. Man skjuter och importerar samtidigt. Och hoppas väl då på fler röster, måste vara så.

Men.
Är det inte lite läskigt med en ledning för landet som tar beslut som samtidigt går åt två håll??? Gör de detta på flera områden?

——————-

Annars, tja, en vanlig dag. Har hållit mig hemma sedan jag kom hem från jobbet. Tänkte ta en tur ut, men är mäkta stolt för att jag struntade i det. Borde lägga mig och sova, men håller ett stoiskt motstånd, som en liten oppstinat unge. Vill inte, vill inte….

Ja, äh, det var väl det jag fick till nu.

Såg det här när jag i kylan gick till jobbet i morse. Var tvungen att plåta:

Rocka!

/Baron

9 Responses to Madness i vargland

  1. spawn skriver:

    jag såg en liknande konstruktion,men utan varningsskylt.javisst kände jag på den, så nu har jag en blåsa på vänsterhanden och en loska mitt på magen.
    ska köpa en trisslott idag.
    jag är ingen varg iaf.

  2. TomHell skriver:

    Känner ni er nedstämda? Tungt?
    Ljuset finns:

  3. TomHell skriver:

    Trötta på Mickelmäss? Sett för mycket av livet?

  4. TomHell skriver:

    Förlåt min repetition… Det blev fel, bling.

  5. TomHell skriver:

    Anarki!!!!

  6. TomHell skriver:

    Det är så enastående bra! Det värmer hela hjärtat!

  7. spawn skriver:

    blåsa i handen,loska på magen,och nu;en spya i knät…
    allram eest är för mycket.

  8. TomHell skriver:

    spawn är ung…

  9. baronen skriver:

    Kweholm: Det där är jävla fina grejer. Högkvalitet. Har ju kollat tidigare, efter anmodan från dig, och är lite förundrad över hur sådana där tankegångar låter sig utfästas på SVT idag. Att vara kritisk mot stålar, det trodde jag inte man fick vara längre, och göra TV.
    Men det är ett skönt gäng det där. Blev min fredagskväll, schyrre!

Kommentera

