Ett tidigt lördagsinlägg i debatten och Ölandsnytt

Det var lite läskigt när jag skulle ut i kväll. Jag var invirad i massa kläder, hade tjockat på fordret i jackan och allt, mössa, hela rubbet. Så gick jag till köket, klockan var några minuter över ett, kollade termometern, den stod på -14.
Så, med ens, så kände jag bara att DRA ÅT FANDERS det här med att gå ut!
Ja, jag var trött, har ju bara sovit i snitt två-tre timmar per dygn hela veckan (fråga mig inte varför, det bara är så nu), och så var det kallt, och jag kände bara att jag inte orkade, inte hade någon lust. Och så sket jag bara i det, och kände mig så stolt. Så vuxen.
Det är nämligen vuxet att säga nej.

Har jag gått och lagt mig nu då? Nej. Varför inte då? Jag vill inte. Jag bestämmer själv. Sluta tjata. Nu lyssnar jag på Serge Gainsbourg på Spotten. Vilken lirare, inte bara Tjö-täme där inte.

Ett gäng adaptrar i 19-årsåldern hade fest i kväll. Naturligtvis så snodde några av dem tjejernas mobiltelefoner och började stygg-messa mig från ”dem”. Jag sket i det, till en början (äh, det är roliga lirare). Men så tänkte jag att det kunde vara nog. Hittade den här träfiguren hemma, plåtade (har allt hemma, nästan, för alla situationer), och skickade den med följande meddelande:

”Bevare mig väl, childern of the corn! Undvik starka drycker. Kvarsittning medelst dumstrut för samtliga på måndag!

Sedan fick jag inga mer SMS.

—————

Idag ringde äntligen ansvarig för all jävla borrning upp mig. Igår eller om det var i förrgår hade jag ju ringt och snackat med två höga chefer, men det var inte deras bord. Nu ringde den här liraren, och jag berättade.

”-Jag åker båge med högsta ljudet, jag har lirat bas i högsta ljudbandet, jag var befäl i lumpen när vi skickade iväg granater med kanoner i ett år, jag bor ovanför tvättstugan som låter jävligt illa varje dag och kväll, jag jobbar med ungt folk som låter som fanken ibland, och jag har förståelse för att man måste bygga om ibland. Men att höra detta skit under julhelgen fick mig att på tredje veckan bli galen. Och det har bara fortsatt. Och så, nu för några dagar sedan, vaknade jag redan halv sju av hela skiten och höll på att göra mig olycklig pga av att jag ville mörda, nu får det fanimej vara nog, kompensation, minst, gäller!”

Och den här chefen sa att han ju fattade att jag inte var en vanlig gnällmåns.
Så nu ska jag skriva ner allt som hänt och skicka det till honom e-postbrevledes. Så ska de besluta om kompensation.

By da way. De börjar inte borra förrän exakt klockan åtta sedan ett par dagar. När jag går ut genom dörren. Ha-ha.

Men vad som gör mig nöjd, det vet jag inte. Jag ser framför mig minst två månadslöner. Men så flaxigt kan det väl inte bli, blir väl någon tusing. Äh, vi får se. Det här tar jag inte lätt på (och, ja, jag ska skicka websidan (plankad från bostadbolaget) med videos och ljud och decibelmätar-bild så han kan njuta: http://maclabbet.se/mats/obo).

—————

Det finns en speciell njutning med att vara helt jävla slut, helt jävla trött, och ta några bira. Jag håller ut. Jag vet att det bara är att gå och lägga mig, när jag är hemma som nu. Och ändå, så håller jag mig uppe så länge det bara går. Det är gåtan, varför gör jag så? Varför lägger jag mig inte fast jag är trött som i helvetet!!! Vad är njutningen, protesten? Varför? Ingen aning, jag bara köööööör!

————–

Jag boostade http://51party.wordpress.com under eftermiddagen-kvällen.
Det betyder att jag fixade ”content”, vilket i sin tur, för alla svennar som är här, betyder att jag la ut prylar där.
Jag la ut en mobilfilm och tio längre och kortare rullar som Roffe filmat under länken Media.

Så nu vet ni. Rätt många av våra polare och oss är med där. Jag har fem Roffe-rullar kvar att lägga ut, och några jag tog själv, men det behövs mer, bara att skicka. Länk till sidan är alltid här till höger i sidebaren, rätt långt uppe.

—————

Hm, tror jag öppnar den där glöggen jag fick av Lizzbo och Bagliari på juldagen nu, och sätter mig vid TVn.

Känner mig skumt lycklig.

Osömn och några bira kan göra detta med en människa.

————–

Men först, innan glöggen, lägger jag ut den här tube-prylen. Den är härligt politiskt okorrekt (Hitler kan inte vara kul på något sätt, eller hur) och ger sig på en produkt, ett bolag, som jag gillar, men den är för bra för att mina cyberbiktfädrer/mödrar inte ska få se den.

Man man behöver veta lite innan man glor:

1. Apple släppte en ny produkt för någon dag sedan, en iPad. En slags förstorad iPod, eller förminskad iMac. Och den är kanon, men vissa förståsigpåare klagar på att ditt och datt inte finns med där.

2. Man har tagit en scen från Undergången, den mycket bra rullen, tyska rullen, om Hitlers sista dagar i bunkern, låtit tyskan vara kvar, men översatt, via text på engelska vad Hitler ”egentligen” säger när han får ännu ett sammanbrott.

Det är så jävla snyggt gjort att jag svimmar, ha-ha-ha. Kom igen, även Strega måste orka se hela som är på 4 minuter. Okej, nog med introduktion (kolla under rullen, det går att se den större på sidan om man klicka där):

Rocka ballefjong!

/Baron

3 Responses to Ett tidigt lördagsinlägg i debatten och Ölandsnytt

  1. strige skriver:

    sieg iheil

  2. spawn skriver:

    Loska,blåsa,fläck, och nu;huvudvärk…hur kan nån tycka att den filmen är bra?Überspielung,en ful-Hitler som inte har något erotiskt över sig alls,och översättningen handlar ju bara om nån pad?

    Ahaa,nu faller pottläppen på plats.
    Loska,blåsa,fläck,värk,dumstrut…

  3. baronen skriver:

    Struge: Så sant.

    Spawn: Vill man se ”The Swedish Bikini Team” så har man gått på fel föreställning. Den är klockan 21.15, i lilla salen.

Kommentera

