Kalix är det nya blå

Jag blir så jävla glad. Först var det Strega (bassplayer) med sitt Selling England som jag kunde lägga upp här för ett par inlägg sedan, förra veckan, Genesis-köret. De är så jävla bra därborta i Västerås, helvetes bra, kunde inte, kan inte sluta lyssna där.
Nu har Kalix och grabbarna i Längtans Motell här i Örebro gjort en video.
LG har varit med hårt här, fotat och allt.
Wiberg och Johan….

Om jag säger så här.
Jag blir, tro det eller ej, så jävla lycklig av att mina polare, mina cyberdagboksbiktfädrer gör sina prylar att det inte är klokt.
Videon som jag lägger ut här nedan är en slags förhandspryl. De kommer att stänga av den (jävla töntar) efter något dygn, om de inte kommer på bättre tankar. Men ändå, de väljer att låta mig, och min cyberdagbok begå premiär!!
Och det är stort.

Tack pojkar! Jag är hedrad. Och det är i hög bildkvalitet. Klicka nedan videon, till höger, och få upp den stor, som den ska vara om ni har fetuppkoppling.

Det är Kalix som sjunger:

Hell er gossar!

———————–

Nu har jag kommit av mig. Nu vet jag inte vad jag tänkte hela kvällen att jag skulle skriva här. Skit också.
Jo, jag kan skriva en sak. Igår la jag upp lite prylar på vår sida för att parta i sommar. Sidan ni ser här till höger i sidebaren, högst upp, http://51party.wordpress.com. Videos lades ut och sedan 27 fotografier från Ante med skumma kommentarer av mig. Gå in där och kolla. Skriv lite egna kommentarer. Prenumerera på inläggen, var med, på.

————————-

Jag kunde ha gått till motorcykelklubben. Samma ställe som jag tillbringade en massa år på tidigare i mitt liv, faktiskt innan jag blev motorcyklist själv. Men jag orkade inte. Baggo och Lizzbo var där, ville ha över mig. Ett band lirade, jag hade gratis inträde, fast det sket jag i totalt. Jag orkade inte. Kände inte för det. Hade jag haft vanlig cykel så kanske, men inte att gå, orkade inte. Det är illa nog att jag tvingar mig själv att dra till Biskops.

Jag är en seg människa. Så är det bara. En seg, inte alltför lycklig människa.

Jag gick till Lilla Örebro. Tog en bira. De gillar mig där. Och så kom jag till Biskops, tog ett par bira. Träffade på Bluespolisen (alltid jävligt välklädd, han hade varit disc-jockey igen). Men så kom han fram, han som tror att han är Guds gåva till kvinnor och män och alla som lever. Sötpojken.  Och sådant kan ju inte jag tåla, vilket får denna bortskämda fjant att bli osäker, faktiskt aggressiv, men jag schyssade bort honom. Far åt helvete bara!
Det är faktiskt roligt att knäcka en självgod med att inte låtsas om honom, vilket får honom att gå i spaggat. Ha-ha.

————————–

Baggo fick nog sitt på hojklubben (enligt vad jag kunde förstå av hans bönas meddelanden till mig via telefonen, tror det var SMS). Han njöt sitt tut. Jag segade på mitt.

Ja, sedan blev jag sist på Biskops. Jag känner ju de som jobbar där, så ingen var arg eller så. Jag och Bluespolisen gick hemåt. Gaggade om livet. Och så började jag skriva det här.

Något mer? Nä.

Rocka olla!

/Baron

3 Responses to Kalix är det nya blå

  1. spawn skriver:

    varför dog mammutarna ut?
    för att papputarna tagit slut.
    70-talsskämt.
    samma art som come on,catch up.kom så går vi ketchup.
    jag har feber.
    yrar.
    så.

  2. baronen skriver:

    Spawn: Egentligen måste jag anmäla dig för myndigheterna pga av de där gubbskämten från sjuttiotalet, men jag avstår, då jag är mild i sinnet. Drick mycket vatten, bli frisk!

  3. Stoffe skriver:

    Fan, jag gillar Kalix-låten! 🙂

    Men inte min mus-i-kalixa sambo! 😦

    Vaffödårå? Vaffö ä dä på detta viset?

Kommentera

