Det är fredag sorts morgon

Igår så fick jag en A4-lapp i brevlådan som hade att berätta att de skulle stänga av strömmen i hela jävla huset klockan 23 till 01 nu natten till fredag. Hur i helvete kan man göra det?
Stänger man av strömmen så gör man väl det mitt på dan, inte på kvällen. Det här är fanimej en klassfråga. Okej, jag ska inte gå in på det.

Jag satt hemma nu i kväll, och jag spillde, hällde ut, dryck och mat, det gick åt helvete att laga mat. Allt gick åt helvete. Jag bara väntade. Och så, pang, så stängdes all el. Det blev kolsvart. Jag hade innan laddat iPhonen, och laddat ner ficklamp-program till och med (som behövdes för att orientera sig).
Okej, så då drog jag till Biskops. Drack bira, väntade in att klockan skulle bli ett så de stängde och jag kunde gå hem till elektricitet igen. Jag kom hem. Men inte fanken….

Nu visar jag en film från när jag kom hemåt igen. Men vill bara säga att om jag är såsig i skallen nu, och i morgon bitti, skicka klagomålen till ÖBO.

Jag har ännu inte fått svar från Öbo på mitt e-brev, förresten, om det där med oljudet. Jag väntar över helgen och lite till, sedan jäklars.

Men nu, de tar min el också. Inte bara min utan alla mina grannars också. Nu är det bara gas kvar. De kommer att gasa oss, mig. Kanske är jag en testperson, de vill testa hur mycket jag fixar innan jag köper en AK4:a och lägger mig uppe i vattentornet och pangar som alla amerikaner tydligen gör när de ballar ur.

Okej, nu har jag såsat upp till tuben. Jag kom hem, efter min ofrivilliga vistelse på Biskops, där Roffe och Diadem-Åsa jobbade, och dit LG kom. Det var en trevlig kväll.
Jag drog ett par bira (om man inte gör det får man inte vara där). Skulle jag stannat hemma, sovit, eller läst Bibeln vid värmeljus?????
Nej, jag gick ut och så kom jag tillbaka, tjugo minuter efter att allt skulle vara klart. Var det klart??? NEJ!
Blev det klart? Ja, men efter nästan en och en halv timma efter jag filmade nedanstående.

Det är fanimej skandal.

Okej. Nu ska jag toksova. Upp snart igen.
Och, nej, jag har inte haft feeling för att skriva cdb på ett gäng dagar. Inte haft feeling för något. Det är svart. Det känns svart, tråkigt, onödigt, bajs.

Jag är i en jävla svacka.

Men 16 kommentarer på förra är inte illa. Besvarar dem dock inte nu. Dags att svimma.

Rocka!

/Baron

7 Responses to Det är fredag sorts morgon

  1. paddytheflea skriver:

    Vilket mörker!

  2. TompaHell skriver:

    Du är fin, du, Blommo…
    Jobbarkallarna har slukat dig med hela deras hjärtan!

  3. McHäcko skriver:

    Så går det när man klagar hos ÖBO. Strömmingen stängs av.

  4. Rolf skriver:

    Det är jävligt sant och nästa fråga blir: Lär han sig sluta klaga????

  5. Lord skriver:

    Så man borrade inte under själva strömavbrottet ?

    När det är tyst då drar han hemifrån !!

    🙂

  6. spawn skriver:

    ”på jobbä skul di bryt strömma” ja,alltså,dom på EON skulle uppgradera nån skit,och det skulle böga på mellan nie å ett men efter femton(15) jävla minuter kom den jävla strömmen tillbaka.
    Fyfan.
    Vi hade laddat upp med termosar,värmeljus,och vettefan om inte kondomerna åkte fram,men nä,här skulle inte mörkas någe.

    Fyffan.Lova och lova och så går det såhär.

  7. baronen skriver:

    Paddy: Mörker är innan det blir ljust. Jag ger inte upp hoppet, men jag hatar när det är som det är.

    Tompo: Tack, känner mig till och med lite söt nu i natt, och jag vet, de vill ha mig, jobbarna, till deras kärlekssexslav men jag står emot, ännu.

    Häcko: Man ska sitta still och bara digga läget. Tyvärr blev jag störpt i ett annat läge. No more war!! NO more!!

    Ölands-Pekka (Rolf): ICKE! Här ska fanimejs klagas så de skiter på sig! Rätt ska vara rätt, avigt ska vara avigt!

    Lorrd: För det där ska jag spöa dig med läderremmar när vi träffas nästa gång!

    Spawn: Du var med om en antites till Baronens upplevelser, fantastiskt. Ni var beredda på katastrofen som aldrig kom. Underbart, är kort.

    Och, Peter G har aldrig varit blindare än när han gick in till sin son, i tron att det var frugan:

Kommentera

