Ett uppvaknande i total blongo-blango

Först lite tekniskt.
Jag fick ett e-brev från Comhem. Där stod det att jag skulle vara glad för att min bredbandsuppkoppling nu hade boostats från i nyår. Alltså från 2 Mb till 5 Mb.
Jag testade, detta skulle ha skett sedan nyår. Men inte fanken. bredbandskollen.se visade samma sunkna siffror. Så jag ringde till dem. Jaha, man måste godkänna att få högre bandbredd innan man fick det. Okej, jag godkände det.
Så nu, plötsligt, har jag 5 Mbit istället för 2 Mbit, för exakt samma pris. Och jag måste bara säga, att det är en jävla skillnad. Ha-ha. Njutning.

—————

Jag filmade och filosoferade på vägen hem i natt. Men orkar inte lägga upp det nu. Det blev fel vinkel när jag började lira in, inget kul.

—————-

Äh  nu lägger jag upp ändå, och så får vi se hur det går, fast det är på snedden. Jag ska bara låta iPhonen ligga. Så får vi se, så ser vi… Äh, det funkade inte. Skit samma.

—————-

Jag har sportlov. Underbart. Eller?
Då jag inte har någon fru, några barn, eller ens en gammal mamma att ta hand om längre så blir det rätt tomt. Självt. Bläigt.
Det är för jävligt. Ja.

—————-

Man kan bara njuta av vissa prylar. Ni vet Anna Anka, som är (varit) gift med Paul Anka (Diana), här är ett klipp när de är stygga hos Howard Stern och hans TV-show. Obs, svensk media, dvs AB och Exp och alla andra skitblaskor har inte hittat det här än, ni ser det först hos Cyberbaronen:

Jag gillar Howards sätt, stuk, stil. Klickar man nertill så får man större bild, i den där fyrkanten.

—————-

Nä, jag är inte på.
Nä, jag skulle behöva lite mer.

Nu är det grus i ögonen. Skumt. Förra veckan var det hjärnan som sladdrade. Arghhhhh. Men skit samma, det ska gå fint, bara att hålla i sig.

—————-

Nej, jag har varit dålig på att blogga. Har inte haft ”the go”. Jag bara väntar ut detta lov. Väntar. Har inget syfte. Väntar. Hoppas.
Fy fanken. Ingen som inte är mig/jag hajar vad jag menar.

Bara att hålla ut.

—————–

Får jag bara behålla hälsan på alla sätt, så är jag strax på.

I övrigt är alla stålar slut, men nya sådana kommer på fredag. Jag har spaggetti hemma, kommer att klara detta. Måste klara det.

Nu dricker jag rödvin. Kom igen, ett glas till, och med lite chocklad. (som jag har).

Rocka rolla, cybern!

(Äh, det här lät kanske värre än det är, skyll på mig, jag får ta det. Jag är bara så där… Känslan av att… jussom, inget spelar någon roll-feeling…arghhh…)

/Baron

6 Responses to Ett uppvaknande i total blongo-blango

  1. Setrge skriver:

    Hon låter bra mycket trevligare när hon pratar engelska än när hon bräker på skånska!

  2. Stoffe skriver:

    Ap-solut! Ser till och med snyggare ut!!! 🙂

  3. spawn skriver:

    5 meg?ouch,avis?,näej…(jo…)
    anka-jävel.

  4. Madäläjne skriver:

    Den som har choklad och rödvin hemma lider inte;)

  5. Henke skriver:

    Jag som trodde du hade gått och blivit kär. (eftersom du icke skrivit på ett par dagar).

  6. Baronen skriver:

    Strego: Det där var nog för några år sedan. Men jag tycker hon är en kul lirare ändå, he-he. Och Howard Stern is da shit!

    Stoffe: Fram med dolmen bara!

    Spawn: Visst, helt otroligt, fick ebrev från comhem att det var fixat från nyår, ringde och så sa de att man måste säga till innan, jag sa till, och wops, full rulle.
    Anka is da pryl.

    Mädäläjnä: Nä, det må vara sant, men ändå, vissa brister kan förekomma ändå i tillvaron.

    Häcko: Nä, det blir jag nog aldrig mer, käftsmällar orkar jag inte med mer, som innehavare av hjärta och själ, halvapor får inte styra min själ mer. Jag har bara varit såsig, är såsig, och känner inte att jag haft något att rapportera.

Kommentera

