En fredagskväll i Örebro med töväder

Vad ska jag säga? Den här veckan har varit förskräcklig. Lov från jobbet, visst, men syfte och anledning har lyst med sin frånvaro. Jag har bara funnits till. Hemskt. Riktigt läskigt faktiskt. En stor och lång väntan på nästa vecka då allt blir som vanligt.
Det är avskyvärt att inte göra något fränt när man har en helt vecka och två helger helt för sig själv. Men jag har inget att ta mig för. FATTA!!!!
Det suger.

Nåväl. Här har jag några korta filmer jag tagit med min iPhone idag och och i natt och igår. Alltid något. Korta och kontemplerande.

Först den här. En polare, medelålders, har fått tips av någon yngre släkting att man ska ringa 118 118 och fråga efter Mekonomen i Falun, vilken adress det är. Jag har ingen aning om vad det är för skoj med detta, men jag filmar, och tack och lov är också Kubasvensken där och kan berätta varför just den adressen är så rolig, he-he-he:

Sedan ett klipp för någon dag sedan då jag råkar gå förbi Dressman och mina tankar kommer igång, för deras reklam säger allt, det är riktigt läskigt:

Sedan får jag någon skum tanke om Sydafrika då det var skillnad på folk där när jag går hem i vinterlandskapet:

Ja, och så här hemma i kväll så kollade jag curling. Hur fanken kan jag? Vet inte. Men det gjorde jag, och sista bollen gick in och de vann:

Det kan bero på att det är tjusiga damer med, som visar på intelligens. Sådant gillar jag. Och, det är inte bara jag som gillar dessa isgnuggerskor (kan vara nytt ord).

På Biskopen satt rockstjärnan i Millencollin, sångaren, bandet är några unga grabbar som lirar punk, lirat punk, och är stora som fan i världen och väl är miljardärer allihop. Nu är de inte unga punkslynglar längre. Jag gaggade med denne lirare utan att haja vem det var först, men Kubasvensken informerade mig. Han var trevlig. Fanken, dags för mig och Baggo och Bela att smeka dollars. Det gäller bara att få arslet ur vagnen.

Men, hur som. Detta var en fredag. Vilken som helst. Jag sitter här hemma och får inget gjort. Om existensialism var ett ord, skulle jag finnas med i något sammanhang där.
Men alltså. Jag bara väntar, får inget gjort. Det bara är som det är. Det ska inte vara som det är hos mig, men det är det.
Kan inte förmå mig att göra någonting. Blir bara äldre, fetare, räddare, latare.

Well, är på det 14:e året som bloggare ijallafall. December 97, glöm ej detta. Och jag håller än. Visserligen med lite svackor, men jag kör på. Som fanken.

Jag behöver en ledare, en härskare (härskarinna). Fy fan vad jag slösar på min tid.

Rocka bajskotte!

/Baron

6 Responses to En fredagskväll i Örebro med töväder

  1. Madäläjne skriver:

    Curling vore väl nåt. Kolla om nån av de sköna MILF:arna har nån kurs 😉

  2. spawn skriver:

    Hon(han,den,det)med den något mörkare rösten(oavsiktligt rasskämt…)som kommenterar curlingsekvensen ”jag tror jag smäller av”,den du Baron,ska du leta reda på och be att hon visar dig sina kopparstick.Eller var det etsningar?
    Klart du såhär i sluttampen på vintern ska leta reda på ett stycke.
    Denna ska du sedan använda som ett objekt för dina lustar,tills hon säger stopp.
    Gift dig.
    Nå?

  3. baronen skriver:

    Mädäläjnä: De är ju borta där i Kanada. Dessutom tokgifta. Bara att ge sig.

    Spawn: Nä, frk Hulting är inget för mig. Gifter mig gör jag den dagen jag träffar på en donna/kvinna/brutta/tjej som är klar i skallen och även gillar mig. Antagligen händer detta aldrig, men då sker det.

  4. paddytheflea skriver:

    Jag är nog nästan en mer tragisk figur än dig, Baron. Kollade curlingen till nionde omgången. Då var det ju liksom kört och jag ville inte se eländet längre. Tvärsäker förlust för Sverige. Så jag satte på BBC:s radio och försökte sova. Inte förrän igår kväll upptäckte jag att de faktiskt vunnit.

  5. Setrge skriver:

    Lets go to Canada! CurlingMilfs here we come!

  6. baronen skriver:

    Ptf: Du vinner. Jag som inte ens är intresserad råkar bara slå på TVn i sista mojängen. Det där ”sport”, det är luriga prylar.

    Setrge: Jag är på.

Kommentera

