Måndag efter lov

Det var ingen lek att ta sig till jobbet idag med blankslitna sulor på bootsen (mina broddar har gått sönder för länge sedan). Fick riktigt läskig träningsvärk i låren faktiskt. Det är väl åldern, eller också är det att jag fanimej inte är van att stå och twista mig fram som en rockkung på 50-talet för varje steg jag tog. Jag var helt slut och helt svettig när jag kom fram. Pust.

Och så funkade inte prylar som de skulle. Intrimming krävdes. Jag lyckades fixa några, men det var massa andra tekniska bajsningar också som inte bara gällde där jag jobbar. Äh.

Gick hem under eftermiddagen. Kände mig helt blonko bängo knäcko.

Min internet och TV och allt hade förresten bangat precis när jag gick till jobbet och var förstås inte fixat när jag kom hem heller. Jag lyssnade då i desperation på internetradio i iPhonen, det var några riktigt bra låtar, sedan stängde jag av och sov en sväng, siesta är aldrig fel.

När jag så vaknade till så var det kväll och TV och telefon (som jag aldrig använder numera) och internet funkade igen på stationära gamla Maccen.

Jag kunde nu äntligen kolla min e-post, min jobb-e-post. Den hade ju inte fungerat på hela dagen heller.
Och vad får jag där, jo ett svar, efter en dryg månad på mitt e-brev angående all psykstörning under julhelgen. Så här skrevs det:

”Hej!

Har full förståelse för hur du upplevt det inträffade. Dock måste vi som fastighetsägare få utföra ombyggnad och renoveringsarbeten i fastigheten.

Informationen du fått innan arbetet är gjord på samma sätt som vi brukar göra innan denna typ av arbete. Dock kan jag tycka att vi var lite sena vid några tillfällen pga. av vissa orsaker, vilket jag vill be om ursäkt för.

Nog om detta. Vi återkommer till dig snarast möjligt gällande hyresreduktion under ombyggnadsperioden.

Med vänlig hälsning
xxx xxxxxx”

———

Ha-ha-ha! Eller vad ska jag säga? Jag ville ha en ursäkt i mitt e-brev, det fick jag, och så drar han till med att mitt andra krav, en hyresreducering är på gång (eller….?). Snarast möjligt får jag veta vad det blir.
Vad säger man? Jag vet inte, en halvseger än så länge är det i alla fall. Men egentligen kan inte så mycket kompensera denna jul som var helt vidrig i boendesynpunkt. Nu återstår att se vad det blir för reducering. Jag håller tummarna, jag behöver lite flyt. En kraftig en vill jag ha, förtjänar jag. Jag återkommer i ärendet.

———-

Och, nej, jag har ingen riktig skrivklåda. Är så trött på att det mesta är samma att jag inte kan plåga mig igenom att skriva samma sak för miljarde gången. Det tröttar ut mig, och också mina cyberbiktfädrer.

Okej, ny vecka.

Rocka brutt!

/Baron

7 Responses to Måndag efter lov

  1. Henke skriver:

    Ja nu får du kanske råd att köpa nya boots!?

  2. Baronen skriver:

    Hänko: Det får vi verkligen hoppas. Fast jag köpte nya broddar idag.

  3. spawn skriver:

    Jag somrättstavnings-expert anser att ofoget att skriva ”pga av”,borde inbringa ett massivt skadestånd.
    ”På grund av,av” är ju fel.
    Att folk orkar göra fel…
    ”Dock måste vi(!) som fastighetsägare i Landet ÖBOLIEN ha första tjing på att kränka undersåtarne,inkl Baroner och småvättar och annat navelludd”

  4. Rolf skriver:

    I nästa brev kommer en förklaring till varför man måste höja hyran t.ex. för den extra tjänsteman man anställt för att bemöta klagomål????
    Hur man än vänder sig så har man broddarna bak.

  5. baronen skriver:

    Späwn: Helt jävla rätt, det borde vara prygel på torget. Men det är som vanligt. Det är inte de bästa som kommer upp sig ur gyttjan (stavas det så?)
    Baroner kan dock bli galna om de inte får som de vill, förr eller senare….

    Rolf: Jag läste din kommentar först på förmiddagen. Det var det läskigaste som jag gjort här på kommentatorssvängen. Du var inne på samma pryl som Späwn ovan, och så blinkade allt till, och så kommer denna bersa kommentar… Vad händer? Har du makt att ändra en redan inlagd kommentar?
    Men i sak, även i din den här, andra, kommentar måste jag hålla med dig, var man än vänder sig har man broddarna i fischlet!

  6. Niclas skriver:

    Bra där med hyran. Dom gjorde stambyte hos mig för något år sedan, ett jävla liv, jag höll på att bli skvatt galen faktiskt, i princip outhärdligt med ljudet. Fick halverad hyra i 2 månader. Dock skrev jag på papper när jag flyttade in att jag visste om att det skulle rustas, så jag var ”med” på att det skedde.

  7. baronen skriver:

    Niclas: Måtte den behandling du fick gå min väg också, jösses vad det skulle lösa prylar för mig (nya däck på hojen osv). Men jag tycker det var förjävligt ändå. Ännu.

    Och, visst, man måste ju fatta att ombyggnad kan ske, måste ske, men ändå, hela jävla julhelgen, det är inte klokt, och inte på det sättet. Nåväl, ännu har jag inte fått höra vad det blir för något för mig….

Kommentera

