Det är nu det gäller…..

Rubriken ovan avser slutorden i videon om en stund, nedan, nummer två av inläggets videos, som därmed blir mer poetisk. Och det är ju så, det är så jävla sant, det är nu det gäller. Inte sedan, inte om ett halvår, det är nu det gäller.

De här två rullarna som ligger i det här inlägget lirade jag in på iPhonen igår, alltså morgonen mot lördagen. Och så lurade jag lite och så gjorde jag inget inlägg, men nu, på söndagsmorgonen, ett dygn senare, där jag sitter efter krogliv, själv, och glor framför datorn så tänker jag att skit samma, ut bara.

Först en dubbel kärleksförklaring, med Baggo och Lizzbo och längre bort ser man Randig och Bluespolisen som går före:

Det var väl rart?
Jag snackade med Baggo idag, han ringde, han är en av de få som ringer och kollar upp mig, om det där. Han tyckte det var lika bra att jag inte la ut någon film. Och jag höll med, men nu känner jag att vafanken, bara att lägga ut. Jag tror vår vänskap håller ändå.

Sedan, alltså igår, kom vi lite längre ner från första filmingen, och var nästan vid Våghustorget, på Söööööder, där jag bor alldeles i närheten. Då kommer en av stadens stora folkpartister med sin böna och jag filmar på.
Det jag är mest irriterad på är att jag skriker så högt, att min dialekt och min röst signalerar utvecklingsstörd, att jag låter så jävla illa, ska hålla käften i fortsättningen. Men, de är med på bild, och jag är med på ljud. Jag måste bjussa på att jag låter som ett ollon också, rättvisa.

Ett par fina grejer först bara om filmen. Ettan är ju när borgarkillen (som är musiker också) snor min snusdosa, det är världsklass. Men också. ett par minuter in i rullen, när en brud kommer förbi och börjar hångla med honom, fast han har tjej, och hon har kille, ha-ha-ha. Så kommer det att bli i Folkpartiets Svärje (sorry Mädäläjnä, he-he).

Nåväl.

Vi är vuxna. Varför hyckla. Nu kör vi:

————–

Det var schlagerfestival i Örebro under lördagen. Dyng-omgång. Såg lite på TV, gick inte att undvika.
Wadköpings nobless var naturligtvis där och kände sig viktiga. Stadens styrande politiker och tjänstemän hade också fixat, helt otroligt, att det var sprit- och biratillstånd till tre denna magiska afton. Men bara på Slottet, där det var fest för dessa bögar och hetero utan musiksmak. Vi ”vanliga” fick inte komma in dit.
Visst är det vackert?
Man kan göra undantag när det kommer folk från ”Stockholm” hit. JÖSSES!

Kommunen hade till och med fixat ljusspel för 75 000 spänn på Svampen, vårt vattentorn….arghhh… Bilden nedan är snodd från na.se.

———-

Men allvarligt. Jessica Andersson som vann den ena finalplatsen, ojojoj. Jag skulle inte tacka nej. Aldrig. Kanske gifta mig. Fatta, en äkta lite överplurig blondin, varm kvinna, kramgo, som gillar stock. Ja, jag är kär.
För något år sedan såg jag henne på Biskops. Hon var tunn och såg ut att må dåligt. Nu var hon frodig, massa extra härliga kärlekskilon. Vilken kvinna! Ahhhh!
Frk Pernilla har jag autograf av någonstans. En polare, vafan han nu hette, som jag och Engberg lirade med i Västerås, Harry Warrimä-group (ja, vi tyckte det var roligt med ett finskt namn som när man uttalade det på svenska blev något annat) lirade trummor med henne i Brunnsparken och jag drog dit, mest för att träffa honom, och då kom han dragande med en autograf från en ung tonårig Pernilla Wahlgren, ha-ha-ha.

———–

När jag gick ner mot stan möttes jag en av gubbkepa. Det var Bluespolisen som var på väg hem. Han hade fått nog.

Kom in på Biskops.
Satte mig ner vid frk Cissi från mitt nuvaranade knäck och hennes snubbe Johan från mitt förra jobb. Hånade dem lite som vanligt, sedan hade vi det mycket trevligt (det enda kärleksparet jag känner till som kände kärleksvibbar och erotik på en skolresa till Aushwitch koncentrationsläger…ha-ha-ha-ha-ha).

Ja, sedan stängde allt, och jag hittade ingen mullig schlaagerstjärna att rumla om med i halmen, så jag gick hemåt.

————-

Enligt experter så ska man blogga rätt.
Det betyder att man ska skriva kort. Man ska skriva och lägga ut vid rätta tider. Man ska en massa för att det ska bli rätt.
Men det skiter jag i. Jag bara kör.

Rocka olvon.

Vänta, jag lägger ut min moderatlåt som jag gjorde 2006. Det är dags igen:

Snaska kotte!

Love!

/Baron

PS:
Drog in på Aftonbladets webb nu när jag lagt ut ovanstående. Jösses:

Antagligen har sönerna och döttrarna som är 19 år, släkt med de så kallade journalisterna som jobbar på Aftonbladet och därigenom har jobb där, ingen aning, eller också är det helt okej att numera kalla kvinnor med barn för Milfar. Jösses.
Alltså, MILF är en förkortning, från porrsidor på nätet, som står för ”Mothers I Like to Fuck!”
Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha. Fast, okej, jag håller med.

5 Responses to Det är nu det gäller…..

  1. paddytheflea skriver:

    Hihi!
    Jaa, det är tydligt att man får hållas sig borta från gator och torg fortsättningsvis annars kan man hamna här på fyllan och villan. Men jag är ju så jävla ordningsam nuförtiden.

    Var väl hemma vid 11-tiden efter att ha lyssnat på riktig musik (BLUES) på Björnstugan. Men det är väl antagligen slut på det snart, eftersom det kom så lite folk. Var var ni era jävla slapptaskar? Hemma å kollade på TV? Ja, snusförnuftige Baron med anhang var ju i varje fall på stan, förstås. Lagom degenererade.

  2. spawn skriver:

    hon dyngrakbruden som är armiarm med sjögren,snustjuven,vill hon ha ”näshårs-svin”eller menar hon”nattvards-vin” och så lustigt att det ska vara rött…

    hon vill ha svin-stock av en liberal kommunist alltså,eller/och dricka rött vin…
    efter att ha sett Baggos crew så vill man ju bara döpa om dom(er) till dr Bagliaris kabinett!
    fortsätt lägg ut dessa tidsdokument!!!!underbart!

  3. baronen skriver:

    Paddy: Du är en fin lirare numera, så det är bara att luta sig bakåt och vara nöjd, helt okej.
    Det finns ingen chans i den här stan, även om man fixar schyrre plejs så går inte folk ut, om de inte är 18-24 bast, sedan gängar de och kör radhus och leker familj. Ja, jag gick inte heller på bluesen, men jag har varit på många sådana där prylar, jag har gjort min del, försökt, och även arrangerat. Att vara degenererad är det sista motståndet mot att bli medlöpare och rövslickare, det ska jag fortsätta vara. Rock!

    Spawn: Folkpartister är speciella. Det finns alla sorter. Jag har en här som är cyberdagboksbiktmoder, mycket trevlig och med bra åsikter (kanske några puckade som jag inte känner till), sedan finns det alla olika varianter. Dock är de inte lika illa och kan inte ens jämföras med centerpartister. Förr var de lantbruksarbetarnas parti, som socialdemokraterna var arbetarnas. Nu är de högerungdomens parti i storstäderna, lite gay, lite låtsasfrihet vad det gäller IT, lite stureplan, och inte något med dyng-grep att göra.
    Bagliaris blogg, om han får arslet ur vagnen måste heta Dr Bagliaris kabinett, efter känd tysk/dansk stumfilm.
    Och jag hoppas kunna lägga upp dessa tidsdokument även fortsättningsvis, men jag känner feghet, jag borde egentligen bara lägga ut mig själv. Nåväl… Tack ändå.

  4. våfflo skriver:

    Fin dokumentärfilm.

  5. baronen skriver:

    Uffe: Tack ska du ha, har inte fått bäng av någon medverkande ännu, så den är nog godkänd.

Kommentera

