Det står i stä nu

Jag brassar på några korta fina Family Guy-klipp. Kan inte hjälpas. Skrev något jävla tråkigt först, men så började jag kolla de här klippen och blev på gott humör. Kanske någon stackars cyberbiktfäder/moder kan fås att garva också. Kom igen, korta klipp.

Här besöker de World Trade Center, eller det som finns kvar där:

Peter Griffin blir rätt fin när han fått i sig lite knark (ecstasy) där i soffan vid TVn:

Och så den här, när Peter tror att den där snubben brevid honom är just en snubbe och inte en ful kärring, ha-ha (och det slutar inte där om man lyckas se avsnittet i sin helhet, fantastiskt):

I övrigt är det jämntjockt. Samma. Bluä. Bara att hålla i sig. Inget spännande.

Rock!

/Baron

2 Responses to Det står i stä nu

  1. paddytheflea skriver:

    Nix. Det gör inte att jag får lust att följa serien. Inte så man gapskrattar direkt, och inte något ‘igenkännande’ som sån här humor ofta bygger på. Tror jag. Men humorn här kanske bygger på nåt annat?!

  2. baronen skriver:

    PDF: Man måste vänja sig, det kan vara lite att fatta innan man fattar korta prylar från serien. Jag hatade det när jag slog på första gångerna, men efter några gånger hajade jag prylen, det var verkligen en gren på min sjuka humor som gör mig lycklig (det är olämpliga grejer, förbjudna grejer, sega skandalösa och skabrösa prylar, fantastiskt renande för mig, katarsis).
    Men, okej, alla har olika humor, musiksmak och allt, fast det kan förändras varje timma, beror på var man är själv, just då, och viss humor fixar inte alla. Jag tycker till exempel inte om folklustspel på utomhusteatrar som går på TV ibland med Eva Rydberg eller folk som är roliga för att de går konstigt, då vill jag bara välta. Men andra garvar, och det är okej.

Kommentera

