Det är vår i luften

Men ändå, kära cyberdagbok, måste jag fortsätta på mitt tema från igår. Jag gjorde ånyo en teckning. Tycker det blir underbart fult att bara måla med svart pensel i Photoshop. Fast det är jussom en egen stil i alla fall.
Alltså, ”när man står på tå på botten av en sjö med bara näsan ovanför ytan, kan man man ge sig tusan på att fan själv är ute och åker vattenskidor”:

I övrigt vill jag kommunicera mitt tillstånd med en låt. Jösses vad det funk-bluesar till där i mitten. Men det är en låt jag lyssnade som tusan på under 70-talet. Kraften, svänget, de skumma vändningarna, ja allt det där, får representera mig och mitt läge. Det är ingen livepryl, utan bara musiken. Häng på i mitt inre, hörlurar på, och blunda några minuter. Obs frivilligt, cybern, du gör som du vill. Det är min cdb detta, och jag måste föda dig med mig. (De mer märkvärdiga från den tiden diggade inte detta, de ville ha lite mer pop-smör, kallade detta för tekniskt, för de inte kunde härma själva, surt sa räven…). Nåväl, det går rätt in i mig.

Och hämtar man sig efter det ovan så kan jag berätta att jag fick en lapp i brevlådan idag som hade att förtälja att nu när halva systembolaget är borrat och klart därnere, så har ÖBO fått ännu en hyresgäst som hyrt andra halvan. Därför kommer de att borra och greja åtminstonde fram till 15:e maj från och med nu. Men de börjar först borra klockan åtta numera…. ”Vår förhoppning är att ni ska ha överseende med detta än en gång”.

Hipp-hipp! HURRRRRRRAAAAAAA!

Gick till Biskops tjugo över elva. Tog en öl. Så stängde de. Gick hem. Tjoho!

Åt potatisbullar som jag stekte (länge på låg värme, smör, olivolja, solrosolja i pannan), med bacon, som jag stekte knapergott, och lingonsylt och grädde. Det är en delikatess, jag lovar.

Ja, äh…

Rock!

/Baron

13 Responses to Det är vår i luften

  1. Setrge skriver:

    Underbara teckningar du gör! Mahavishnu i Montreux är aldrig fel.
    På varje tågluff spenderades en vecka i Monterux.
    Vilka tiider!!!
    Det var bättre furr………

  2. TompaHell skriver:

    Teckningarna! TumUp!
    Mahavishnu! ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

  3. Hank skriver:

    Tjusiga gubbar Blommo. Ja visst ar det harligt med var.

  4. baronen skriver:

    Setrge: Tack-tack, det är alldeles för mycket. Jo, Montreaux var kanon, såg han med Shakti där, satt längst fram, han pianisten i Yes lirade, gick och pissade, när jag kom tillbaka satt en jäkla indier på min plats, jag jagade iväg honom med mäkta vrede. 10 minuter senare visade det sig att han lirade med Mahavishnu några meter framför mig…häpp!d Kunskap är Mackt!
    Furr rular!

    TomozHellaz (Ölandsgreken): Tack för tummarna. Och tack för dina serietidnings-Z:an, ha-ha-ha. Du är bara avundsjuk för att han spelar för snappt, ha-ha.

    Hänk (Skottlands-Bukowski): Tackar, nu blir det snart separatutställning på konsthallen. Är det vår vår du menar eller er vår?

  5. Stoffe skriver:

    John McLaughlin kommer till Uppsala i maj, men det kostar då 620 kr! 😦

  6. Henke skriver:

    Unsere spring mitt daffodiels.

  7. spawn skriver:

    Billy Cobham på trummor och han Ponty vevar tokstråke?
    Underbart.
    Min favvo är Sanctuary från Birds of Fire om jag minns…eller minns jag?

  8. Sterewge skriver:

    Å Selling England kommer till Gävle den 23/5!
    PS: Just den Mahavishnulåten du valt är så jävla bra, Baron!!
    Du har alltid så god smak, hehe, fan va jag smörar…..

  9. baronen skriver:

    Stoffe: Det är lite för fett för mig, inklusive bensin, åtminstonde vad jag känner nu, skit också, hade varit fint.

    Hänk: Okej…???

    Spawn: Cobham och Jean-Luc is da shit. Birds of Fire var den första plattan som dongade mig hårt. Jösses.

    Stttrrjeega: Sälja England, Gävle, när fanken kommer ni till Örebro???? Jo, den där Maha-låten är så jävla finemang, det finns flera, men kom igen, som vanligt, de bästa filmerna, de bästa låtarna kom alla kring 1973.
    Tack, äntligen ett erkännande från Jaco Pastorius från Västerås, ha-ha-ha-ha.

  10. Sterewge skriver:

    Du har så rätt så, 73 var ett magiskt år! King Crimson ”Red” kom ut då och Genesis ”Foxtrot”. Yes gjorde ”Tales from….eller var det Close to the edge?
    SE kommer när du blir promotor åt oss där i Örebro. Du har väl kontakter i Örebro , typ konserthuset?

  11. baronen skriver:

    Stregoz: 73 gjorde mycket gott. Jag promotor? Ha-ha, jag blir bara blåst, som vanligt. Nog för att jag fixar det men sedan ska era kärringar lägga sig i och ändra hit och dit, och då pallar jag inte längre, nä, det får vara. Men jag kan ju fixa lite telenummer om ni inte har internät i Västerås.

  12. Stoffe skriver:

    Tycker oxå att det är för dyrt för mig att gå, fast jag bor i stan! 😦

    MEN om vi går tillsammans och jag betalar antingen biljetten eller bensinen, som en sorts försenad 50-årspresent (eller för tidig 51-års), ëller som förbetald hotellrumskostnad för Släktforskardagarna i augusti, då känns det helt okej! OM det finns biljetter kvar vill säga! Uns in ö lajftajm! Oder?
    Snödjupet är nog inte sååå djuuuupt då! 🙂

  13. Stoffe skriver:

    På pengar göres icke avseende! Som det stod i gamla hembiträdesarbetssökarannonser! 🙂

Kommentera

