Mig Örebro Närke Sweden World Universe

Att ha huvudet upp i röven är ingen ovanlig företeelse bland folk. Men det är inte ofta man får se detta så här tydligt.
Svin.

—————-

Det gick fint på jobbet idag. Mina ”underlydande” jobbade exemplariskt. Äntligen har de sett, hajat, vad allt handlar om. Skådat ljuset.

Men sedan då? Tja, det vanliga. Jag är som en odetonerad bomb. BRRRRRRRR! Jag måste börja erkänna det för mig själv. Ja, jo, jag menar det.

Därför uppskattar jag otroligt mycket viss underhållning. Som den här under, en lirare som uppträder på Aschbergs program. Jag tycker det är fantastiskt. Jag slet upp min iPhone och filmade. Om jag hade haft en bössa i käften och just skulle trycka av och såg detta skulle jag slänga bössan, garva och haja att livet är för fantastiskt för att fjattas bort. Ahhhhh:

Kassa uppträdanden har något ljuvligt över sig, något som jag bara, jo, jag säger ordet, älskar!

Det finns så mycket gött i livet att man inte alltid tänker på det. För att må bra ska man sluta läsa papperversionen och webversionen av Aftonbladet och Expressen. Man måste ha i minne att de som skriver där är gökar. Endera sitter de där och re-writar prylar de bara hittar på i egenskap av ”innemänniskor” eller helt enkelt bara som barn till dem som jobbar där annars, eller som Magnus Sundholm på Aftonbladet, snor rätt av från National Enquirer, den värsta blaskan i staterna, den som skriver om folk som föds med tre huvuden och liknande jävla skit. Och han får göra det, tänk på det, och bo i staterna… Fy fan.

Det var väl han som smörade för Europe en gång i tiden, vi snackade ju med honom där i Folkets Park på tävlingen i Västerås, skrev om oss i KP i Västerås 1980 då det var rock-SM, då Europe vann, det fixade han. Nåväl, nu är han AB:s man i staterna. Jösses (hm, måste skriva mer om det där någon gång, blev inte han manager för dem och så blev det lurigheter, hm…).

Det är en vecka kvar till lön. Jag har inte ett skit kvar. Dags att använda lånade pengar. Jag känner mig så vuxen.

Nu när jag lyssnar på Spotify, så hör jag reklam från Robert Gustavsson (oj, han är ju rolig) och han och hans dansband försöker mjölka ur stålar på sin skitmusik. Nu med Kjell Höglunds ”Jag hör hur de ligger med varandra i våningen ovanför”. Ja, fy fanken… Kjella är okej, men Robban har slaknat. Betydligt.

Micke på jobbet är en sann vän. Vill bara säga det här i cybern. Vän.

(När ska Beyonce släppa den där jävla gangstern och haja att det är Baron som är da shit?)

———-

Kul att fRa, Bjurta Wärngren och Kneto Ihren från Västerås fyllde år under fredagen, samma dag. Vad är oddsen för det? Owner of the lonely heart. (Facebook hade att berätta detta).
Åtminstonde en av de ädla herrarna är min buksvåger, ha-ha-ha.

———-

Det är skönt att gå på gatorna nu. Det är mycket grus, det låter illa, men man halkar inte. Bara att ta stora kliv. Kärlek.

———–

Jag har hörlurarna fulla av musik. Fick just ett ebrev. Äh, jag lägger ut det här, smått censurerat. Jag behöver plus, skryt, jo, så är det, jag ”anonymiserar genom att sätta ”-tecken:

”Hej hallå ”Baron”!

Long time no see. Vet inte om du minns alla dina elever men mig måste du ju komma ihåg 🙂 Hur är det med dig?

Lite skoj var det allt å finna fram till den här sidan :).

Men maclabbet för mig kommer aldrig kunna vara någon annanstans än på Rudbecksskolan.

Tänkte faktiskt att det kunde vara skoj för dig att veta att en gammal elev faktiskt idag jobbar med just det hon pluggade hos dig.

En riktigt datanörd har det blivit av mig. Jobbar som webdesigner/projektledare för it-projekt i Oslo!

Och det var allt på Graf lektionerna i maclabbet det hela startade 🙂

Hur är det på den nya skolan? Fortfarande samma drag i labbet?

Ha en fortsatt fantastisk dag!

Mvh
Emilie xxxxxxxxx
former Mediadrägg.. ”

Jag har inte svarat än. Men lite vackert är det. Bönan är väl en 30 bast nu, kanske. Och det var det jag lärde ut som gjorde prylen.
Jag behöver känna stolthet över det jag gör. Det gör jag genom sådana här e-brev, aldrig via chefer. De hajar inte, och kollegor, som ni vet (inte alla, men många nog) tar ju cred för det jag gör själva och baktalar mig.

Sug rosensnopp!

Ljug baklänges!

Hata apor!

Bajsa i motvind!

Rock!

/Baron

6 Responses to Mig Örebro Närke Sweden World Universe

  1. paddytheflea skriver:

    Oddset för att de är födda samma dag? Beror förstås på avlandedagen. Och om man räknar bakåt kommer man förstås till Midsommarafton. Den största Knulldagen i Sveriges historia.

    När det gäller dina vänner är det väl på fyllan i ett dike någonstans på en festplats i Västeråstrakten. Du kan ju hälsa dem att de knappast är planerade eller unika. 😆

  2. paddytheflea skriver:

    P.S. Juste bild! Snor den och använder på min fotbollsblogg när nån domare varit extra vidrig mot Wolves, som förresten spelar derby mot Villa idag 13.45 så man korkar upp tidigt idag på O’Learys.

    Sen blir det BluesJam på Björnstugan. Har inte sett dig där, Baron. Rätt kul faktiskt. Börjar 15.00 varje Lördag. Idag till 19.00. D.S.

  3. spawn skriver:

    ”en vecka till lön…vad gör jag för fel,jag har kvar delar av lönerna från sent nitti-tal…lögnihelvete skit att göra av med pengarna…dom klamrar sig fast i fickor,händer,byrolådor…ex-girlisar tvingar på mig pluror som tydligen gick till blommer back then…
    banken ger mig tusingar när jag försöker smyga förbi…kompisar vill bjuda på långa resor till västindien(men jag tackar alltid nej för jag tänker på isbjörnarna som smälter av koldioxiden,lr hur det nu var)

    kraka lack
    möka pack

  4. baronen skriver:

    PTF: Aha, kanoners, skrev det idag på FB, så kan de gotta sig åt tanken, ha-ha. Jo, så är det nog, ingen är planerad, alla är olyckshändelser i förloppet…

    PTF: Snodde bilden själv från nätet, så det är bara att sno. Allt är allas. Tack för bluestipset, men med min megaseghet så låter det sig inte göras, kanske jag behöver vitaminer, eller erhålla populäritet, eller få hyreslindring någon gång.

    Spawn: Jag avundas dig. Så var det för mig i tidigare leverne (när man bodde med brudar). Ibland hade jag stålar kvar när nya lönen kom. Det berodde på att man skulle ”lägga sig tidigt, utan att jöka” och sitta och kolla något jävla TV-program på kvällarna. Fast sedan sprack det ändå, då man (jag) stod för förtäringarna när man väl gick ut på krogen, och de INTE kunde förstå att jag inte hade stålar till den där fantastiska semesterresan, som de naturligtvis lyckats spara till eftersom jag bjudit hela tiden. Ja, jävlars.

  5. Stoffe skriver:

    Rockarövarna av rövarna!

    Så kommer Sverige att förvandlas till landet av mjölk och honung! 🙂

  6. Stoffe skriver:

    Snart kan man åka tåg London-Peking!

Kommentera

