Lite nattagnäll

Äh, måste rapportera till cybern. Även fast det mest är gnäll.

Just nu så är jag på rätt bra humör, men har något konstigt ont i magen, ungefär där högra äggstocken skulle sitta om jag var kvinna (alla fall var jag tror att den sitter). Någonstans där under magen, vid tarmarna, mitt i, är inte van att känna något därifrån. Skum känsla. Är det inte det ena är det det andra. Det tar aldrig slut. Ja, och så hostan förstås, som inte har gett sig, men den har blivit bättre under kvällen (folkölsbehandlingen?) Undrar förresten vad grannarna tycker om mina utfall av torrhosta och skrik? Jag skulle inte vilja vara min granne.

På tal om granne. Har märkt att de där jävlarna som borrar igen, nu borrar från halv åtta på morgonen och någon timma framåt, sedan är det tyst. Varför? Är de sadister? Varför inte borra på eftermiddagen/kvällen före istället?  Jag fattar inget.

I fredags pallade jag inte att gå till jobbet, ej heller att gå ut. Sov, hostade, sov, mådde bajs. I lördags pallade jag inte, trots att jag var matt och allt, att sitta hemma. Måste träffa människor. När man inte träffat någon mer än den man betalar på ICA på tre dygn så är det bara att ge sig iväg.
Så jag gick över stan, matt som fanken, vid halv ett på söndagsmorgonen. Kände mig helt färdig, men hade vilja, och tog mig till Biskops, omvägen om Kungsgatan.

Biskops-Roffe bakom baren.

Biskops Diadem-Åsa, ledig men ändå stående bakom baren.

Där blev jag direkt ”överfallen” av Lena (Roffes fd) och en av Dyng-Runes fanclubs fans, som i sin tur hade att meddela att hon minsann var inne här och läste på min cyberdagbok sedan hur många jävla år sedan som helst!! Och jag bara: ”-Men då får du väl för i helvete ta och skriva någon sketen kommentar någon gång, va!” Det lovade hon. Hm, nu är det måndag morgon, ännu ingen kommentar.

Eftersom jag har mellan 60 och 100 besök här om dagen så måste det vara rätt många som inte ger sig tillkänna för mig, eller har gjort det, för länge sedan, eller håller låg profil. Det får en att undra, verkligen. Men skit samma. Jag pumpar ut mitt gagg, och lurkarna, smygarna gör som de vill. Det var länge sedan jag skrev det, men nu skriver jag det igen, efter att ha träffat på denna kvinna som rätt av bara berättar att hon följer mig här, och jag inte hade någon aning; please, tryck in en kommentar ibland, så jag får bränsle. Ett vanligt jävla ”hej” under pseudonymen ”Åke” funkar. Fatta!

De här damerna var trevliga och vi gaggade och jag hostade, och gaggade, och varnade för att jag var förkyld och allt, sedan drog de. Jag gaggade vidare med Diadem-Åsa och hennes snubbe som blivit långhårig, Erika och Roffe. Beställde öl nummer tre. Men så kände jag att jag inte orkade längre. Det bara susade. Febern, hostan, hela skiten, jag orkade inte, så jag gick IFRÅN EN HEL FULL ÖL SOM JAG BETALAT där vid bardisken. Det har nog inte hänt tidigare. Nu gjorde jag det. Det är en fråga om att kunna ta sig hem, så matt kände jag mig.
Jag tog mig hem. Det var inte lätt, jag var svag. Okej, jag har rätt nära hem, 5-7 minuter kanske. Men ändå. Fanken vad jag hatar att inte ha kraft, att känna denna svaghet, rädsla för att inte orka stå upp ens.

Faktum är att alla dagar egentligen, någonstans, är sådana. Och det har eskalerat senaste veckan. Skrajsenhet för att inte palla, att rasa ihop, att nu är det där onda som känns i arslet, i höften, i knät, i bröstet, ovanför ögonbrynet, i lilltån, symtomet på att det är kört. Jag skojar inte. Denna jävla noja är förjävlig. Den äger mig.

I kväll blev jag förbannad, svor en del här hemma. Och jag är arg än. Nu får det fanimej vara nog med nojor, med skit, med ont, med hosta och segt snor, med konstiga jävla prylar som händer i kroppen som får mig att noja ihop. Nu tar jag fram knytnävarna, även om jag måste luftslåss. Nu får det fanimej vara nog!!!

Men det är en läskig känsla den där nere i undre magen, när jag väl känner den (jag har väl inte svalt något i sömnen?), som om någon gröpar med kallt stål, en kniv inuti, ungefär, men ingen vass smärta, mer bedövad smärta.

Mer folköl, vänta, har jag inte så det räcker till en Jäger kvar? Jo, vänta, jag hämtar (pratar med mig själv).

Nu tryckte jag i mig den. Jösses vad det är starka grejer.

Kände av skiten i magen när jag reste mig också. Ja, just det, lyssnar på gamla jazziga Miles Davis på Spotten sedan två timmar, finns inget bättre, inget svängigare, inget intelligentare, känslomässigare, renare..

Handlade Kan Jang-flaska nummer två ikväll på ICA, och C-vitamin, brustabletter, men har inte tagit någon ännu, och en tulo (får biran att smaka bläk).

Åt pyttipanna, med två stekta ägg och de där röda som jag aldrig kommer ihåg, rysksoppa-rotfrukterna. Klämde i lite vitlök i pytten, måste vara nyttigt på något sätt, och så persilja som jag köpte färskt förra veckan och nu har nerfryst i frysen. Äh, nyttigt, äh, vafanken vet jag….

Ledig vecka. Kan vara det jag behöver. Kan också vara läskigt. Men om JAG BARA KUNDE FÅ BLI FRISK och sedan ta och SKÄRPA MIG så skulle jag kunna få ett och annat gjort här hemma. Det skulle göra mig gott.

Jag vill ju bara vara frisk och lycklig, och stark och kom-igen-nu-för-fanken-mässig. Gärna med lite go i, och så vill jag få arlset ur vagnen till att realisera alla mina fräna idéer jag har om kvällarna men glömmer bort på dagarna…

Det var annat förr, det var andra barnprogram, Humle och Dumle, man var helt i extas, det är de där programmen på TVn, som gjorde mig till den jag är, förutom en och annan dam, på gott och ont.

Nu vill jag gå ut naken på balkongen med facklor och köra jonglering och mota de dumma krafterna i grind (om jag bara vågade, men jag är nästan där nu, dock har jag inga facklor hemma). Nu jävlars vill jag vara på igen. Nu får det vara nog med att vara svag och ämlig. Nu är det dags att bli ett svin, ett trevligt svin, men en som inte tar något mer skit, någonstans ifrån. En lirare som är rak i ryggen och gör bra prylar.

Det är vår igen. KOM IGEN NU DÅ!

Rock!

/Baron

8 Responses to Lite nattagnäll

  1. Sterewge skriver:

    Jag lovar att bli bättre på att kommentera din Blogg! Humle & Dumle var jag lite skraj för när jag var liten, hehe. Dom var obehagliga som tusan! Krya på dej Baron för snart börjar hojsäsongen ( om du inte redan börjat )!! Kan de vara blindtarmen eller bråck?

  2. paddytheflea skriver:

    Trodde faktiskt själv att jag drabbats av ”Baroninfluensan” när min hals svullnade till dubbla storleken igår. Men var till ‘akutvårdcentralen’ igår kväll och jag hade fått stopp i en spottkörtel, trodde de.

    Fick ordinationen att äta citron och tugga tuggummi. Så fort jag käkar nåt så sväller halsen som sjutton, tydligen av saliv som inte kommer ut. Synd att det är Påsklov och inte Spottlov, hehe.

    Humle & Dumle var väl det första barnprogrammet man minns. Verklig budget-tv. Men kult, förstås, i alla bemärkelser. Krya på dig, Baron! Att lämna en full öl tyder ju verkligen på att du inte simulerar. Det bästa beviset du kan ge. Har du vittnen? 😆

  3. spawn skriver:

    Ontet i magen orsakas av en enklare inflammation i tarmluddpaketets bakre främre kammarmaksavdelare.
    Du bör köpa Pro-Viva på Cityhallen och välta i dig en liter på stående fot.Undvik proteiner.
    Lämna inga öl,be om doggybag.

  4. Stoffe skriver:

    Den där 3-veckorshostan är förjävlig! Vi har hostat oss igenom den i familjen och på jobbet! Den följs upp av skumma trötthetsperioder och en annan förkylning med just magproblem i många fall! 😦

    MEN DET POSITIVA ÄR ATT DET GÅR ÖVER!!! UTAN ANNAT ÄN ATT STÅ UT!!! 🙂

    Stoffe

  5. paddytheflea skriver:

    Du. Den där ‘knasbloggen’ som du gör reklam för verkar ju bara innehålla – reklam. Product placement, helt enkelt. Tummen ned!

  6. baronen skriver:

    Tack för tips och prylar, grabbar. Det är bara att hålla ut som sagt.
    Och PDF: Hon skrev skitfränt tidigare, nu har hon fixat kille, och då är det som vanligt, relationer sätter stopp för ett fullgott konstnärsskap, nu är det mode. Men om du backar lite, något halvår så är det knivskarpa analyser.

    Jag hoppas att det hela ger med sig, för jag orkar inte mycket längre. Fast hos vem ska man lägga in en protest? 3-veckorshosta låter bluäight, men om det sedan går över så står jag ut. Köpte filmjölk och drog i mig, samt blåbärssoppa, och Kan Jang. Jäger slut i kväll. Läskigt med halsprylen PDF, ojojoj.
    Humle och Dumle minns jag mer som att de fanns på TVn. För mig är det nostalgikick. Oj, nu har jag blandkommenterat. Rock!

  7. våfflo skriver:

    Krya på dej Blomgren!

Kommentera

