Fortfarande Påsk

Inga fjädrar, inga kycklingar, inga ägg, ingenting. Den här påsken har varit opåskig för mig. Tror att jag blivit dansk och börjat göra som Leif Panduro och hans bok Skit i traditionerna. Men han fastnade ju med sin slips i automaten (äh, man måste ha läst boken för att fatta).

Det som är bra med Biskops är att de är så jävla straighta. Fast det är påskdag (söndag) och folk vill ut, så kör de som vanlig söndag, så då skiter jag i att gå ut. För då stänger de vid elva.
Men jag tog en promenad idag, försökte gå ut i fem timmar innan jag kom ut vid halv åtta på kvällen och tog någon halvtimma i promenadens tecken. Kändes skönt att gå, men jag har ju fått en skum värk i vänster lår, mitt i, som har gjort sig påmind hela dagen. Tror dock att promenaden fixade det hela någorlunda (känns fortfarande i skrivande stund), fast den omgärdades med skräck för att förlora känseln i benet och krypa hem. Ja, jag är så nojig. Eller ännu värre, lurade på en blodpropp, kunde det vara det?
Det är nästan orimligt vilka skumma tankar jag får för allt, och hur jävla mycket jag känner efter. Det är åt helvete.
Nåväl, hostan har gett sig, och febern har inte känts av. Men jag är fortfarande öm i magen och i tarmregionerna, skumma smärtor som uppstår. Lite dovt så där. Och så i låret. Helt kallt så hoppas jag att det är några efterskalv från de bakterier jag haft som sabbat hela påsklovet.

Nu har jag ju måndagen ledig också. Tack och lov.

Men, jag måste upp i sadeln, in i hissen, kliva på flygplanet, gränsla en hona och allt det där. Jag måste ta tag i mitt mjäk en gång för alla. Bara jag blir riktigt frisk, så jag kan bli pigg, då jävlars. Orkar inte ämla längre, inte mer, det får vara slut på det.

Åt bra, och till och med med aptit idag. Kött, potatismos (himmelskt tillagat), till det en stor jävla sallad. Det var nog bra för mig.

Bira, visst, hur skulle det annars se ut. Ring AA.

————-

En ”kul” kille stoppade ner två gula fjädrar i byxorna och skulle vara rolig på Biskops i lördags. Jag känner honom inte, men en böna jag pratade med var i hans sällskap. Så då sa jag:

”-Har du fått fågelinfluensan på snorren, det där får du inga brudar på, ha-ha-ha-ha-ha!”

Och han blev tyst, sedan arg, sedan kollade han in brudarna runt om som garvade, och så lugnade han ner sig. Jag tycket jag var lite rolig där när han skulle vara svenne-frän.

En annan lirare, inga namn, berättade att han varit på Tai-massage. Vilket fick mig att garva och fråga om det blev någon ”Happy Ending”. Myten är ju att bara för att det är Tajlänskor (jaja, jag vet stavningen, och jaja, lite nassevarning att skriva sådant om tajbönor) som masserar så inkluderar detta en specialare som avslutning. En som inkluderar avblåsning eller avrivning på det sexuella viset.

”-Nejnej, inget sådant. Hon körde på en timma och det var skitskönt för ryggen!”

”Jaha, du!”

Jag babblade vidare om något, och han såg lite försjunken ut i egna tankar. Plötsligt, efter tre minuter så utbrister han, avbryter mig, med otvedtydlig förvåning och insjunken upplyst kunskap:

”-Men, vafan, hon frågade om jag var nöjd efter det där med ryggen, eller om jag ville ha lite extra, och jag var ju nöjd så jag tackade för mig, vilken jävla nolla man är, jag fattade ju inte!”

”-Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!”

—————-

Hm, jag behöver lite massage på ryggen, och det ligger ju precis vägg i väg med min gamla barbererska-studio, 35 sekunder om man går från min port. 350 spänn för en timma. Taget! För ryggen alltså.

—————-

Vad ska jag mer skriva, säga? Vet inte. Men det känns skönt att trycka tangenterna ändå.

Äh, det får väl räcka så länge.

Rocka ollonknopp!

/Baron

3 Responses to Fortfarande Påsk

  1. paddytheflea skriver:

    Hmmm. Jag förutspår att du blir en framtida stamkund, Baron. Many Happy Endings! 😆

    För övrigt har jag funderat på varför dessa Thai-massage ställen har klarat sig så bra i finanskrisen. På det ställe som Galway Inn låg (salig i åminnelse) finns ju en. Och hyran där kan inte vara billig. Men med den speciella topmassagen de erbjuder så kan nog hyran betalas och en åter (och åter) kommande stamkundkrets bildas.

  2. Bosse C skriver:

    Jag var på thai-massage på Storgatan för några år sedan, inte frågade hon om jag ville ha något mer. Nu var det i och för sig skit detsamma för mig eftersom jag är lyckligt gift. Tänkte på killen som skrek i trappan, du skulle allt gått fram med ditt grymmaste uttryck och frågat vad i helvete han menade. Jag sprang på något liknande tidigare. En kille i 15-årsåldern hade satt sig framför en dörr in till Krämaren. Jag drog upp dörren så killen åkte med. Då tittade han på mig som om JAG var idioten i situationen! Krya på dig!

  3. baronen skriver:

    PDF: Nja, var inte så säker på det. Har dubbla agendor där… Varför ställena funkar vet jag inte, skulle nog behöva några tusen ord för att förtydliga mitt ställningstagande där. Men en myt kan det ju vara, det är inte ovanligt. Bara för, och eftersom den och den sagt ditt och datt, så är det så. Jag är skeptisk, och inte skeptisk, samtidigt.

    Bosse C: Jaså, du är här och gluttar, tjenare. Man kanske måste vara en enormt ämlig karl för att de ska fråga, och du är ju så stilig, he-he. Så var glad.
    Bra jobbat med slyngeln vid dörren. Ska ta dig på orden nästa gång någon yngling vill förverkliga sig genom mig. Prylen är att när man själv var i den åldern hade man skräck för äldre snubbar. Jävla dagis som sabbar. Men det kan du och jag återställa. Vi börjar nu.

Kommentera

