Björnkillen

Såg den där dokumentären på SVT i helgen av Werner Hertzog om Björnkillen. Han som levde med björnar i 13 år innan de till slut åt upp honom och hans brud där i skogen. En fantastisk dokumentär som finns på SVT play ända till tisdag den 13:e april, tror jag. Här är trailern:

Och här är en timma och fyrtio minuters hel film om lirarn från det företag som jag är delägare i och pyntar ett par tusen till om året i licens: http://svtplay.se/t/129797/dox__grizzly_man

Visade den för mina adaptrar idag. Alla blev tagna. Ingen tyckte den var dålig.

—————

WordPress vill snart ha pengar igen för att jag ska kunna lägga upp video och ljud hos dem här. Prylen är bara att de höjt avgiften som var på någon hundring per år tidigare. Förra året tror jag var gratis för att jag var en tidigare kund, men nu är det en 600 spänn om året de vill ha. Jag drar öronen åt mig. Men så räknar jag. Det är kanske 1:80 om dagen. Det är inte illa i alla fall.
Okej, det finns youtube, det finns vimeo och andra tjänster. Men ändå. Äh, man ska vara trogen. Får skaka fram stålarna och pynta, har till den 5:e maj på mig.

————-

I natt sov jag kanske två timmar. Vaknade, svetten rann, var orolig.
Kom upp i tid. Gjorde hygien och frukost och påklädning, och blev som vanligt skitnödig precis när jag skulle gå. Det var en halvdålig bajsning. Men det fick fungera.
Så gick jag till jobbet. Och nu, nu blev det jobbigt. Jag kände att magen ville explodera i en raketdursch av skit. Min hjärna började noja, skulle jag gå in i en trappuppgång, vilken som helst, och ringa på och be att få låna muggen? Skulle jag försöka ta mig hem igen, det var lite närmare hem än till jobbet? Eller fanns det buskar på vägen, hörn, bakom vilka jag skulle kunna dra ner brallorna och explodera? Okej, folk skulle se mig, det var folk överallt, och inga löv ännu, men ändå.
Så jag gick där, med enorm skita-på-mig-ångest och magen skrek, morrade. Till slut var det så jävla hemskt att jag inte ens kände skam längre. Jag tänkte bort det hela

(Här vill jag bara berätta att det jävla WordPress plötsligt loggade ut mig, utan att spara något efter det jag skrev ovan. Jag skrev en massa intressanta prylar, faktiskt. Men okej, det är väl som det ska vara, jag kan inte vinna.
Jag blir så jävla förbannad. Förr så körde jag i ett annat program och klistrade sedan in vad jag skrivit. Nu har jag inte gjort det på flera år eftersom WordPress varit pålitligt. Kan bara säga att cybern missade en del, för jag TÄNKER FANIMEJ INTE SKRIVA OM PRYLARNA IGEN! Tack  för det, jävla skit!)

Rocka fit….

/Baron

11 Responses to Björnkillen

  1. Rolf skriver:

    Någon som vet varför fjorton tusen tranor landar vid Hornbrgasjön varje vår?
    Svaret kommer imorgon.
    Rolf

  2. Bluespolisen skriver:

    Öh… det är ”bara” han som björnarna gnaskar på…

  3. baronen skriver:

    Roffe: Väntar med spänning.

    Bluespolisen: Ha-ha-ha, vilken nolla du är. Du har ju hela dokumentären att titta på ovan om du inte tror mig. På Mac går det att spola om man som herr recensenten inte har tid att kolla igenom hela filmerna innan utlåtanden.
    Bruden strök med också. Eller du kanske har en alldeles egen filmvetarversion? Gott så… Ha-ha-ha.

  4. spawn skriver:

    bögen och bruden blev björnmat.

    najs.

  5. baronen skriver:

    Spawn: Du kollade. Jepp, så blev det. Spawn-Bluespolisen 1-0.

  6. Rolf skriver:

    För att kolla 15.000 idioter med tubkikare hahahahahahahahahah
    Rolf

  7. spawn skriver:

    jag som hygglig dude och helt nykter lämnar en tröstpoäng till bluespolisen för att han är bluespolisen.

  8. Bluespolisen skriver:

    På min dvd-version är det bara han som blir ”kvällsmat” i sitt eget tält…
    Mörkade filmbolaget?

  9. spawn skriver:

    finns det en dvd-version om björngrejen,och någon har köpt ett ex?

    min förvirring är äkta,varför har någon köpt dvd-n?
    har bluespolisen köpt en dvd?
    nej…
    vad skulle det nu vara bra för.

    lämna tillbaka den.

  10. baronen skriver:

    Rolf: Kommer de till edert ö-rike för att kolla? Fåglar finns väl överallt? He-he…

    Spawn: Du är, trots allt, snäll. Klart Bluespolisen ska ha tröstpoäng.

    Bluespolisen: Tja, eller också la man till på SVT-dokumentär. Skumt.

    Spawn: BP har köpt, eller fått DVD. Vi andra betalar licens och får se äkta varan.

  11. Stoffe skriver:

    Jävla låååååååångdraget sätt att begå självmord på! 😦
    Snacka om Björntjänst! 🙂

    Brum, brum….

Kommentera

