Howlin´Wolf och lite annat

Jösses, hur bra är inte det här? Jag är bluesare och jag ramlar baklänges. Kom igen, upp med volymen, från 1966:

Annars gick dagen bra. Helt okej.
En ekivok pryl hände på jobbet när vi sände webb-tv. Mycket opassande och ofantligt roligt. Jag garvade så jag hade svårt att stå (fråga mig någon gång).

Men jag är matt i benen. Musklerna ovanför knäna verkar vara sega. Förutom det där i tarmregionen. Jävla skit!
Har ingen ork.

Känner en smygande smärta, ett smygande fy fan.

En slags orkeslöshet.

Jobbigt att ta sig till arbetsplatsen.

Nåväl. Jag kom till jobbet, och jag jobbade ett par timmar extra efteråt så att mina kollegor kan njuta av det jag gör, som det brukar vara. Tack-tack-tack……

Så tog jag mig hem. Var väl hemma före sex. Men mådde bajs.
Tog en promenad. Mådde bajs då med. Vafan är det med mig?????

Och så gick jag till Biskops. Var beredd på att dra hem, men höll mig kvar. Och hade till slut roligt med Micke och hans kompisar, bruden från södra Sverige och hennes tyska pojkvän. Blev inbjuden till hans 40-årsskiva nästa helg.
Mycket garv, mycket bus, och så gick jag hem.

Här är en suddig bild på tysken-polaren:

Micke sitter mitt emot honom. Hans böna sitter till höger, ville inte vara med i bild.

Jajajajajjajajjaja.

Så kom jag hem och skrev här.

Klart.

Rock!

/Baron von fy fan

PS: Jag mår skit i kroppen, vafan är det frågan om???? Känner mig helt förorenad. Dizzy, snurrig, och fy fan-mässig. Äh, bara att hålla ut, vad har jag annars för val?

9 Responses to Howlin´Wolf och lite annat

  1. Stoffe skriver:

    Inte för att jag tror att det hjälper, men en läkarkoll kanske skulle lugna även om den bara konstaterar att du inte är allvarligt sjuk…

    Krya på Dig, annars gör någon annan det! 😉

  2. Stoffe skriver:

    Annars får du ta hjälp av Bluesen som läkande kraft!
    Från botten finns bara en väg!
    Rakt fram!
    SS

  3. paddytheflea skriver:

    Jaa! Jag återupptäckte också Howlin’ Wolf för ett tag sen när jag letade efter all musik med Wolves, haha. Verkligen ‘roots’.

    Själv har jag ju också magproblem. Både gluten- och laktosintolerant. Kan fanimej inte äta nånting och egentligen inte dricka bers heller. Men det gör jag ändå. Och får sota för det efteråt. Tarmluddet försvinner i tjocktarmen och man får sår. Blir så jävla trött. Inte lätt att hitta för läkarna. Men kolla dig, som sagt.

  4. spawn skriver:

    Dagens hälsotips:Konsumera ofantliga mängder Pro-Viva(ja jag får procent från producenten)och käka mango på burk(billigt och relativt gott).

    Och nu det tråkiga:Ät inget som liknar eller kallas kött under en hel jävla dag,eller ett dygn om du tolkar det så.
    Skäggbiff är inte mat,så det är ok.
    Pilsner får drickas i obegränsade mängder,men endast den starka sorten.
    Ät inte bröd.
    Inte pasta.
    Ja,ät inget sånt som är fasta kolhydrater,enbart upplösta(öl och whisky då)och grönsaker ska begränsas till vit sparris.
    Efter en dag så känner du dig betydligt bättre,och javisstja;GÅ FÖR HELVETE TILL DOKTOR KRALL!!!!

    Tror du inte din morjävel skulle velat det?(Underbältesslag som renderar utvisning,men det är det värt)

  5. Henke skriver:

    Bluesen läker alla sår och sjukdomar.

  6. Stoffe skriver:

    Om inte annat hjälper, så är det ett faktum att Aloeveradryck hjälper! Den är svindyr, men jag har träffat flera hopplösa magproblemsmänniskor som blivit bra efter detta! 🙂

  7. baronen skriver:

    Stoffe: Jag är sådan som jag inte trodde att jag var, men jag är skitskraj för läkare numera. Så softa med de råden. Jag hajar själv, men vill inte, inte än. Dock lyssnar jag mycket på John Mayall, och garvar, det måste vara bra.

    PDF: Ja, jag kanske borde kolla mig, men jag förmår inte, inte ännu, tack för omtanken, men jag blir bara nojig av omtanke nu.

    Spawn: Jag köpte denna produkt idag. Smakade lite lätt, kände skräck och tordes inte dricka mer, smakade som någon allergen jävla bajsdryck. Törs jag verkligen trycka i mig detta utan att få utslag????
    Skäggbiffrisken är mycket låg, för övrigt. Pilsnernivån är konstant.
    Och, jag kanske borde, men jag väntar med dr Krall. Det är läskigt som det är. Min noja pallar inte mer.

    Häcken: Jo, så jävla sant som det är sagt.

    Stoffe: Jag har ju aldrig haft magproblem förut (förutom att jag blivit rätt fet om magen). Än så länge väljer jag att se detta skit som en konsekvens av den där hostan och konstiga i påskas. En fortsättning på viruset.

    Vänner, tack för era råd. Ändå.

  8. spawn skriver:

    Du ska ju välta i dig en halvliter på morgonen(eller när hr barons kropp väljer att vakna)och resten när magen stabiliserats(det märker du när en miljard bakterier knullar i takt därinne) och sen ska du bara fortsätta med livet.
    Go go champion!

  9. baronen skriver:

    Spawn: Me go, me do massa mjölkprodukter och müssli nu (allt på ICA och Konsum som är nyttigt). Bara det är så enkelt, bara det är så enkelt… Oss i mellan så tror jag att något skit slogs ut i kroppen på mig när jag hade den där påsk-hostan. Och som lite äldre medborgare så tar det längre tid att bli FITT FOR FAJT igen. Det är den myt jag kör med mig själv. Rock! Må min myt hålla!

Kommentera

