Tisdag denna vecka

I måndags. Jag gick upp. Jag durschade. Så kände jag att jag inte pallade. Skickade e-brev till jobbet, att jag skulle komma senare. Jag pallade inte, det gick bara inte. Och det var möte på morgonen, och inget inplanerat jobb sedan, så ingen skulle lida.
Nej, jag var nog inte sjuk, nej, jag hade inte varit ute på dåligheter dagen innan. Men det kändes så jävla fel, jag kunde bara inte.
Så sov jag ett par timmar till.
Vaknade före lunch, satt och segade innan jag tog tag i det hela. Jag gick ut, var klar. Nu skulle jag iväg. Men kände att jag inte pallade. Efter 50 meter gick jag hem igen. Tvärvände. Det fanns ingen kraft i mig. Jag kunde bara inte.
Kom hem. Fortsatte sova. Mådde skräp.

Psykiskt, fysiskt eller psykiskt-fysiskt, det vet jag inte, men jag kunde inte förmå mig. Det brann i mig, massa skit, riktigt obehagligt. Matthet, fyfan-känsla, snurr, dis, blä, skräp.

Javisst var det på dagen exakt ett år sedan morsan dog (26-27 april). Men det visste jag ju, det fanns ju redan i mitt sinne. Vet inte vad som kom över mig. Jag kunde bara inte ta mig till jobbet, jag var helt jävla paj.

Kämpade med mina demoner här hemma i baronborgen, och kom fram till att jag skulle ge fan i att gå till jobbet denna måndag, även sedan jag vaknade.

——————

Tisdag. Jag gick till jobbet. Strålande väder. Fantastiska arbetspass. Mina adaptrar gjorde ett kanonjobb. Det kändes jävligt bra. Tack gode för det. Visserligen kunde jag vara i lite bättre form, men ändå. Inget som någon märkte (min matthet). Värsta skiten från måndagen var väck, och det var jag enormt tacksam för.

Satt kvar på jobbet efteråt och fixade och trixade. Så gick jag hem. Sov lite. Vaknade, lagade mat. Och så gick jag ut på stan.

För det är så här. Att jag kan inte ha allt mitt umgänge på jobbet. Jag måste träffa folk och gagga och ljuga även senare.

Drog till Biskops. Diadem-Åsa och Roffe i baren. Köpte en bira. De stängde, och pallarna upp, upp och ner. Så snyggt, man känner sig som en kung när man sitter där med dessa kronor på varje sida, välkommen på något sätt… Fast de inte stänger förrän 12, det är väl då, och först då, de ska göra detta!!!!!????

Man navelskådar:

Vem är jag, vem är du, levande schaaaraaaaaddddderrrrrrr!

Och så går jag ut, och hemåt, förbi Lilla. Där är grabbarna kvar. De släpar in mig. Jag får en rackare till. Vi lyssnar på musik. Herr D har oftast dålig musiksmak, italienskt smör, och nu hade han en mexikansk böna som han gillade, som körde på datorn. Okej:

Vi ljuger och garvar. Och så tar jag kort på bångarna där i köket:

Som något han Elake Kocken skulle kunnat ha smackat upp.

Vi går ut, men först vill jag ta en bild på dem, lite gayigt, he-he, lite vidrigt, och de ställer upp. Kanongrabbar, he-he-he:

Det är inga dåliga killar, förutom att vara härligt sviniga och trevliga, så vann bägge på årets kroggala här i stan (köpta antagligen, he-he, men pokalerna finns där). Herr D till vänster som bästa kock-krögare, och herr Höger som bästa bartender. Så det är inte kattskit jag umgås med på nätterna, he-he-he.

Så gick jag hemåt, stöddig. Pratade högt för mig själv för det var roligt. Take no shit. No more!

—————-

Jag provar allt. Nu är jag arg och stöddig. Jag kommer igen! Jag ska komma igen. Bara dessa baciller, virusar eller vafan det är har gett sig. Nu är jag förbaskad. Så är det bara.

Så, rocka på, cybern!

Rock!

/Baron

PS: Om 150 besökare från nu, så har jag 100 000 besökare på min räknare sedan jag började här för lite över tre år sedan, våren -07. Det är lite fränt. Undrar vem som blir 100 000, räknare syns högst upp till höger. Och undrar hur många det blir om jag kunde räkna från när jag började blogga, eller köra cyberdagbok, dvs 1997?
Javisst är det folk som varit här flera gånger under åren, men ändå. Jösses.
Hur man än vrider och vänder på det hela så är jag fanimej detta lands längsta bloggare!!!  Räkna, från december 1997 och till nu!!
Och inte får jag några blogg-awards inte, nix, det går till fjantarna, ha-ha (nej, jag vill inte ha). Jag är först, bäst, fränast, jag vet det. Tjockholmsmaffian kan suga stjärt.

4 Responses to Tisdag denna vecka

  1. paddytheflea skriver:

    Jakten har börjat för att bli nummer 100.000. Vad vinner man? En kväll på Biskops eller en nätsunderkjorta? Du får skaffa en såndär skylt: ‘Du är vår hundratusende besökare…’ men då klickar de förstås bara bort den och tror det är reklam.

    Våren har kommit till Paddy! Elmotorn har lagats till båten och bara monteringen återstår. Snart är jag Kungen av Svartån igen och patrullerar mina domäner sittande på min flybridge drickandes en pilsner och lyssnandes på fantastisk musik från 70-talet.

  2. spawn skriver:

    99,906 är mitt nummer.54-46 was my number är en hit med Toots and the Maytals.

    Och,nej,det finns ingen koppling där,det är bara roligt att skriva.

    Jag tror att jag vinner nätundertröjan.Drar ungefär trippel-x,bara så du vet.

  3. paddytheflea skriver:

    Jäklar! Jag är 100.019. Vi missade det båda två, spawn! Nummer 100.000 vet nog inte att han/hon är en lycklig vinnare av en såsfläckad nätundertröja.

    Min senaste dikt (the story of my life):

    Jag har gått runt
    Och kommit tillbaka
    Visare

  4. baronen skriver:

    Pdf: Man vinner enbart vänskap och ära. Tyvärr är det inte häftigare än så. Och som Maccare (som kör Appleprodukter) så har man aldrig sådana där skyltar som kommer upp, hä-hä.
    Fanken, jag kommer med ett gäng bira en dag och åker med i ditt fordon längs Svartån. Någon dag, när du minst anar.

    Spawn: Får väl, för din skull, fixa fram en nätundertröja. Om jag inte har någon i någon låda här hemma i borgen. Måste vara häftigare att få en använd, va?

    Pdf: Jag missade också, och ingen annan har typ tagit en skärmbild och skickat. Så kan det gå.
    Angående din dikt, som är bra, poem är alltid bra, så vill jag ifrågasätta den. Hur i helvete kan man bli visare om allt bara går runt? Samma. Var är utvecklingen?? Arghhhhh!

Kommentera

