En torsdag som bara var den dagen

Sov kanske två timmar. Ska inte berätta om varför jag sov så lite. Sedan till jobbet. Ingen jävla frukost. Har slutat med det.
Men tog med mig en speciell filmjölk (Verum) och müssli. Tröck (tryckte) i mig detta på jobbet. Det var nog bra för mig. Kändes okej.

Men skit samma.

Mådde lite finare under torsdagen, trots att jag kände av, och även nu i skrivande stund känner av vissa skumma prylar i magen under naveln. Men skit i det, och kom inte med några råd, de gör mig riktigt NOJIG. Och ni, kära cyberbiktfädrer, cyberbiktmödrar, vill inte ha mig nojig, så don´t do it. Begrips? Ja!

I kväll gick jag till Biskops. Behövde snacka med människor. Om man inte snackar med folk förlorar man snart vettet. Jo, det är säkert. Jag vet, det är så. Man blir konstigt. Man behöver socialt gagg, otvunget, utanför sitt arbete.

Jag satt mig först för mig själv ute på Biskops. Det var skönt ute (kanske pga elvärmen i väggarna, för när de släckte dem blev det kallt). Det kändes som sommar. Sedan gick jag in. Köpte en bira till. La upp en massa tok på FB. Varför vet jag inte, men det kändes rätt då. Här är herr Biskopen själv.

En jävla byst i hörnet. Som ska fullfölja myten som snubben har, han som äger koncernen, ha-ha-ha. Men jag ser helighet i det hela och böjer på nacken där jag sitter. Där sitter Biskopen!

Så stängde de. Sa hej till Roffe och Pyrre och gick hemåt. Men hemåt var förbi Lilla, och så gick jag in där, och hade det trevligt en sväng, innan det var dags att gå vidare hemåt.

Jag gillar den här bilden, jag hade precis klättrat över avspärrningarna och vände mig om, och tog en bild. Stortorget med rådhuset längre fram, men Lilla där till vänster. Det är ett bra ställe, med bra personal.

Cybern kan ju inte ogilla min lilla application som heter Hipstomatic som jag använder när jag tar kort? Det är väl bättre än sega vanliga bilder? Jo, ja, jag fattade väl att ni skulle förstå.

Och så kom jag över bron över Rudbecksgatan. Vägjobbare längst bort till vänster, och en bil som kör upp ur tunneln:

Vad mer ska jag säga? Vad mer ska jag skriva?

Jag kan skriva att jag sedan våren 2007, nu idag, detta dygn, eller förra dygnet, kommit upp i över 100 000 besök här på min blogg, min cyberbaronsdagboksblogg. Hurra!!!!
Det är nästan kusligt. Okej, det är mycket från samma gäng, det är en och annan sökmaskin, säkert, men ändå. 100 000 besök. Smaka på den. SMAKA!

Jag törs inte ens tänka på vad det skulle bli om jag la till de andra besöken från 1997 till 2007, när jag började blogga.

Jag är Sveriges största bloggare, och jag gör inte, har aldrig gjort, reklam för mig. Tjo!

Fuck you, Blondinbella!

Fuck you, Schulman!

Fuck you Kissie!

Fuck you everybody, jag är härskaren!

Och fuck you jävla Aftonbladet och andra skrabrösa skitwebbtidningar som försöker göra sig häftiga pga av bloggare. Sug dolme!

—————

När jag var liten fick jag femtio öre av morfar för att gå och köpa Aftonbladet åt honom för en spänn. Då fanns det något som hette journalister, och även något som hette artiklar. Det var andra tider då.

—————

I morgon, eller idag då, är det Valborg. Jag skiter i det, precis som jag sket i nyårsaftonen, julaftonen, och påskaftonen. Jag är helt ur svenne-slag. Finns inget längre. Inte nått.

—————-

Jag ska vara ”stor” nu, dvs ”vuxen”, men glöm det. Det blir man aldrig, om man inte hycklar.

—————-

Okej, vänner, cyberdagboksblogg-gluttare. Detta får räcka för i kväll, för i natt, för nu.

Rocka rolla!

/Baron von Spaps

3 Responses to En torsdag som bara var den dagen

  1. spawn skriver:

    Jag är nu nr.100.101-det borde rendera en tokapplåd.

    Verum-hälsofil

    Jag använder binde-streck.

    Baron skriver durscha.

    Full är jag.

  2. baronen skriver:

    Spawn: Jag applåderar storligen. Undrar vem som var precis före dig? Vad skrev jag? Verumhälsofil eller Verum hälsofil. Äh..
    Vad det gäller durscha har jag kört det i flera år för att retas, får några klagomål om året om detta. Senast tror jag det var Blues-Janne som påtalade detta. Men, det har sin orsak, först att inget är vackert utan ett litet skönhetsfel, det andra är att folk faktiskt säger så här i stan, inte alla, men rätt många, he-he. Skål!

  3. spawn skriver:

    bin-destreck ska användas dynamisk-t.
    ingen kritik mot syntaxen/grammatiken/retoriken
    framförallt att inte backa och rätta sig själv är det rätta sättet att komm aframåt.där blev det fel men jag bangar inte för att fortsätta.

    nu ska jag använda durschen i bidén…nån halvtimma.

Kommentera

