Valborgsmässoaftonsinlägget

Hm, vad ska jag skriva nu? Okej, jag har tre bilder. Jag kör dem först, så får vi se om jag får ut något annat sedan.

I onsdags var det möte. Alla var där. Jag stod precis innanför dörren i en stor aula. Okej, det fixar jag. Alla stolar var upptagna. Så där står jag och hänger, då kommer en människa, av det kvinnliga könet, in genom dörren. OCH STÄLLER SIG FRAMFÖR MIG!!!
Det är inte vilket framför mig som helst. Det är, kolla bilden, en halv centimeter mellan hennes häl och min tå. Jag trodde inte det var sant. Herrejösses, det finns väl gränser.
Jag försökte ge henne vinkar genom att andas helt normalt i hennes nacke. Ingen reaktion. Genom att stånka, inget hände då heller. Så jag tog upp min iPhone för att dokumentera. Blev tvungen att bända mig lite bakåt så man skulle se avståndet.
Men det där är typiskt Örebromänniskor, alltså de som är födda här i denna Hjälmarlera. Ingen koll på omgivningen, ingen social färdighet. Man samlas där det är trångt, gärna vid dörrar och passager. Där står man och gör det svårt för folk att komma förbi. Och som i det här fallet, det som inte syns, för man står framför, det finns inte.

Och kom inte med att hon ville ”ha mig”. Jävla larv. Det var bara en människa utan någon som helst aning, någon som helst koll. Och det är fruktansvärt.
Jag gick ut. Där stod några andra damer, jag garvade, berättade att jag tagit kort (det låter ”klick” och hon ändå inte reagerat) och garvade åt idiotin. Och dessa damer höll med mig, och var lika ”rålösa”. Ja, fy fan.
Tänk själv, du står i en aula, kära cyberbiktfader-moder, och har fri sikt 30 meter framåt för att se den som talar därframme, och så kommer någon och ställer sig 1 centimeter framför dig, och inte ens skäms. ARgghghghghghghghhhgh!

Idag var jag bjuden på födelsedagsfest hos bruden ovan till höger. Det är Micke till vänster. Men det hade jag ju glömt bort. Hennes snubbe, en tysk från Hamburg fyllde år, men jag kan inte ta sådan hänsyn. Jag kom ju hem från jobbet (utan att komma ihåg denna fest) och tog ut bågen och åkte runt i stan (sket i det traditionsenliga, att åka till Askersund med bågen). Glömde till och med min tvättid. Sådan är jag.
Men på Biskops så strålade vi alla samman. Det var otroligt mycket vänner jag hade där, som aldrig förr. Fantastiskt. Synd att det var efter klockan ett. För klockan två så stänger de. På bilden ovan är vi utanför, på uteserveringen där man kan hänga och sippa sin bira. Äh, de förlät mig, vad jag förstod.

På vägen hem, korsningen Köpmangatan/Nygatan (bakom ligger det onda och inte så lite homoerotiska och läskiga Dressman). Mina nära vänner Bluespolisen, Lizzbo och Baggo.
Jag tvingade dem att stanna upp och tog ett gäng bilder på dem. Tycker den här blev bäst.

Sedan gaggade vi ju vidare. Och Bluespolisen och jag stod och gaggade i min bakvägstrappuppgång ett tag, innan mitt behov av att slå en drill tvingade upp mig i min Baronborg.

——————————

Det luktade kräks när jag kom hem idag. Och jag träffade den yppiga och mulliga blondinen som bor mitt emot mig på min våning precis när jag kom upp på mitt ”etage” (våning).

”-Fy fan vad det luktar illa!”

Sa jag.

”-Ja, och grannen där (hon pekade mot dörren till de andra grannarna, de som slänger ut blöjor så det luktar skit varje dag i oknutna plastpåsar bor) har ringt till jouren så de ska ordna det!”

”-Vad bra, riktigt läskig lukt!”

”-Har du sett längst ner?”

”-Nej, i trappuppgången menar du? Jag kommer andra vägen!”

”-Det ligger ett gäng bajskorvar där på bottenvåningen!”

”-Arghhhhhhh!”

Så, något miffo har varit inne i huset, kräkts lite i trappan, bajsat på golvet. Vilket jävla svin.

Det här har fått mig att helt ändra politiskt uppfattning. Numera är jag brun.
Jag kan förstå (har förstått) att folk som har det svårt tar sig in i trappuppgångar för att inte frysa ihjäl på nätterna. Men när de börjar bajsa där också, då tar min förståelse slut. Då känner jag att jag tar på mig mina tajta kläder märkta med ett Y, alltså Y som i YXMANNEN! Då har jag ingen förståelse längre. Där sprack min solidaritet med de som befinner sig i utanförskap, missbruk och social misär. Då bleve jag nazi. Faktiskt.
Är jag snygg med koppel, snedfrilla och smal mucha?

———————

Förra veckan körde jag kärringprylen (man kan vara kärring av bägge könen, vill bara än en gång påpeka detta för PK-människor).
Jag skrev en lapp som jag delade ut till mina kollegor som det gällde, på jobbet.

Lappen innehöll ungefär följande budskap: ”Om ni inte städar papper och skit från datasalen ni har jobbat i, om ni inte har tillräckligt pli på dem som är där, får ni ta hand om städningen själva efteråt. Skulle ni inte klara av det, så passa er jävligt noga, då städar jag, än en gång, men i fortsättningen så tar jag skiten och lägger på ert arbetsbord!!!!”

Jag kom in i en sal och frk C hade haft hela dagen där före. Det var massa skit. Jag tvekade inte. Samlade ihop skiten och gick till vårt arbetsrum. Frk C satt där. Jag lämpade av skiten på hennes bord och gick iväg.

Fuck shit! Jag tar ingen mer skit. Kosta vad det kosta vill. Jag har kämpat i över två år för de där salarna, med risk för mitt eget arbete (då man inte var så populär), och hon har inte lagt två strån i kors, men njuter nu frukterna ändå. Kyss mig i …..

Någon timma senare fick jag höra att mitt tilltag inte hade varit så populärt. Och fega som många är så fick jag inte mycket stöd för mitt tilltag heller. Och jag garvade. Det sket väl för i helvete jag i. Du är dum och skall dumhet få tillbaka!!!!

Ytterligare ett par timmar senare kommer jag in i arbetsrummet. Det är bara hon där. Jag har något ärende. Då kommer det.

”-Bla-bla-bla-bla-bla!”

Jag får en otrolig tillrättavisning. Så gör man inte, och hur snyggt har jag det, och bla-bla, jag är värre, och bla-bla…!

Jag ser bara glad ut och säger att hon väl för fanken får ta ansvar för sina handlingar. Håller för öronen, dansar en liten dans, säger emot, är glad och så trippar jag ut därifrån innan hon är klar med alla sina haranger. Hon är från sinna sinnen, ha-ha-ha-ha-ha-ha.

Här vill jag komma med en liten pryl. Det är inte fel att njuta av att folk tar åt sig, även fast vi lever och bor i Sverige. Att backa för att någon hackar sig kvar i ljug och lögn är inget för mig.
Jag hade ju för i helvete rätt. Att hon inte såg det, skiter jag fullständigt i. Det får vara nog nu, så är det bara.

Men sedan kanske jag blev über-stygg.
Eftersom hon hatade mig med allt sitt hat, som bara en människa kan göra som är övertygad om sin egen rättfärdighet kan (och som ”visste” att jag hade fel), så kände jag att något ytterligare behövde göras.
Vad krossar mest?

Hm….

Just det.

Så jag gick till fiket, köpte mig en ”dammsugare”, en godisbit till kaffet. En sådan där grön pryl, avlång, med chockladdopp i bägge ändar. Fixade en snitsig servett och ett fat. En ”försoningsgåva”.

Så gick jag in i arbetsrummet. Det var bara hon där. Jag knäböjde. Ställde mig på knä på golvet framför henne. Bockade min nacke, sträckte fram fatet med det gotta på.

”-Tag detta som ett tecken på min kärlek till dig, må du förlåta mig för mitt överlumpna sätt, och njuta riktigt gott!”

Som en riddare stod jag på knä, i vördnad.

Hennes ansikte ”jussom” svullnade, ändrade färg. Hon fick inte ur sig ett enda ord. Jag reste mig upp, bugade och gick baklänges och ut därifrån.

—————–

Det är första maj. Finns det några arbetare kvar? Finns det några trälar? Finns det någon som känner sig lurad av överheten? Allt från taskig lön till att gemensamt ägda prylar försnillats från oss? Någon? Någon?

Det var då. Någon som kommer ihåg?
Det är annat nu.

….

Rock!

/Baron

13 Responses to Valborgsmässoaftonsinlägget

  1. Kalix skriver:

    BP-Uffe har en otäck likhet med vär gamle bekante B-Y-A i bilden med Bagari.

  2. spawn skriver:

    ”Är jag snygg med koppel, snedfrilla och smal mucha?”

    ja,förmodligen om du har gimp-masken på och heter Helmut.

  3. Emil skriver:

    Underbar trestegs-raket i frustration. Dammsugaren, hahahaha…

  4. Rolf skriver:

    Va fan jag tyckte det stod damsugare.

  5. baronen skriver:

    Kalix: Hm, läskigt när du säger det. Vi måste få honom att byta glasögon, kläder, frisyr och huvud. Brr…

    Spawn: Bara jag visste vad gimp-mask är, så kunde jag kommentera din kommentar.

    Emil: He-he, tack.

    Rolfo: Du har tankarna på fel ställe. Tvätta munnen med tvål och späk dig med iskallt havsvatten i två veckor så är du okej igen.

  6. Stoffe skriver:

    Oj, oj, oj! Det är ett givande och ett tagande….! 🙂

    Här är Valborgsfesten överstökad, med ca 30 pers o de sista som i snarkade över gick redan vid 5-tiden, men Cecilia kom hem med sina kompisar vid 6-tiden och jag somnade vid 7-tiden.

    Sedan upp halv 10 o rensa hela skiten o röja resten.

    Men det var det värt! Bara för att få se människor fulla o glada o höra all ljuv musik, o se all kärlek! 🙂

    Skål tamejfan!

    På lördag är det John McLaughlinkonsert på Uppsala Korv och Konservhus som gäller! Ska bli lite spännande att se den 70-årige mannen live! 😉

    Nu skiner solen o nu kom Uppsala Nya tidningsbud i sin lilla vita bil o dumpade ett ex i min brevlåda, så….

    God Morgon o God Natt

    o inte blev nåt demonsterat heller, så kristdemokraterna var väl störst i Uppsala som vanligt! 😦

  7. spawn skriver:

    En dialog från filmen Pulp fiction:-Bring in the gimp.
    -Ok.

    (Och in kommer gimpen med en gimp-mask)

    Sen blir det pang-pang och vajlens.

    Googla ”gimp”,det är allmänbildande,helfestligt,jättespännande,och korny.
    HAJK,fast nu blev det ju AHJK…

  8. baronen skriver:

    Stoffe: Kul att du hade fin fest. Och är Maccan redan 70, jösses. Ta lite kort, lägg ut när du drar dit, eller spela in, fulspela-in, och lägg ut. Jag demonstrerade inte heller, har svårt att förlika mig med dem. Fast jag gillar offentlig sektor och solidaritet ändå.

    Spawn: Är det härskar-mask? Bödelsmask vi snackar om? Nej, jag tänker inte googla. Jösses, om jag skulle skriva ett cyberdagboksinlägg som var helt obegripligt och så be folk googla om vad det står där, skulle ingen göra det. Så jag gör det inte heller, he-he. Du får berätta. Nån måtta får det vara.

  9. Stoffe skriver:

    Tommy Göransson var här, SSUTomme, minns du honom??
    Han som säger fräääänt! 🙂

    Å Bitte Viklund som va mä på Öland fyrra året! 🙂

    Men tyvärr ingen Blues-Bo!

  10. baronen skriver:

    Stoffe: Var är korten? Var är recensionen? Och nej, jag kan inte, via namnet, fatta vem någon av de där lirarna Tommy och Bitte är, tyvärr.

  11. Stoffe skriver:

    Antar att du menar MIN recension, men det är för sent, eller för tidigt, just nu, så jag skickar länken till UNT:s recension, som i huvudsak stämmer!
    http://www.unt.se/kultur/-klangfullt-med-gitarrlegend–930893.aspx

    God Morgon och Sov Gott!

  12. Stoffe skriver:

    Men Bitte var med Bosse Karlsson med er på firandet på Öland förra året ju! Det borde du väl minnas vem hon är då, eller?

    Tommy Göransson var en SSU-pöjk från andra sidan stan, som lirade gitarr o sjöng o hade sig, bland Tommy Bagari vet vem han är!

  13. baronen skriver:

    Stoffe: Tack för länken. Okej, då hajar jag hur det var.

    Stoffe: Jo, jag hajar vem hon var nu, men namnet Bitte säger mig intet. Och att vara SSU-pöjk från andra sidan stan gör inte mitt minne bättre, he-he.

Kommentera

