Märkligheter och 500 spänn

Smackade just in dryga 500 spänn, eller var det 600 spänn, till WordPress. Allt för att behålla och kunna fortsätta lägga upp videosar här ett år till.
Jag gör det som en slags solidaritetshandling. Men skiter knäck i spiral att lägga ut mitt Visa rätt ut i cybern så där. Vi får se hur det går….
En annan grej är att jag idag, maxade mitt lån på banken igen. För att det går. För att jag måste. Hoppas nu att inte allt försvinner i cybern. Skulle inte förvåna mig, med mitt flyt. Hm, borde lira in något med kameran här, bara för att fira att jag pyntat… Äh, vi får se.

Fick märkligt info idag på jobbet av en som jag inte anade hade den kollen. Detta tvingade fram ett beslut hos mig. Det är okej. Men det betyder också att det har glappats. Kanske av välvilja, kanske av andra orsaker. Men, okej, vi får se vart det bär. Tyvärr är denna blogg för offentlig numera för att jag ska kunna skriva i klartext. Jag måste ha någon slags självbevarelsedrift.
Väldigt många som kollar här är inte tillräckligt torra bakom öronen, eller okej då, det finns sådana. Äh, bara att skriva e-post och identifiera er, så berättar jag, he-he, om ni är rätt Nisse.

Men det är skönt att känna sig rik igen. Jag är ju inte rik, jag är bara dum i huvudet. Men nu kan jag utan större problem fixa nya däck och service till min båge. Det är värt mycket. Och jag slipper oroa mig för ekonomin under våren. En avlastning god som någon.

Samma betalning varje månad, ingen skillnad. Det är okej.

Men, det är något lurt i tillvaron. Det är lurt, skumt, märkligt.

———————–

Efter hostan-skiten som knäckte i påskas, och den matthet och de hypokondriska symtom jag fått sedan dess, så ger sig inte min kropp. Det kommer nya konstigheter. Och jag säger: BARA ATT HÅLLA UT! Dra åt helvete med allt skit. Det är konstigt, nedsättning i funktion av en pryl ger massa jävla annat bajs i slutändan. Men jag ställer inte upp på det. Jag kämpar mot. Så nu vet ni, cybern.

————————

Som grädden på moset (utslitet uttryck, jag vet) kommer nu all jävla pollen och ställer till det i ögon och hals och lungor och vafan som helst. Tjoho!!!! Hurra!!! Hipp-hipp!!!

————————-

När jag gick hem från min bankkvinna idag så stod det en riktigt nasse utanför Krämaren. Full svart uniform med skalat huvud och typisk mössa med skärm och stövlar (de kör en speciell stil). Jag tänkte att det var så här det var i Tyskland på 30-talet. De kom lite i taget.
Snubben såg rädd ut när jag gick förbi och stirrade honom i ögonen. Men man är väl det om man valt den onda sidan och bara finner trygghet i den. Då måste alla andra vara farliga.
Frågan är, vad ska jag göra? Magpumpa, pungspark?

Inte en enda nasse skulle finnas om inte folk hade sina smygnassetankar. Så kallat vanligt folk. De är läskigare än lirarna som syns.
Nåväl, det var inte min kamp idag. Men kan mycket väl bli.

—————————-

Jag vill bara bli pigg igen, utan skavanker. Det är mitt mål. Vi får se hur det går med det, men jag ger mig fanken inte.

Okej, det får räcka ikväll.

Rocka olla!

/Baron

3 Responses to Märkligheter och 500 spänn

  1. Stoffe skriver:

    Du kunde ju alltid frågat nassen om bilen går bra!

    Eller om han fick tillräckligt med mat o vatten i hon i stan, om du ville svina lite! 🙂

    Eller varför inte:

    Åt vilket håll ligger Nürnberg?

  2. baronen skriver:

    Stoffe: Han var utomnordisk, kanske från Uranus. Blicken gjorde att jag inte ville kommunicera med honom och hans värld just då. Du vet, alla är fiender-känslan, han gav. Jag bara konstaterade. Denna gång.

  3. Stoffe skriver:

    Aha, då hajar jag! Bäst att låta vara… en sån fara! 😦

Kommentera

