Gnulko bolko torrrrsssdaaagg

Ovan, the reciver (eller hur mottagare stavas), Roffe på Biskops. He-he.

————-

Nu är jag helt jävla vilse. Har faktiskt ingenting egentligt att skriva om.
Dagen föll sig så att jag gav mina adaptrar en uppgift och den gjorde de med den äran, hela jävla dagen. De gjorde inget annat. Det var kanon att skåda. Så de får fortsätta nästa vecka, kommer att bli skitkul.

————

På kvällen drog jag till Biskops (var vänlig rapportera detta vidare, du som ser detta som din uppgift). Träffade Micke där. Vi gaggade, med varandra, med andra vänner, med dem som jobbar där. En mycket trevlig kväll.
Och så gick vi hem, och här är jag, framför skärmen. Hej-hej!

————

Varför inte njuta av Carl Lidbom och Anders Björk på den gamla goda tiden (fast nu när jag kollar verkar det som om de här videosarna inte kan liras, de har bangat på tuben… Men det är nu, äh, då lägger jag ut länken till det hela för att se på tuben under, så får vi se hur det funkar under fredagen, endera här, eller där):

Eller klicka här för att se i nytt fönster: Carl och Anders

————

Äh, bara att köra:

Eller klicka här, om det inte funkar ovan, för nytt fönster: Arne ”Rosen” Quick

Arne Quick håller.

————

Det får räcka.

Rocka rolla!

Love!

/Baron

7 Responses to Gnulko bolko torrrrsssdaaagg

  1. Stoffe skriver:

    Det är helt ok! Men nu måste jag sova några minuter innan lampan tänds utanför fönstret o koltrasten kvittrar igång! 🙂

  2. paddytheflea skriver:

    Fan, jag hade nästan föreslagit att du skulle lägga ut den också! Helt i linje med din nostalgiska ny-töntism. 😆

    En nogrannare titt på Jockmocks-Jocke och Bröderna Djup bör väl komma härnäst?!

    Thore Skogman gjorde en låt benämnd ”S som i Eskilstuna” på beställning till nåt jubileum i staden. Jag har aldrig förlåtit honom för den. Kanske var den till och med en anledning till att jag emigrerade.

  3. Henke skriver:

    Tjolabläng.

  4. Rolf skriver:

    Om någon, oavsett färg, form eller storlek satt på denna låt i Henkes bil under resa hade personen förpassats ut i naturen sannolikt via handskfacket. Jag har nämligen prövat

  5. spawn skriver:

    De där som stalkar denna eminenta sida;kan du inte namnge dessa lowlife mofos?
    Staden är krympande liten och plötsligt står man näve mot öga med någon av blockmongosarna och då passar man på,lr?

  6. Bokform!

    När? När? När?

  7. baronen skriver:

    Stoffe: Okej på dig med, hoppas du fick några timmars god sömn.

    PDF: Som Eskilstuning av börd så har du inte det DNA som behövs för att fatta skönheten i viss kultur (trots att dina förfäder kröp upp ur Mälaren liksom mina, som fiskfotingar, men syd- och nord-stranden är olika). Mycket förstår du, men tyvärr inte allt. Jag är den förste att beklaga detta. Jocke kan komma ifråga, men inte Bröderna Djup, det är annat, inte nostalgi, inte för mig.

    Häcko: Smackblock!

    Roffo: Den kampen måste man ta, och vafanken Häcko diggar ju detta, han är samma fjattiga nostalgiker som jag är, he-he. Åtminstonde numera (vi var mer militanta förr vad det gällde musik).

    Spawn: Nej, det kan jag inte, de kan vara så jävla många. Och detta är också, fast jag inte gillar det, kittlingen med att köra cyberdagbok. Genom alla år har det funnits Quislingar som njutit av gurkan i stjärten när de skvallrat och farit med ”nyheter” om mig. Ödet tar hand om skitstövlarna förr eller senare. Det ligger utanför min ”zon”. Men tack för omtanken.

    Stefan: Vad? När? Hur menar du?

Kommentera

