Tisdagen denna vecka

Jag är fortfarande halvvägs till hundra, på fredag är det närmare hundra än noll. Tjoho. Det är inget att fira, det är bara konstigt. Siffror, år, swosch….

När jag gick hem i kväll längs Köpmangatan (jag behöver dessa promenader, dessa sociala oaser, annars vette fanken…) så såg jag lillpolarn igen. För tredje eller fjärde året, eller om det är en avkomma:

Där stod han, som jag ungefär, och vägrade inse verkligheten. Om han bara stod tyst och blundade skulle ingen se honom. Allt skulle vara okej.
Så jag sänkte min kamera och plåtade, och lät honom/henne vara ifred. Gick vidare, men ändå glad åt att se en sådan gynnare mitt i det centralaste av centrum i denna härad. Naturen ger sig fanken inte.

————-

Tja, annars var det en dag som gick som det skulle. Gjorde vad jag skulle göra på knäcket. Använde kavajen jag har på jobbet idag, inger mer respekt.
Sov lite när jag kom hem, som jag brukar.

Och nu sitter jag här och skriver lite ut på nätet. Det är sjukt varmt inne (och ute). Numera har vi bara vinter, som går direkt ut i sommar, två årstider. Skumt ljus på kvällen denna dag också, var helt rött i hela stan, skumt ljus. Låga moln, hög luftfuktighet, säkert lite vulkan inblandad också. Fast det är läskigt med att norra norrland hade 28 grader i går. Får vi betala den kalla vintern med en svinvarm sommar nu? Fruktan, brrrr.

Okej.

Rocka rolla!

/Baron

2 Responses to Tisdagen denna vecka

  1. Stoffe skriver:

    GRATTIS 1½-timme I FÖRSKOTT!!! Eller i FÅRSKOCK! 🙂

    51-åringen!! Låter så där lagom suspekt! 🙂

    Här är det trötthet och äldsta sonens djupa depression, samtidigt som sommaren och livet spirar! Allt på samma gång!!!

    Imorgon ska vi spela Lasergame avgångsniorna o jag o mjusikläraren o sen ska vi fira av en uppsagd utbränd kollega som jobbat hos oss i 35 år o de ville inte ens ge honom lön under uppsägningstiden de fascistiska arbetsköparna!!! FY FAN!!! 63-år gammal snart! Vilken otrolig snålhet o cynism!

    Tomten does the Blues!

    Här e grejer. Så ska det gå till:

    Första låten: Jag får gåshud! Så enkelt – så vackert – så svårt….

    En version jag inte hört förut. Live och akustisk.

    Har dere hört Little Louis?

    Snygg gura, förresten.

    http://www.youtube.com/watch?v=bp11vxr_pD4&feature=related Vilken musikvideo, innan det fanns sånt!

    http://www.youtube.com/watch?v=0sgTkpTWFAw&feature=related lite ”soul for the soul”

  2. baronen skriver:

    Stoffe: Tack ska du ha. Jo, 51 låter riktigt läskigt, som en 5-1:a. Tråkigt att höra om din son att han är deppo. Antar att det inte är alltigenom enkelt att vara förälder. Och, jag tackar alla makter för att jag inte jobbar i Uppsala efter din beskrivning av hur det kan gå till där. Rock!

Kommentera

