Födelsedag och annat man tänker på

Nu är klockan strax efter tre på lördagsmorgonen, när jag börjar skriva detta. Jag har kommit hem. Jag har suttit ute på balkongen och filosoferat, tänkt, känt, ett tag.
Mitt emot mig, i andra huset, hörde jag just två stycken som idkade sex. Först skrek snubben, sedan ett kort skrik från bönan som skrek mer gällt. Sedan släckte de lyset däruppe.

Okej, så här.

Den 20:e maj var det ett år sedan jag begravde morsan. Och dagen efter, för ett år sedan, var den där stora jävla högtidsdagen, mitt i livet-födelsedagen, den största, som jag sket totalt i. Jag satt bara hemma och bölade.
Nu är det ett år senare.

Torsdagen kändes inget kul (den 20:e) för jag tänkte på det där hela tiden. Fredagen, igår, då jag fyllde igen, kändes inte heller något kul (21:a).

Visst, jag har vänner som ville festa och allt, men jag avböjde. Känslan fanns inte där, och är det något jag hatar är det att försöka vara glad när jag inte är det.

Jag är inte glad.

Vilket jävla år. Och så snabbt det gått. Det är bara jag nu.

Baggo ringde idag, Bela skickade e-brev, Baggo ringde igen, Jimmie ringde från Riddarhyttan, och Häcken ringde på kvällen från Skottland. En massa vänner och bekanta hörde av sig via FaceBook och grattade. Det kändes skönt. Jag är inte helt jävla väck ändå. Jag har vänner.

Jag fick ett grattiskort, från Bela och hans morsa via posten. Men jag fick ingen present denna dag, jo, jag fick en bira av Micke på Biskops sent i kväll.
Det är inte det att jag förväntar mig det. Men morsan och jag gav varandra trisslotter och tvål. Det var något i alla fall, he-he.

Man är vuxen när man inte får presenter. Men å andra sidan, jag vill ju inte umgås, ville inte träffa polare, var och är för sur, ingen jävla fest. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det hela. (Tidigare år har jag köpt billigt bubbel och gjort fantastiska jordgubbstårtor och bjussat in polare på fest).

I ett gäng veckor nu har jag mått bajs i magen. Öm, konstigt pirrande, allt för att få en kille som mig att känna den totala skräcken för de värsta av sjukdomar. Det har flyttat sig från mitten ut mot kanterna, upp och ner, hur som helst, när som helst. Aptiten har avtagit av förklarliga skäl. Hur fan är det med mig?

Jag har tryckt i mig fibrer, Verums hälsofil, yougurth, vafan som helst. Mycket vatten.

När jag bajsar är det som en instruktionsfilm. Kan inte bli bättre. Jag behöver knappt torka mig. Hela korven kommer ut, och så är det klart.  Alltså funkar det med fibrer och bra kost. Behöver knappt skithuspapper.

Men magen mår inte bra, har inte mått bra. Och då nojar jag såklart. Pga min ålder. Är det nu skiten ska hända?

Så tog jag några bira i kväll här hemma. Och plötsligt så kändes allt så jävla mycket bättre i underredet. Jag känner glädje för det, och hoppas detta håller i sig även i morgon.

Så, bira är hälsa och jag ska bira ofta.

————

På torsdagskvällen så blev det el-fel, och det gick inte att få vatten i kranarna i hela Örebro under ett gäng timmar. Vilken jävla skandal! Jag sprang iväg och köpte två stora Ramlösa (var så jävla törstig), och fruktade att behöva använda toaletten för att bajja.
Otroligt att det är så känsligt i samhället. Lite åska och så slås allt ut. Centralisering är inte helt av godo.

————

Jag kom ut under fredagskvällen. Först så åt jag spaggetti med grädde (det enda jag åt idag) och så gick jag ner efter midnatt. Kände mig matt och spänd. Men så snackade jag med de jag gillar, de som jobbar på Biskops och så kom Micke och så satt vi med Häst-Flickan och Snygg-Per och några andra och jag var stor i käften och det kändes bra.

————-

Okej, det får vara rapporten för idag. Jag är bara människa, det är mitt försvar.

Rocka rolla!

Love!

/Baron

4 Responses to Födelsedag och annat man tänker på

  1. Henke skriver:

    Det duger bra med att vara manniska. Rockens rolle Blommo.

  2. baronen skriver:

    Häcko: Tack, jo, det gör det, bara att hålla i sig och vara människa, på gott och ont. Bara att köra! Wrroooom!

  3. Henke skriver:

    Snart är vi på Öland. Då ska vi dansa bossa-nova hela kvällarna.

  4. baronen skriver:

    Häcko: Ja, tamejfan, låt detta bli bossans år, he-he. Det gör vi, med hawaii-skjortor.

Kommentera

