Lite bilder och lite gagg

Jag kör ett gäng bilder först. Från helgen. Rätt av.

Diadem-Åsa, utanför Biskops servering, där hon annars jobbar. Glad.

Min jeansjacka på muggen. Jag diggar det blåa, mot den röda lappen, och så allt det gröna.

Kalix donna. Vi träffades på bluesklubben, och så igen därinne på Biskops. Efter att vi snackat rätt länge så gick jag vidare. Ställde mig ute, på utebaren, hon kom ut och garvade. Jag tog kort.
Ibland måste man bara sluta att snacka. Så är det bara. Frihet.

Han som vanligtvis är vakt på Biskops hade lirat blues (han är en jäkel på gura) och hon som jag borde komma ihåg ”från furr” men bara kommer ihåg från nu, som känner min fd flickvän på den tiden, är ett par och har barn och är gifta och allt. Och ändå känner de dragning till varandra. Fantastiskt.

Att se diabolisk ut är ingen konst för Micke, min arbetskompis och vän. Jag törs inte titta på den här bilden själv, han är så jävla drakula-läskig, he-he-he.

Utanför Biskops så forsade vattnet i Svartån som aldrig förr framför Slottet. Och om man tittar riktigt noga så kan man se en övernaturlig varelse som klättrar upp där mot strömmen, mitt i bilden. Titta noga. Vem sa att det inte händer luriga grejer i Örebro? Jag plåtade, och där var varelsen. Kolla vänstraste tornet och sänk blicken, som en spindel ser man att något försöker klättra upp, där ovanför vattenbrynet.

På väg upp mot Biskops. Jag försöker alltid ta en längre väg dit, för det är nyttigt att gå och motionera. Svartån till höger, Stora Hotellet där Biskops ligger rätt fram i den gula byggnaden, och så blev kortet så.

Rätt fantastiskt. Mitt i bilden sitter en kvinna och tittar rakt på mig. Av allt som händer så ser hon mig där. Vilken jäkla bild. Jag har ingen aning om vem hon är. Men hon ser mig.

————–

Okej, det var några bilder.

Jag är seg med min cyberdagbok numera. Jag skriver alldeles för sällan. Men det har sina orsaker. Tro mig, jag ska komma igen, och nej, ingen ny brud. Det var länge sedan.
Kanske är jag den största oskulden i Örebro numera, he-he-he.

Utanför regnar det. Ett skönt sommarregn mot rutan. Jag var nere och tog en bira på Biskops denna måndagskväll också. Hur farligt kan det vara. Pratade med mina vänner därnere, garvade, skojade, busade. Jag har inget att dölja. Att som vuxen jävla man ta en bira mitt på blanka måndagen är en rätt jag har.
Jag har inga jävla hamstrar, inga barn, ingen fru. Så jag kan göra detta. Verkligen.

Okej, cybern. det får räcka för nu, just nu.
Det är jag, mig själv och mig.

Rocka bölja!

/Baron

5 Responses to Lite bilder och lite gagg

  1. Henke skriver:

    Snygga bilder!

  2. rgeste skriver:

    Fasen vilka bra bilder du får med din kamera!

  3. Fina bilder Magister. Riktigt fina. Speciellt 1;an. 6:an, 8:an står ut och skulle passa väl in i en längre serie.

  4. Stoffe skriver:

    Mycket bra foton! Härliga ramar! 🙂

  5. baronen skriver:

    Häcko: Tackar, och tack till min ”kamera”.

    rGeTÄ (Strega): Visst, det är den ”sunkiga” iPhonekameran som inte har en miljard megapixlar som alla gnäller om. Men med rätt mjukvara i apparaten så blir det inte så illa (och med lite inspiration).

    Stefan: Tackar herr fd elev. Jo, och jag har fler, gjorde ett urval där. Men det är lurigt, det blir ofta bra med den där appen.

    Stoffe: Precis, och ramarna är olika för varje bild så det inte känns som samma (Hipstamatic på app-store).

Kommentera

