Hallå, cyberbiktfädrar!

Nä, fanken, jag ska inte begrava den här bloggen. Jag har bara varit lite internetvilseipannkakan ett tag. Jag lurar och lurar (bonn-mål för någon som funderar) på lite prylar bara.
Visst, Posterous-bloggen var ju en grej för iPhonen och allt. Och den körde jag ju nu under sommaren. Men ändå. Det här är hemma. Och jag tror att jag saknat att inte skriva här varje kväll som tidigare i 13 år ungefär.

Men, vi har det där gamla vanliga problemet. Kan jag vara mig själv här, kan jag vara ärlig här?
Jag vet att 97 procent av de som kollar in här är helt okej. Men det är de där andra, de tre andra procenten som jag oroar mig för. De som bajsar på sig för att det blir så varmt och skönt mellan skinkorna, de som luktar på fingrarna när de kliat sig i arslet och njuter. De som älskar att förfasa sig över vad jag skriver, de som älskar det så mycket att de sätter igång rykten om mig och får mig att bli paria på mitt jobb (folk går på det de går på). Det var jag med om på förra jobbet, och det har jag känt av på mitt nya jobb också, om jag inte har helt fel, och det har jag inte (nåja, någorlunda nya jobb).

De här låga människorna, de lydiga, de som vill passa upp på ”husse” och får ståfräs av det, de som på 30-40-talet skulle jobbat i koncentrationsläger i Tyskland, och på 50-60-talet gjort det samma i Ryssland om de fått förfrågan. De skrämmer skiten ur mig. De har dolda agendor och tror sig få pluspoäng genom att ”lämna ut mig” och sprida massa skit.
Det är ingen noja jag har, jag är ännu inte någon rättshaverist, jag har verkligen varit med om att få fy-fan för att blogga, tro mig.

Tål ett Örebro en Örebrobaron som säger vad han tycker?

Den frågan är jävligt intressant för mig. Alltså, jag skiter väl i vad bakåtsträvare och skitstövlar tål, det är bara det att jag inte har något dra-åt-helvetekapital. Jag måste ha mitt jobb kvar. (Och för de som som är nya här, jag är ingen brottsling, men som katt bland hermeliner kan man uttrycka opassande levnadsbeskrivningar, vilket tänder dessa stjärtmänniskor, och så sitter jag där i skiten, igen).

Så…

Jag måste….

Jag måste ta ett  beslut.

För jag vill inte ha skiten under kod (som jag larvat mig med av och till), det motverkar ju hela jävla syftet med allt. Hatar gränser, koder och rubbet. Om jag hade haft gränser och koder hade jag aldrig blivit motorcyklist eller tagit mig till amerikat.

—–

Så nu, tamejfanken, 46 minuter i ett den 15:e september 2010, måste jag bestämma mig.

Och jag bestämmer mig för att köra på. Rätt av. Tycka vad jag vill. Skriva, lägga upp bilder och filmer på vad jag vill. Inte låta idioter bestämma över vad jag uttrycker. Jag säger som så här, endera är det jag skriver självupplevt, eller också är det en journalistisk betraktelse (försvarat av grundlagen) eller också är det ett konstnärligt verk, där jag ljugit ihop allt ungefär som Astrid Lindgren. Bara att välja, bara att plocka. Ingen tar mig på de premisserna.

Så välkommen till NYA Baronbloggen. Jag börjar nu i kväll/natt. Fy fanken vad skönt det känns att vara tillbaka. Må jag hålla.

Och nu har jag gjort ett nytt sidhuvud, det får markera nystarten, kan bli annat sedan. Kommer att ta bort en massa länkar hit och dit också. Men det orkar jag inte göra i natt. Nu har jag börjat. Hurra mig! Aha-ha-ah-ha-ha-ha!

Rock!

/Baron von Tamejfan

Och så en film:

Stellan Skarsgård (har lagt ut den på Facebook tidigare, men tål att lyssnas till, alla här är inte mina FB-polare)

Och en film till, som jag kollar en gång om dagen och garvar åt, fantastiskt:

2 Responses to Hallå, cyberbiktfädrar!

  1. Stoffe skriver:

    HAHAHA!!!! ;))))))

  2. baronen skriver:

    Ryssen är så jävla bäst!

Kommentera

