Japp då var det valt

Kollade valet under kvällen. På TV.

Fy fan!

Jag är bokstavslös.

Nu har jag kastat det jag skrivit fem gånger. Får inte till det.

/Baron

5 Responses to Japp då var det valt

  1. festinalente1 skriver:

    Kommande mandatperiod kommer att visa om det demokratiska systemet vi i generationer byggt upp, klarar av att visa ett rasistiskt parti att dessa tankar inte hör hemma i ett modernt land.
    Det är upp till de etablerade partierna att visa politisk mognad, ansvar och inte minst respekt för väljarna.
    5,7% SD-röster är 5,7% och ska vara värd så mycket inflytande. 5,7% betyder att 94,3% av rösterna har lagts på andra partier.

  2. spawn skriver:

    Det är tecken på politisk rasism att utesluta partier/personer ur ett politiskt fora.När tog Vänsterpartiet bort ordet revolution ur sitt manifest?
    Miljöpartiet har kopplats ihop med både hälsofascister och sub-rosae grupperingar och Das Folkpartei är ju solklart en nassegrupp…

    Kan tänkas ur säkerhetssynpunkt att föredra att ha motståndaren framför sig i rummet än att låtsas som att denne inte finns.

    En svensk tiger är alltsomoftast en svensk struts.

    Men nog om politik,hur är vädret då?

  3. baronen skriver:

    Festinalente1: Jepp, men det är de etablerade partiernas skuld. Och min, och din, och alla andra som tror på de goda värdena. Vi har legat för lågt. Frukostbordsnassarna finns överallt, många av dem har inte ens röstat på SD.

    Spawn: Var precis på gång att svara något någorlunda intelligent på ditt inlägg, när du frågade om vädret. Här är det nu fullmåne, och jag är helt påverkad av magnetismen i denna kula på himlen. Mina nya progressiva glasögon gör inte saken bättre. Nu ser jag allt klart. Naken står jag och joddlar på balkongen, insmord med Nivea-kräm, vit och grann. Nu, kanske först nu, har jag hittat hem. Jag här hemma, jag är….arhhghggghghg…..

    • festinalente1 skriver:

      Därför har de etablerade partierna nu möjlighet att visa att budskapet ”alla människors lika värde” som de alla ansågs så viktigt innan valet, inte omvandlas till en tom floskel utan värde. Om man nu prioriterar människovärdet, måste annat läggas åt sidan, exempelvis det vanliga politiska rävspelet med positionering och utspel.
      Det handlar om trovärdighet och respekt för en kraftig majoritet av väljarna.

  4. spawn skriver:

    nu har jag för evigt en niveabild fastsvetsad på näthinnan.

    tack så jävla mycke

    sign ”SD forever”

Kommentera

