Tisdag med allt det förde med sig

Tjatade (nåja, retades) med en elev på fejan igår, som jag varit boss för som klassföreståndare. Och idag, under sena eftermiddagen kom han in till mig med en polare där jag satt och jobbade.

”-Mats, varför ville du veta vad jag hade på mig i natt på Facebook?”

Ja, jag kunde inte annat än att garva. Pedo-skämt är alltid kul, det är ju ändå gymnasiet (så länge inget blockpsyk hör talas om det eller läser om det och ger mig problem).

I kväll skulle jag hämnas på Fejsbok. Han hade skrivit något, och så skrev jag. Så här blev det, namncensurerat:

Jag gör en reklamrulle för jobbet, till en mässa. Och när jag filmade förra veckan så körde han en peta i näsan och stoppa i munnen-pryl, som jag fångade. Jag frågade sedan om det var okej, he-he, att använda den, och det var det, som han sa.

Men. Det är sköna lirare, mina adaptrar. De har värre humor och värre uttryck än jag skulle vågat ha på min tid. Men det är bara att gilla läget. De är fräna.

——–

Mer. Det har ju varit val och annat.

Jag fjantar ju på Facebook alldeles för mycket nu för tiden, men tycker att jag är skyldig CDB:n att återknyta till lite därifrån. Så därför, på begäran, av mig själv, och för att visa lite stake, så lägger jag ut några rullar här som jag också lagt ut där.

Först de övriga partiernas stora misslyckande, och oss andra, vi som bara såsat. Här är SD:s sång från valkvällen. -”Jimmy Åkesson, Tjalalalallaaaa!” Den är mixad med ett gäng nassar som kör samma låt i kör samtidigt som SD bildades ungefär, och av just de här gänget. Rätt roande och förklarande:

Men det som är ännu mer vackert är att denna låt är från Boney M, ”Brown girl in the ring”. Visst är det sött? Hajar någon av koppelbärarna (innan de satte på sig hår och kostym) hur jävla otroligt detta är? Ha-ha:

Som slutord med detta politiska, för de som inte är mina FB-polare, men ändå hittar hit kör jag den tredje reprisen. En kommunpolitiker från Filipstad som berättar om sin politik:

————–

Ja, jag är ledsen, kränkt, upprörd, uppriktigt, på sanning, att nassarna har tagit sig in i min riksdag. Men jag är inte förvånad. Och skulden för detta bär de övriga partierna. De har blandat bort korten för folk. En äkta analys (alltså vad JAG tycker) av partierna kommer jag att lägga ut här vid ett senare tillfälle, och jag kommer att ge käftsmällar från vänster till höger, hela raddan ska ha ansvar, vilket de har.
Fast man kommer bara att hålla med mig om man tycker att vi är ett gäng här i landet, som ska hjälpa varandra.

—————

Nu när jag kör den här bloggen ånyå, så hoppar jag lite om vad jag gör i mitt yttre vardagsrum. Ijallafall så länge. Tänk på att jag bara börjat igen nu.

Jävlars vad det känns skönt, jag menar det, att skriva bokstäver här i bloggen igen. Jag har lite spärrar kvar, men det kommer att försvinna. Nu, snart, kör jag rätt av bara. Dra åt helvete! Jag gör det! JAG GÖR DET!!!!

Utan CDB:n så mår jag bajs. Jag vill inte det. Jag vill ut med mina tankar.

Okej.

Rock!

Bongo-fläns!

/Baron von Örebro af Nikolai (adlig)

2 Responses to Tisdag med allt det förde med sig

  1. spawn skriver:

    Boney M-låten användes även i reklamfilm för Unibet.

    Jag undrar lite försiktigt om inte all fokusering på oss svenska demokrater leder till en fokusering på oss svenska demokrater ad nauseam…

    Otvivellöst hade killen i Filipstad inte en av sina bästa dagar.

    Wtf.

    Flap flap flap.
    Ynf.

  2. baronen skriver:

    Flapp-ljudet antar jag är det som låter från kvinnan när James Fjong säger ynf med sin haka, ha-ha-ha.

Kommentera

