Måndagsnatt

Jag får inte igång mig. Alltså med att skriva. Här.
Naturligtvis avspeglar det mitt liv i övrigt. Kommer inte igång med något, mer än det absolut mest nödvändiga. Jävlars vad jag slösar tid. Jävlars vad jag väntar, slösar, slösar, slösar.

Jag är helt jävla dum i huvudet!

Jag får t ex verkligen tvinga mig att gå ut på krogen. I fredags lyckades jag inte, och när jag väl bestämt mig för att inte gå ut, kände jag lycka och njutning, ahhh, vara hemma, vad skönt, gjorde en liten dans. Men i lördags tog jag mig ner. Var helt trött (och, okej, träffade trevligt folk, samt hade trevligt). Men ett stort ”varför”, ett stort ”orkar inte”, ett stort ”meningslöst” lyser i skallen på mig. Inte bara lyser, det ringer, det dunkar, det exploderar.

Fy fan!!!

Jag måste ta mig i kragen. Det duger inte att bara jobba på jobbet och så inte göra ett annat jävla skit. Jag bara väntar, väntar.
Visst, det finns orsaker till detta. Men det DUGER INTE! Att bara sitta och KÄNNA EFTER är förjävligt!

Jag får hyra in någon jävla nasse med piska.

När jag inte orkar gå upp ur soffan, så finns han där:

”-Smack-Pisk-Snärt!”

Jag får en pisksnärt över örat och ryggen, och förstår, på det hårda viset, att jag måste ta mig till med något vettigt..

Äh…jag vet inte…

Mitt i livet, vilse i pannkakan.
Syfte? Ingen aning. Mening, no koll.

Det här är fanimej värre än jag ens har hajat själv.

Jag ska, ska bara… vila först, ska bara… vänta lite…

Äh, skit!

Rock!

/Baron

2 Responses to Måndagsnatt

  1. spawn skriver:

    Bloggen avbildar Livet.
    Livet liknar Bloggen.
    Groggen döljer smogen.
    Baron väljer dans framför trams.
    Balans framför mams(mademoiselles…poetisk frihet där)
    och framförallt,det är vuxenpoäng på ställningstagandet att vägra pub på fredagar.

  2. baronen skriver:

    Spawn: Tack för att du förstår.

Kommentera

