Hej bloggen, jag är kvar

Jag vet inte varför jag skiter i dig, bloggen. Det är jävligt skumt. Jag bara glömmer bort. Eller, äh, jag vet inte. Förlåt. Funderar på att starta en ny blogg som handlar om den här bloggen och mina tillkortakommanden med dig.

Idag hade jag en dag utan att behöva ”ha tillfällen att lära ut” till mina adaptrar. Den enda dagen i veckan.

Jag sov länge. Sedan gick jag till min favvo-optiker. Jag ska hjälpa honom med hans webb. Najs. Bra, Superextrabra. På så många sätt.

Efter det, gick jag till jobbet.

Där satt jag vid mitt bord, och så kommer storchefen för IT in där. Han som jag träffade förra måndagen på det där IT-mötet, då jag påminde honom om tidigare möten, då han för en åtta år sedan satt med sin Microsoft-tröja  och var ”neutral tjänsteman” och jag garvade som fanken åt detta samtidigt som jag påtalade det (och han och alla andra var emot Mac men jag kämpade vidare). Det var bara jag som garvade då, för alla andra medlöpare på mötet hade sådan respekt för denna snubbe att de inte tordes. Jag, och ja, jag skryter över mig själv, vågade påtala kejsarens nya kläder, om man säger så. Det gör jag nu också.
Jag påminde honom ånyo.

Men det skumma var att han kom in till mig, ville snacka med mig, inte med någon medlöpare. Vi gaggade lite politik först eftersom jag kollade på webben på livesändningen från Aftonbladet.
Jag satt och garvade åt ÄSDE-nissarna, Jimmie-tjalala-lalla som kommit med ful hatt och folkdräkt till riksdagens öppnande, och sedan, då biskopen där i kyrkan talat om allas lika värde, nej till rasism och dylikt i kyrkan (med knugen sittandes och lyssnande) som en protest gått ut därifrån med alla andra ÄSDE-nissar i riksdagen (de här lirarna som rätt nyss hade kängor och koppel får 55 000 spänn i månaden i lön, plus kanske 100 miljoner i partistöd numera, tänk på det, ni som röstat in dem).

Vi snackade ett tag, och jag sa ju som vanligt vad jag tyckte om IT-enheten och den historia jag haft med dem, då de motarbetat allt. Det luriga var att han var överens med mig i mycket, det mesta. Tyckte som jag. Det kändes konstigt, vad har hänt? Ja, sedan gick han.

Men nu i kväll, så funderar jag. Endera var han på gång att head-hunta mig för att att bli en höjdare inom IT på kommunen (troligt….) eller också spelade han in allt jag sa och kommer att använda det emot mig. Jag blir hudflängd som ”olojal”.
Jag känner oro nu.

Jag är konspiratoriskt lagd av en enda orsak. Och detta skriver jag endast för att jag vet att att det finns Bror-Duktig-brackor bland mina läsare som inte hajar annars. Jag har varit med ett tag. Jag har varit utsatt, varit med, inte levt skyddad som ni. Verkliga, fast man tror det är otroligt, verkliga händelser har inträffat som fått mig att förstå att ingenting är omöjligt. Ondska, idioti, fyfan finns, på riktigt. Fatta.

Men, skit samma. För nu har jag bestämt mig för en sak, att kosta vad det kosta vill, nu är det slut på larvet. Frågar någon mig, vuxna jävla mig, vad jag tycker om något, så säger jag det. Det har jag oftast gjort förr också, men nu känner jag att det är ännu viktigare, för mig. Det får vara slut på diplomatisk försiktighet. Vem jag än gaggar med. Kom igen för fan!
Jag står för vad jag tycker, vad jag varit med om, att berätta sanningen, till alla procent som finns.

Nå, vi får se hur det går.

Träffade Bela idag också, en sväng.

Ja, och så gick jag till Babylon en vända. Och gick hem. Var där en timma.

Det värsta med att skriva här är att jag känner att jag upprepar mig. Mitt liv är i och för sig en jävla upprepning, men det gör inte det hela bättre.
Att först göra samma prylar hela tiden ännu en gång, och så skriva om samma jävla prylar ännu-ännu en gång, ja, äh, ni fattar cdb:are? Visst! Det skulle kröka ner vem som helst.

Jaja.

Nu onsdag.

Ny dag. Hakan och snoken uppåt. Kraft. Stolthet. Bara att köra. Bara att säga nej. Bara att göra motstånd mot dårarna som haft det så lätt i tillvaron för de är sådana rövslickare att de förskräckt darrar när man sätter ner foten.

Och, det är inte bara ovanstående som är jag, nuförtiden. Jag har en del att stå i, om man säger så. Det är inte rullskridskor hela tiden, om nu någon trodde det.

Äh, kolla in detta. Lyssna på refrängkörerna, på texten. Tack Tåb, jag lär mig.
Vilken jävla text, he-he:

”Så länge skutan kan gå
så länge hjärtat kan slå
så länge solen den glittrar på böljorna blå
om blott endag eller två
så håll tillgodo åndå
för det finns många som aldrig en ljusglimt kan få!
Och vem har sagt att just du kom till världen
för att få lycka och solsken på färden?
Att under stjärnornas glans
bli purrad uti en skans
att få en kyss eller två i en yrande dans?
Ja, vem har sagt att just du skall ha hörsel och syn,
höra böljornas brus och kunna sjunga!
Och vem har sagt att just du skall ha bästa menyn
och som fågeln på vågorna gunga.

Och vid motorernas gång
och ifall vakten blir lång,
så minns att snart klämtar klockan för dig: ding, ding, dong!
Så länge skutan kan gå,
så länge hjärtat kan slå,
så länge solen den glittrar på böljorna blå,
så tag med glädje ditt jobb fast du lider,
snart får du vila för eviga tider!
Men inte hindrar det alls
att du är glad och ger hals,
så kläm nu i men en verkligt sju-sjungande vals!
Det är en rasande tur att du lever, min vän
och kan valsa omkring uti Havanna!
Om pengarna tagit slut, gå till sjöss omigen
med karibiens passadvind kring pannan.
Klara jobbet med glans,
gå iland någonstans,
ta en kyss eller två i en yrande dans!
Så länge skutan kan gå,
så länge hjärtat kan slå,
så länge solen den glittrar på böljorna blå.”

Tjoblong!

Rock!

/Baron

2 Responses to Hej bloggen, jag är kvar

  1. spawn skriver:

    ”Femtifemtusen i månan”,hellre det än ett gäng ”omsyndtyckta” höger-vings kråkor som kraxar över att ha blivit dissade för sina klantiga åsikters skull.

    Vad som än sägs om höger-vänster polariseringen, den är ganska lamt död.Nog behövs väl tydligare motsättningar i det svenska politiska livet, än tjafs om att Rajnfälts regeringsproklamation överskred sosse-Månas…det var faktiskt det senaste som framkom i det politiska konfliktsåsandet…

    SD kommer inte att vinna varken någons hjärna eller hjärta men de rör om i tarmluddet,fler tycks bli omtumlade i tjocktarmen nu är förut.Så mycket skit som har använts i debatten har sällan luktats förut.

    Tror du aset spelade in samtalet?På riktigt?
    Tänk om det finns en tredje förklaring;han gillar dig?

  2. baronen skriver:

    Om det politiska vet jag inte. Kanske det behövs någon som rör om, men måste det vara fd nassar som satt på sig hår och kostym? Att det ens finns sådana är ju i sig ett enormt misslyckande från både höger och vänster bland de gamla partierna. Någonstans måste man ju ha misslyckats om flera procent diggar tre-frågorspartier som dessutom visar på både okunskap och dumhet, och inte skäms för det.
    Infödda svenska unga män, som är alienerade, som ingen tänkt på. Som bor i små byar där kvinnsen flytt till storstäderna, som är arbetslösa, vem bryr sig om dem? Ingen. Det är där det börjar, någon måste vara fiende. Någon måste vara sämre. Om man skulle integrera dessa i samhället, med jobb och allt, då vore detta ett gladare land.

    Och, jag vet inte om snubben spelade in. Men jag berättade det ju för min stor-chef, som tittade konstigt på mig, he-he. Rock! Och, ingen kan gilla mig.

Kommentera

