Ggggggnnnaaskkkkke

Jag vet inte vad det är. Jag kan inte få till något här, inte ordegntligt!
Måste omformatera mig själv. Eller nått. Omformulera mig själv kanske det heter. Återuppfinna mig, ny skepnad.
Efter alla jädra år har jag en svacka här i skriveriet som är rätt fet. Vet inte vad det är. Kanske att allt går för runt, att allt bara är som det är, varit,  kommer att vara. Att jag tröttnar på mitt eget tjat. Att inget nytt händer. Jag vet inte. Eller är jag bara rädd för hönsknullarna (de där restmänniskorna, pöbeln, som röstar på SD och skriver alla ointelligenta kommentarer till artiklar i Aftonbladet, Expressen och Nerikes Allehanda, typ den där som skrev att ”det är typiskt Aftonbladet att ge nobelpriset till en invandrare”), vad de kan ta sig till med de ängsliga människorna som bestämmer. Ja, min vanliga noja där, som jag känt på ett gäng gånger, härliga, härliga Örebro.
Alltså, det gäller inte de som skriver kommentarer här, utan de som kan tänkas hamna här, och har en sådan där skrämmande hjärna. Bror Duktig-människor som varken har bildning eller kunnande eller utbildning, utan stuckit upp huvudet bara ur bondens dynghög, så är de födda, och så tycker de, och tror, och vet. Och så är det andra hönsknullare som kommit lite längre, högre upp, som blir ”ängsliga”, ojojoj. Och de där två människogrupperna tillsammans är något av de mest skrämmande jag vet. Jag har sett dem, jag har pratat med dem, jag vet vad de är kapabla att göra, bara för att få ingå i sin grupp, känna den milt sexuella njutningen av att de minsann har rätt, och äntligen, äntligen få godkännande av andra hönsknullare. Då finns de, då mår de bra.

Men, å andra sidan. De där jävlarna kan dra åt helvete! Tyvärr är det för få som ber folk dra åt helvete! Inklusive mig själv, det sitter långt inne (jäkla uppfostran). Men man kan skita i dumskallar. Man kan faktiskt bara skrika rätt ut som en galning när man vill att de ska flytta sig, försvinna. Det går ju inte att prata med dem. Tyvärr, är det så. Tyvärr, alla människor är inte lika. Vissa är idioter. De luktar bacon och stekflott och badar kanske en gång i veckan.

Skulle jag betraktas som samhällsfarlig om jag startade ett parti mot idioter? Snacka om att vinna kampen om vilket parti, eller vilken jävla inriktning, som har flest fiender. Jag gör det ju lätt. Minst 80 procent är rena idioter. Sedan är det 15 procent som är i gråzonen. Tänk efter själv, kära cyberdagbokskbiktfädrer/mödrar. Av 100 pers ni känner eller vet vilka de är, hur många procent tycker ni inte är helt jävla däng?

Just det.

Jepp!

Rock!

/Le Baron von Appfelkorn af Nikolai

(hm, det blev lite ändå, jag har det i mig… måste lura på det här…)

 

8 Responses to Ggggggnnnaaskkkkke

  1. stregee skriver:

    …det är Facebooks fel, hehehehe….

  2. Anette skriver:

    Känner inte 100 personer, men en del är fortfarande helt djävla dänga, hönsknullare är det gott om. Här i Amerikat blir de inte ”ängsliga”, de blir ”bekymrade” (concerned). Det är himla äckligt, det är samma kör som de ”ängsliga” men med hycklat medkännande. We know there is freedom of speech but we are ”concerned” that the young people might be ruined by certain books, please remove them from the library….” We are just concerned. Det finns inget värre än ”concerned mothers” som gömmer sin noja bakom något slags heligt moderskap designat att ”protect and look out for the children”. BUÄÄÄÄH. Självklart behöver barn skydd och översyn, men inte från tankar och idéer för fan!

    Are your daughter friends with BOYS??? Oh, isn’t that risqué??? Are they alone in your home???!?!?! (När fan ska de annars kunna utforska varandra???) Herregud, jag tar mig för pannan. Sorry det här blev lite långt men du fick igång min ”concerned mother” sida här hehehehehe..

    Jo jag är en ”concerned mother”, jag är djävligt rädd för att min dotter ska växa upp i en glasbubbla där världen är princess-rosa och sedan SMACKADAM! slår vuxenlivet till och hon står där som ett rundningsmärke och undrar vadfan som hände? Fördumningen av unga människor kan bara inte tolereras och jag vägrar att acceptera utebliven sexualundervisning och öppna diskussioner om tonårsgraviditeter. Ska’ru ha sex ska’ru också ha skydd, istället för att låtsas som att alla tonåringar ”sparar sig för äktenskap”…. Det är möjligt att en del gör, och det är inget fel för dem, men vad som är fel är vuxna som insisterar att ALLA ungar måste vara likadana och att se till att de har skyddat sex är ”möjliggörande av osedlighet”. Nu börjar jag bli riktigt förbannad, sorry, måste sluta eller skaffa en egen cyberdagbok 🙂
    Rock

  3. Anette skriver:

    ps. Mitt lilla utbrott ovan har inget att göra med personen på bilden på min dotters FB sida hehehehehehe, jag har ingen aning om vad hon har för sig, men lik förbannat ska vi tala om sex, inget barn bör gå ut i världen obildad i ämnet! Concerned mothers my ass….

  4. draken43 skriver:

    jävlar i havet du gör mig till en bättre människa när du skriver!!!!! Tack för tipsen, har genast åtgärdat och genomfört… Puss i pannan på dig snygging!!!

  5. baronen skriver:

    Strego: Nä, om det bara vore så enkelt. Och förresten är din kommentar en kontradiktion (så upp) då jag ju bara öste på ändå, tönt! Ha-ha.

    Grevis (Anette): Jag är på där. ”Bekymmrade” är samma sida av myntet. Då folk i olika befattningar, varken vill bråka med överhet eller underhet, klara sig undan det värsta de kan tänka sig, att tänka själva och ta ställning. Ängslig och bekymmrad är nog samma sak. Jag är helt med dig där i hela resonemanget.

    Dessutom, om du vill, kan du skicka din dotter hit till Baronborgen på sommarskola så är alla problem ur världen sedan, ha-ha-ha (jag kan inte tro att jag skrev det sista, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-aaaa, förlåt, jag kunde inte motstå).

    Och inga kommentarer kan vara för långa här. Hell dig! Det är min bensin.
    Nu vet jag inte vilken bild du menar på dottra din, som jag ju är vän med på fejan, men ändå.
    Så här säger jag ofta på mitt jobb, vill vi ha unga vuxna som lever i en skyddad verkstad och så tar de studenten och går över gatan och där kommer en lastbil, smack, för att vi haft dem i den där bubblan, de vet inte vad en bil är.
    Det måste vara jävligt mycket bättre att vara öppen och snacka om allt skit innan de drar vidare ut i verkligheten än att hyckla om ett samhälle som inte finns. Ankeborg är bara på låtsas. Och, det här är värsta kunskapen…. det är inte rättvist därute i den riktiga världen. Den snällaste vinner inte alltid till slut, den som har gjort mest rätt för sig blir inte ärad, får rätta jobbet, rätta kiillen-tjejen…. Det är förbannat orättvist i verkligheten!

    Dear Draken: Tack gode! Då finns det ett syfte med mitt bokstavsknåpande! Varsegod! Hoppas du inte bryr dig nu, när du gjort av dig med barlasten. Någon gång skulle jag verkligen vilja hyra en husvagn på någon obskyr camping i typ Laxå en hel helg, fylld med mat och vin, och diskutera hela rubbet med dig, he-he. Och…eh…pill på bov-örat! Rock!

  6. spawn skriver:

    Många riktigt taggade svar här, folk(människorna, inte hönspularna)bryr sig om, och vill kanske rentav fortsätta bry sig, det finns hopp om mänskligheten(not really,men vi låssas det)trots att Åkesson inte får följa med de andra barnen till sandlådan.

  7. Stoffe skriver:

    Å nu tycker jag vi alla ska sjunga We shall over come! 😉

  8. baronen skriver:

    Spawn: Hoppet gäller.
    Stoffe: Bygg en Friggebod.

Kommentera

