Annandagens kväll

Jag har internetförvirring. Men nu skriver jag lite här, det är ju julhelg och allting, något som jag dock inte medverkat till så mycket. Var hemma hos The Bagliaris på julaftonen, det var trevligt, men i övrigt har jag struntat i allt. Jag väntar ut det hela, på något sätt.

När man skriver på internet måste man lära sig att skilja på olika uttryck för olika tjänster, beroende på vilka som är publiken. Jag har kört lite ytligare på fejan och posterous och twitter senaste tiden. Ja, jo, jag har fått ur mig, har kunnat retas och allt det där, men jag har inte gått på djupet och varit mig själv på riktigt, som jag brukar vara här. Och varför har jag inte kunnat vara mig själv här? Tja, antagligen pga skithögar som tagit sig hit och utnyttjar mig på det grövsta. Då tappar jag sugen. Men allt det här jävla skiten har jag ju skrivit om flera gånger tidigare. Alltså fatta, när man inte känner längre att det bara är goa lirare som är cyberbiktfädrer, utan sådana med en annan agenda då låser det sig för mig.

Men jag måste försöka fortsätta här, ändå, det får bära eller brista. Jag behöver cyberdagboken lika mycket som den behöver mig, har jag förstått. Det har varit förvirrat, ensamt utan dessa tankevändor på kvällar och nätter. Men det är klart, någon gång måste man väl lägga av också. Kom igen, 13-14 år, det är tid det. Fast det vill jag inte. Jag vill inte lägga av. Men jag kan ha behövt en paus, en redig sådan. Om nu den pausen betyder att jag inga cyberbiktfädrer-mödrar har längre, så får det vara så. Det kan inte hjälpas. Jag har varit tvungen att lämna denna cdb för fäfot ett tag.
Hoppas hur som helst att jag kan ta tag i det här nu igen, vill ju det.
Under tiden har jag gjort så att de inlägg jag skriver från min iPhone till min posterous-blogg också hamnar här. Så blir det inte lika tomt här om jag inte skulle komma mig för att skriva speciellt för denna blogg. Det är en ”säkerhetsrisk” men den får jag ta, ha-ha.  Jag har gjort en bild som förklarar lite bättre hur det ser ut för mig:

Så, det betyder att det blir lite mer ytlighet här också. Lite mer ”just nu”, för stunden. Men det tror jag kan bli en liten upp-piggning av denna blogg, det mår den bra av.

Alltså.
Här försöker jag vara jag, och skriva som förr.
På de andra ställena kör jag det som lämpar sig där. Och det jag tjongar upp på min posterous-iPhone-blogg, det hamnar här också. Det är väl en schyrre kompromiss? Låt höra, om det nu finns någon kvar här som kan kommentera, he-he. LÅT HÖRA!

Rocka rolla banan!

/Baron

 

3 Responses to Annandagens kväll

  1. J skriver:

    Whatever, vi hänger med på alla fronter.

  2. Stoffe skriver:

    Ålväjs Ultra! :)))

Kommentera

