Okej

Jag tog bort funktionen som skickade hit det jag skickar till mina mer offentliga webb-prylar med iPhonen, av flera orsaker, bilderna såg ut som sug och annat. Märkte att det inte var så smart. T ex Posterous gav ju en länk tillbaka hit, och det var väl inte riktigt meningen när jag vill ha den här privat.
Okej, här en bild på en av mina fd elever, som brottas med en av mina fd kollegor (han flyttar till Tjockholm nu efter nyår). Skabrös och skandalös bild, ha-ha:

Den bilden har något år, eller ett par på nacken, men känns festlig ändå, ha-ha.

Det är onsdag, och jag har inte gått ut. Har ännu inte förmått göra min vana trogen, som det så märkvärdigt heter. Slog på mig pjucken och allt, sedan pratade jag med mig själv, och kom fram till att det var en kass idé.
Jag var ute i måndags. Jag var inte ute på hela julhelgen, så summan av utgång hitills på julen är EN GÅNG. I måndags, och det var okej. Ska prova i morgon torsdag, då är ju dyngskallarna hemma, allt som oftast.

Jag har mycket att göra upp med nu. Det är inte lätt. Kanske jag behöver sitta här i Baronborgen och bara glo i några veckor, något som jag verkar hålla på med, jag vet inte. Men min sociala situation är helt raggabagga!  Dygnet är vridet. Jag är en lirare med många bekanta, vänner, men jag har ingen familj, och knappt någon släkt. Och hur frän jag än vill vara så tar det där på mig. Jul är inget, nähä! Minnen kommer tillbaka. Mellandagarna är likadana.

Ja, och så behöver jag få kraft att fixa min lägenhet. Det är inte klokt. Allt är kvar här.

Så jag, gammal och vis, vet vad som behöver göras, men kan inte komma mig för med att få arlset ur vagnen. Det går bara inte. Det står still, hur mycket jag än behöver rensa och fixa och slänga och sälja. Och varje kväll så bestämmer jag mig för att ”det där gör du i morgon!” Och så blir det ny dag och jag kan bara inte ta mig till/för med någonting.

Det är förfärligt.
Jag är fast.

Äh, jag bräker på här, med min västmanländska. Behöver min cyberdagbok. Kan lattja med det andra skiten vi sidan om. Jag kör, så ser vi vart det bär. Quislingarna lär göra sig hörda. Okej, då jävlars, det får bära eller brista. Då ska de få se på fyfanken!

Tjolahopp, alla kvarvarande cyberbiktfädrer!

Rocka pung!

/Baron

 

One Response to Okej

  1. Kalix skriver:

    Nu känner jag igen mig. Bra.

Kommentera

