Nyårsaftonsmorgonen

Naturligtvis har jag vänt dygnet. Totalt, helt. Det är oundvikligt. Det blir så direkt utan något ansvar för något.
Men än värre är att jag är helt osocial. Jag går inte ut och busar på kvällarna. Jag blir hemma. Sitter här, glor. Ringer inte någon, umgås inte, bara … är.

Jag vet, det är inte klokt. Men så är det.

Jag kollar TV, gärna på datorn, hela nätterna, och precis innan gryningen så går jag och lägger mig. Vaknar ungefär när det sista av dagens ljus förbytts i mörker. Hej och hå, hej och hå….

Nu lyssnar jag på Porgy and Bess med Miles Davis. Kanon.

Det har varit jul och sådana dagar, mellandagar och sådana dagar. De har bara runnit bort. Julafton hos Baggo, och i måndags gick jag ut på krogen för första gången på kanske veckor. Har försökt igen, men drabbas av motstånd.

Idag tog jag ut cykeln, cyklade till Stortorget, fram till Strömpis, upp mot Biskops, förbi slottet. Gick av, gick uppför bakgatan mot Stora gatan. Cyklade igen, ner för Stortorget, och in på Köpmangatan, förbi Lilla. Och så hem igen. Låste min nyinköpta begagnade bajk (500 spänn) som bara lirar på växel tre (jobbigt som fanken, men säkert nyttigt), men som är utrustad med lampor och två lås som jag köpt till den. Hm, förr var det bara att slänga sig upp på sin båge, nu ska det låsas med massa lås, och om man inte har lampor så kostar det flera tusen. Jag har inte varit med i hojsvängen på länge, hoppas det inte är olagligt att köra utan hjälm… Är det det? Äh…

Tror att några ungdomsligister försöker ta över mina kvarter, göra maffia av våra gator. De skriker och gapar och bråkar och är runt där jag bor och inne på ICA. En allmänt obehaglig känsla med dem i närheten. Folk tittar bort, även jag. Men idag njöt jag, då hade polisen tagit tag i dem, kanske de rensat bort detta slödder som ingen vill ha.
Nej, jag gillar inte översittare, jag gillar inte ouppfostrade jävla kräk som inte vet skillnad mellan ditt och mitt och tror att de äger världen, far ni åt helvete!!! Jag skiter i om det är ”synd” om dem. De gör synd mot alla som det inte är synd om, och det är fanimej ingen rättighet. Portdörrarna är sabbade, försök till inbrytning, man kommer knappt in med nyckel.
Fast det är ju borgarnas nya samhälle i sin blom. Vi 2/3-delar och så ”dom andra”. Tyvärr finns det ju nu inte heller något alternativ. Socialdemokraterna har ju bangat ur totalt, med en Mona Sahlin som sprider moderata budskap på sitt avskedstal. Jösses! Moderaterna snodde ”arbetarpartiet”, de lyckades, och Socialdemokraterna lyckades tydligen inte vara tillräckligt moderatiska för att få väljare. Suck! Och 70 procent tycker om Räjnfältd…. Enligt en undersökning idag.

Det är ett annat land nu, det är det, helt klart.

Det är en spännande utveckling. Ja, jag är nostalgisk. Jag kommer från en tid då man bara låste ytterdörren om man skulle på semester, man kände grannarna. Där ingen visste vad karensdagar var för något om man blev sjuk. Och där sjukvården var gratis. Och där vi gemensamt ägde det viktiga i samhället, som kommunikationer, värme och elektricitet.
Nu är det ett slags kapitalistiskt nord-korea här, med t ex, ha-ha, SVT som måste skicka ut sina programidéer på remiss till reklamkanalerna så de kan sno dem innan de får genomföra dem, genom lag!!! Ja, sannerligen, moderaterna har vunnit!

Hoppa och skit, ni som låtit detta hända, och det är bara början. Om ni kunde linda bort era jävla skygglappar och tänka tillbaka på era farföräldrar, mödrarföräldrar, vad de kämpade för rättvisa (av orsaken att det inte fungerade med bara penningen som makt, ägande som makt, titel som makt, det blev inget bra för alla), och nu, back in the old shit again, där stålarna äger allt. Historielöshet, fy fan!

Äh!

Rock!

/Baron von

Kommentera

