Gagg på lördagsnatten

En sugig helg, som vanligt. Och i kväll tänkte jag drista mig ut, men kände aningar, så jag ringde till Biskops och Lilla. Ingen svarade. Alltså var det som jag trodde. De har stängt, för det är ju helg… SUCK och SUG!

Något av det värsta som finns, det är att gå ut, villig att spendera massa stålar på onyttig bira och så stå där och dra i handtaget för det är stängt. Fy fanken! Så det utsatte jag mig inte för. Kollade in Eyes Wide Shut istället, på TV4-Film (otroligt, en TV4-kanal som i och för sig är en betalkanal, men de stoppar inte upp dramaturgin med mongo-reklambudskap). Jag är kluven till den rullen, har hållt mig för att titta på den, då jag ju gillar Kubrick.
Vet inte vad jag ska säga. Tom Kruse är väl inte en lirare jag skulle välja för en film med mästaren. Dock, Marie Richardsson var ju med, och hon är ju gift med Svärjes Tom Kruse, Jakob Eklundarn. Gulli-gull-kille för damerna och bögisarna, men inte riktigt identifikationsobjekt för oss grabbar som sett smilfinkar förr. Tjejer hajar aldrig smilfinkar, de blir lurade varje gång, och så får vi andra ursäkta oss och ta hand om dem som rester sedan. Kyss mig i arlset! Inte jag inte, aldrig mer, ha-ha.

Nicole Kidman var lite näpen, och spelade faktiskt bra där. Men själva filmen, hm, fotot, hm, regin, hm, manus. Nja, det där måste jag lura lite på. Men det var trevligt att se spänstliga yngre damer utan tröja så här i besvikelsens iskalla timma på filmen (då krogen har semester).
Jag sparade stålar, och kanske blev klokare.

Har ett par idioter, och ett par obildade svärjedemåkrater på min vänlista på fejan. Funderar vad jag ska göra med dem. Min första ingivelse var att ta bort dem, efter att ha skrivit till dem att de inte platsar i min vänskara pga att de är dumma i huvudet (vilket framgått av inlägg). Men så hejdade jag mig. Jag tror det är bättre att se fejan som en tummelplats för allehanda folk, så man har koll på dem, någorlunda. Så, okej, idioter får också vara där, på min vänlista.
Jag är antagligen idiot. Men så får det bli, så länge. Men säga ifrån, det gör jag. Det måste man, annars är man varken vuxen eller man.

Okej, rocka rolla hej och hå!

/Baron

Kommentera

