Guttaperka vad jag bloggar

Ja, men vad ska jag annars göra? Det är perfekt bloggningsläge för mig. Inte en krog öppen så långt ögat når, det är ju helgtider, ha-ha-ha-ha-ha. Folk på krogen måste ju vara lediga då också, ha-ha. Samma dumhet som att alla affärer har öppet när alla jobbar och inte kan handla, ha-ha-ha. Och alla slutar samtidigt så det blir köer på vägar, gator och i kassan. Svärje, du fräna land, ha-ha.
Nu lyssnar jag faktiskt på Björn J:son Lindh. Men inte det där svenneköret ha körde med Janne Skafferi, nej, tidigare prylar, början på 70-talet, det var grejor det. Vilket sväng, vilken nostalgi. Minns att jag bytte bort min platta med honom mot något annat, av Daggas syrra Eva, bägge var vi nöjda. Men nu finns ju Spotten, ha-ha.  Tror att han bor i Nora eller nått numera, jaja…

Det är den tredje totalt misslyckade dagen ur socialt perspektiv nu, i år. Jag sitter uppe tills det nästan blir gryning (men jag har kul med mig själv, ha-ha, alltså via nätet och TVn, dock ej någon männsika), och så vaknar jag när solen precis gått ner. Antagligen får jag någon bristsjukdom pga av frånvaron av ljus (inte elektriskt ljus, utan solljus). Men så tänker jag på enuiterna, de klarar det, då klarar jag det också. Så idag åt jag massa fett bacon, de äter ju sälspäck, måste ha samma verkan.

Funderar på att pranka, det här är ett bra tips som någon twittrat:

Jo, egentligen ska man ju göra någon nytta de här arbetsfria dagarna. Men jag kan inte förmå mig. Borde och så där här hemma, men det händer inget på den fronten. Däremot känner jag att det här med att vara för mig själv i veckor (förutom besök på ICA, och sällsynta krogbesök, när de bevärdigar sig med att ha öppet) och sova länge, är lite bra för mig. Börjar komma ikapp mig själv. Dock var det lite påfrestande att se Sjätte Sinnet med Bruce Willis på TV4+ under kvällen. Har sett den förut, och, alltså, hm, så där kan det ju kännas lite av och till när man inte blir bekräftad som människa. Det kändes läskigt att tänka på, faktiskt. Han är ju stendöd i hela filmen och fattar det inte själv förrän mot slutet. Jag tar på mig och smiskar mina kinder, jo, jag är nog på ännu, fast jag kan ju inte helt säkert veta. Tänk om jag bara sitter här och skriver cdb-bokstäver i en slags egen dimension? Utan kommentarer kan det vara så. Brrr…

Det senaste året har jag dragits med massa fysiska åkommor. Men sedan nyåret känns det där mycket bättre. Törs knappt skriva det här, men så är det. Kanske är jag på G igen. Hoppas det. Som fd Västeråsare, så vet man jussom att när allt känns bra så kommer kometen och slår ner i skallen…

Brusa högre lilla….nä, nu byter jag, nu blev det fel på Spotten…
Winter´s A Bummer med Made In Sweden, där har vi en platta som håller ännu. Yeah! Jojje och grabbarna kunde de.

Sterge ringde och gaggade på nyårsaftonen, kommer jag ihåg nu. Han har blivit med hund. Ja, och så ringde förstås Bagliari.
Men jag ska inte gnälla, jag är inte mycket för att hålla kontakten jag heller. Det är så med mig, att har jag inget hott att komma med, så kommer jag inte alls. Jag vill inte delge mitt gnäll och sega ner stämningen, så då får jag stå mitt kast. Så är det.
Men jag ska bättra mig.

Ska försöka ringa de få släktingarna jag har kvar i morgon och önska gott nytt år, samt några andra vänner. Tacka för mina fem julkort t ex. Jo, det gör jag.

Jajajaja, jag är så här nu, har varit så här ett tag. Men jag tar tag i det. Allt har sin tid.

Och, cybern, ja, det är inte klokt. Måste vässa mig. MÅSTE!

Rocka rolla, fläns!

/Baron

 

4 Responses to Guttaperka vad jag bloggar

  1. Anette skriver:

    hehe diggar tipset om att hyra barnvakt, det måste jag testa när jag är stadd vid kassa hehe. Annars måste jag säga att nyårsfirande är överskattat, jag firade nyår hemma med mig själv och katten Sebastian efter att ”Pretty Boy” missat att ringa mig tillbaka… det var sista gången jag väntade på hans telefonsamtal, pfffffff, skrev ett brev där jag i lugna ordalag ”tore him a new ass”. Och igår skulle jag dra till Rafs ett par timmar, men blev kvar och fick lov att lämna bilen efter en 10 timmar lång barvistelse och gud vet hur många bira… jag var full som en kastrull när bartendern Lisa körde hem mig och min vän Pat…efter att baren stängt hehe. Hur fanken kan man dricka bira i 10 timmar och gagga, och fortfarande stå på benen?? Nåja. Gott Nytt !

    Eder Tillgifvna
    Grevinnan af Terryville

  2. baronen skriver:

    Ha-ha, kanon. Sådan där underbar service har jag också råkat ut för, det är så vackert att bli hemskjutsad av personalen på inrättningen, ha-ha. Det visar att de värdesätter en, ha-ha. Men efter tio timmar? Det hade jag inte pallat, ha-ha.
    Och, jo, alla jävla firanden är överskattade. Eller nått, äh… Trevlig fortsättning på dig Grevis!

  3. Kalix skriver:

    Nöjd. Äntligen går det att starta dagen som vanligt igen. Idag var det dessutom en bonus som hette duga i kommentaren.

  4. baronen skriver:

    Tack, Kalix! Rocka!

Kommentera

