Och det var tisdag

Jag sov till solnedgången. Gick upp, kände mig urk av och till. Jag bara slösar på tid.
Gick och handlade, många psykbryt i affären (stirrande blickar, brrrr). Kom hem, käkade bull-TV-käk, det smakade förfärligt så jag slutade med det. Hittade en sådan där pizzabit i frysen, testade den, åt halva, kändes som att förorena kroppen.
Kände motvilja. La av en gång, två gånger, men sedan fick jag på mig pjucken och allt, gick ner till cykeln. Det var ju tisdag, inte för många mongon som är ute, klockan var elva, en timma skulle jag väl klara, och gagga med riktiga människor, kanske, typ, de i personalen jag känner.
Kom ner, låste upp, satte på lysena, tog mig ut från cykelrummet, cyklade två tag (igår klarade jag hela sträckan och lite till på gatan), innan jag drabbades återigen av ett stort ”fy fan heller!”
Och så vände jag på mig och låste in bajken igen, och gjorde allt omvänt. Men jag hade sinnesnärvaro att plåta min sträcka. Höger pil är vägen ut, krysset när jag drabbades av ”fy fan heller” och pilen tillbaka är, ja, där jag drog tillbaka bajken.

Det är väl i alla fall fem meter jag kom iväg, va? Något sådant.

Och så tittade jag på mina boots som stod på betonggolvet och såg att det var snö på dem och tänkte, jaha, så här blev det i kväll, och tog en helt onödig bild på dem.

Väl inne i Baronborgen igen så har jag kollat på svtplay. Tack gode för den kanalen på webben, mycket bra att se där. Kollade en medioker italiensk deckare, men ändå, fick mig att minnas mina äventyr i Italien i mitten och slutet av 70-talet. Vilket ställe, vilket land.

Nostalgi håller den trasige vid nödvändigt någorlunda gott humör även i sura tider.
Om jag tänker efter, jäklars vad mycket fränt jag varit med om, gjort. Men nu står det stilla så in i helvete! Bara att hålla ut, vindarna är ju mer ljumma nu, nästan plusgrader ibland.

Okej, lite nostalgi, så jag kommer loss lite. Varför inte en bild, ett out-take från min video om min ankomst till New York, med skylt som herrn i bakgrunden viftade med när jag landade på flygplatsen (tillsammans med alla uniformsklädda chaufförer). Ha-ha, vilken höjdare när man damp ner där i november 2000 och såg detta. Och så som sagt frk I där som håller skylten, lite senare, utanför en klubb. Vilken pryl. Bra humör blir man på, ha-ha.

Mer…hm, just det. Jag tog lite kort på Lill-Runes för väl nästan 20 år sedan det med, har ingen aning. De var en trio. Baggo är med där, och Ulfven och Georg. Jo, jag var med där också, sedan blev jag manager, sedan vette fanken. Men här skulle de ha mig att ta kort på dem för affischer. Och jag körde ju hårt med dem. ”-Man måste se psyksjuk ut för att lyckas!” Och det gjorde de mycket bra. Detta är bara en av alla bilder jag tog. Tyvärr hade de kärringar, och jag menar kärringar, som gjorde dem själva till kärringar. Så bilderna användes aldrig. Vad jag förstod tyckte en och annan av deras gudabenådade tvångströjor-skitmurvor på den tiden att ”det där kan ni ju inte använda, hur skulle det se ut?” Och så blev det inte så. Så starka var grabbarna. Suck.
Ja, sådant har man ju sett mycket av både tidigare och senare. När äkta partners och dumjävlar som inte har en aning om hur saker och ting ska skötas lägger sig i, och FÅR lägga sig i. Otroligt.
Men det här blev en skön bild i alla fall, skulle funka idag också.

Visst är det en ösarbild, ha-ha, så jävla bra.

Och så alla gånger man spelade, eller lyssnade på god live-musik på Gallway här i Örebro. En bild, vet inte om jag tagit den själv eller snott den, på stället:

De rev det där, nu är det flådigt hotell där, precis innan polishuset. Men det var ett schyrre ställe, verkligen.

Hm, nu känner jag mig lite uppåt.

Rocka rolla!

/Baron

3 Responses to Och det var tisdag

  1. Anette skriver:

    Nostalgi funkar bra när nuet suger, och jag kan inte fatta vad som var ”för sjukt” med bilden ovan så att den inte kunde användas? Antingen är min hjärna helt vriden redan eller så är jag blind… Nåväl. Ny dag, nya galenskaper!
    Eder Tillgifvna,

  2. Stoffe skriver:

    Det var en jävla lååååång uppförsbacke du verkar ha hamnat i. Skaffa snökedjor!!! Eller broddar…! 😉

    Tack för nostalgin iaf! 🙂

    Spark i arslet från Stoffe

  3. baronen skriver:

    Anette: Det sjuka var att de hade kärringar som inte tyckte deras snubbar såg snygga nog ut, utan som idioter, vilket var meningen, och då gav de med sig, suck-suck-suck! Bilden är kanon. Rocka!

    Stoffe: Jepp, och jag är felvallad också. Jag känner sparken och tackar!

Kommentera

