En onsdag där jag tog mig ut

Känner mig bedårande frän. Tog mig ut i kväll. Gaggade med damerna bakom disken på Biskops. Gaggade med folk från Lilla på vägen hem (de ville ha dit mig oftare, jag stod där på cykeln och gaggade då de stängt, det är på vägen hem).
Så nu, efter att ha varit ute och suttit vid bardisken i ett par timmar, så undrar jag bara över vad som kommer att smacka mig först. Vinterkräksjukan eller Svininfluensan? Jag gick dit oskyddad.

En skum snubbe stod brevid mig nästan hela kvällen. Han ville gagga, det ville inte jag. Så jag dissade honom. Och tack och lov gav han upp. Han var säkert trevlig, men jag orkar inte med fän.

När jag skulle gå så lättade jag på trycket. Herrejösses, en och en halv liter innanför västen…
Nåväl, och så läser man en sådan här skylt ovanför muggen. Det finns alltså Örebroare som trycker på spolknappen, ingenting händer, och så går de vidare? Hm, jo, så är det nog. Mer skyltar för fanken!

Och så äntligen denna bild. En bild på en cykel som kommer hem. En cykel med både bak- och framlampa som lyser. Inget fjant som den senaste tiden med att inte gå ut och allt det där som jag haft för mig.
Jag var tvungen att plåta min 500-spännsbajk där han stod, så stolt, efter att ha åkt med mig, innan han skulle in i hagen och låsas fast (han försökte inte rymma).

Och så, en bild som jag tog nyss, verkligen nyss.
Jag undrade varför jag har den där valinformationen kvar på golvet (jag är mycket dålig på att städa, men bra på att diska). Jag har den på golvet för att jag gillar att stampa på mobbare som gillar att mobba. På det här viset kan jag varje dag, flera gånger, och kuvertet från valet håller, trycka ner sulan på det ofattbara; nassar i riksdagen! Det skrämmer mig att folk inte fattar, att nästan sju procent diggar detta, men det är inte oväntat. De obildade, är många. Och, ja, jag vet, det finns folk som kommer från andra länder och är riktiga svin, men det är en annan pryl, en helt annan pryl.

Men, ni ska veta, cybern. Att om man inte gör motstånd. Som jag gör här och nu. Då är man medskyldig till skiten.

Jag tar risken att säga nu får det fanimej vara nog. Det är Svärje detta, inte Tyskland på 30-talet.

Tjoho!

Rocka rolla!

/Baron

PS, bara några sekunder där jag kom ut från Biskops, och vände mig om, sakta och fint. Lite live så där:

2 Responses to En onsdag där jag tog mig ut

  1. Stoffe skriver:

    Såg Enfaldige mördaren av Hasse Alfredsson från 1982 o slogs av att man då inte på allvar trodde att sån nassedynga o överklassfasoner kunde komma tillbaka som det har gjort! 😦

    Men en mycket bra film är det! 🙂

    Fy fan vilket skottår det är i år! 😉

  2. baronen skriver:

    Jag såg förprogrammet, men ”hinde inte med” rullen. Har ju sett den. Men som sagt du har helt rätt. Nu är skiten här. Man måste säga ifrån, jag gör det.

Kommentera

