Plus

Jag har fått plus. Eftersom jag är en sådan seg rackare, eller sur, eller nego (eller egentligen inte, men livet kör sina race och man får bara digga läget ibland, och vänta ut) så lägger jag ut det här, några så kallade axplock jag är stolt över. Som gör att jag blir lite gladare (fel, MYCKET gladare).

Tvingar ju mina adaptrar att blogga. Nu i måndags var det ett nytt gäng som jag inte träffat tidigare. Ur deras bloggar så stjäl jag nedanstående meningar som handlar om mig. Jag behöver sådant. Jag blir glad av sådant. Därför lägger jag ut det här:

”Men fy hel**** vad han körde med oss, men det gick som smeck ändå, jag har lärt mig väldigt mycket på den här lektionen. Tack XXXX!”

”Idag har vi i klassen lärt känna XXXX. Hittills tycker jag han är den grymmaste lärarn vi lärt känna genom Xxxxxxskolans gång.Det bästa med XXXX är att han inte alltid är så seriös men ändå får allt att funka som det ska och att han har en underbar humor. Idag är det första gången i Xxxxxxskolan då jag inte velat rusa hem innan skoldagen tar slut. Jag har t.o.m velat stanna längre.”

”Idag hade jag min första lektion i digitalt skapande och jag har bara positiva saker att säga. Det är mycket roligt och intressant……..Längtar redan tills nästa lektion. ;-)”

”Idag var våran första dag efter jullovet och det ända jag kan säga är att det var sjukt kul/bra……Men Tack för idag XXXX!!”

”Våran lärare XXXX, han är en lirare asså, diggar han ashårt, ”he got game””

Det är det som betyder något. Vad de man arbetar med tycker. Respons är man ju inte annars mätt på inom mitt gebit, om man så säger. Och det bästa är att jag vet att det inte är något fjäsk, för de diggade verkligen vad vi ”hölls med” (nerkingska). Och, det är klart, vi blir säkert osams några av oss framöver, men det hör liksom till.

Så det har känts ovanligt bra i början på den här veckan. Jag bara står på. Jag är stenhård och bara kör på, men de gillar det de får göra. Och antagligen skulle min programförklaring (om mig, och hur det hela ska gå till framöver enligt herr Baron) få vilken Hem och Skola-tant som helst att svimma för att sedan anmäla. Men det funkar. Inget fjatt. De är trötta på fjatt. Raka rör och bara å köra är det som gäller. Och så mycket garv och skämt, och jävlas lite, det gillar de (och jag).

Några tuffingar testar mig, de säger A för att kolla om jag viker mig, jag säger BCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZÅÄÖ, och gör det högt och tydligt, och då får den som sa A bita i gräset när alla garvar åt honom, tills A-liraren garvar själv, och allt är okej, he-he. Att vara snabb i käften är en gåva att vara tacksam för.

Ja, så är läget efter tre dagar. Låt mig njuta av detta.

Rock!

/Baron von Strudelpudel

 


 

 

7 Responses to Plus

  1. Sterge skriver:

    Vad kul för dig!! Måste vara toppen att var så popis.

  2. frafilm skriver:

    Kul!
    dylikt är alltid roligt att få.
    Gläds med dig!

  3. baronen skriver:

    Strega: Att få lite plus ibland piggar upp, vettu….

    frafilm: Tackar, jo, och fast det är ”osvenskt” att lägga ut beröm, så gör jag det, och njuter, ha-ha.

  4. Stoffe skriver:

    Fan vad glad jag blir när jag läser detta!!! :))))

    HÄRLIGT!!!

    KÖR HÅRT!!! (som pigan sa) 😉

  5. Peddan skriver:

    ”He got game” Kan bara gratulera!

  6. baronen skriver:

    Stoffe: Tack, jo, man blir glad, tror inte det är sant, he-he. Me kör hard.

    Peddan: Tackar där med, ”jag har spel”, he-he.

  7. Madäläjne skriver:

    Kanonkul! Och Hem och Skola tanten har fullt upp med PoolMedia och alla pengar som gått åt så hon bryr sig inte heller…

Kommentera

