Idag är min födelsedag -Hurra!!

Det är annorlunda nu för tiden. Jag tror mig ha avskaffat helgdagar och bemärkelsedagar redan, i princp, eller, äh, jag vet inte, jag får väl säga så, så det inte blir tragiskt.
Morsan och jag gav varandra lite lotter och så där. Men numera så kör jag inte ens tårta. Jag får inga kort (nä, jag skickar ju inga heller) och jag får inga presenter. Jag har inget party. Jävlars vilkan hard-core-lirare jag är. Tack och lov står jag upp. Kan tacka folkölen för det. Den stora utjämnaren av alltet.

De här dagarna är tveksamma för mig. Först och främst är ju den 20:e maj morsans begravningsdag. Kom ihåg att jag sa på begravningsbyrån, eller om det var till prästen, om de inte kunde ta en annan dag, då jag ju fyllde 50 dagen efter. Men hon lyssnade inte på mig. Därför är jag numera emot kvinnliga präster. De har antagligen mindre hjärnor.

Så nu, dagen före jag fyller år, för evigt, kommer jag att tänka på morsans begravning där, vilket inte ger mig firarkänslor för dagen efter precis.
Och att alla sjöng och hurrade för mig, på prästens anmodan på begravningskaffet efter begravningen, inför att jag skulle fylla då dagen efter. En Fellinisk situation som bara kan hända mig. Det var inte klokt. Så jävla kluven jag kände mig där, skulle stå upp och se glad ut i detta. Fy fanken.

Jag är en sentimental idiot. Minns för mycket. Jag föraktar sådant, vill inte vara sentimental, men jag är det ändå.

Alltså, det är inget roligt att fylla år numera.

Dock träffade jag Kalix idag, och nu, nu kommer jag på att han har en present till mig som han sa, som jag skulle fått när jag fyllde för två år sedan. Han sa det. Så jag drar dit någon dag och kollar in vad det kan vara, he-he. Alla vill ha presenter, allra mest jag. Hoppas det är en bilbana, eller ett Märklin-tåg.

Mitt liv suger just nu. Och har gjort en lång tid. Dock, jag känner en öppning. Vissa grejer är bra också. Rent fysiskt känner jag mig friskare. Vissa grejer har blivit bättre. Tror att många som inte är jag skulle gett upp för länge sedan. Jag menar det. Fy fanken. Dock ger jag inte upp. Jag vill se vad som var meningen. Det får man inte om man ger upp.

Här är en bild som jag tog på morsan nere vid Hjälmaren för några år sedan.

”-Ut med händerna och kör, det blir skitbra med vågorna och blåsten!”

Hon var på, ha-ha, he-he. Inget fjatt där. Och hon fick hänga med tills hon blev 89 bast. Det är inte illa. På bilden kanske hon är 85 år ung eller så, he-he. Vi hade skoj ihop. Och bråkade också, mer sällan, men det ska man. Varför ska man behandla äldre människor som allvetande? Varför ska man gulla med folk bara för att de blir gamla. Har man olika åsikter så ska man ha det. Inget jävla fjatt.

Äh, alltså, cybern. Haja, jag har jussom inget att luta mig mot, är lite vilse, men, okej, det har ni i cybern nog fattat. Åren går. Det är samma, inget händer. Jag skriver mer sällan här. Skriver massa skit på twitter och fejan istället. Men har inget liv. Är orolig för jobbet. Men jag pressar, pressar, ger mig inte. Det ska fixa sig, DET SKA FIXA SIG!

Och nu sitter jag här. Klockan är snart fyra på morgonen den 21:a maj 2011. Jag är nu officiellt 52 år.
Jag hajar fortfarande inte vad det ska bli av mig. I skallen är jag i 20-årsåldern. När morsan fyllde 50 tyckte jag det var tokgammalt.

Var är min villa?
Var är min Volvo?
Var är min fru?
Var är mitt husdjur?
Var är mina barn?
Var är min karriär?
Var är rymdåldern då man skulle kunna flyga istället för att åka bil?
Var är allt det där som man trodde att man skulle ha när man växte upp?

Trots allt.
Jag har vänner. Jag har kompisar. Jag känner folk som jag kan slänga käft med. Jag är på. Jag har inte gett upp.

Men jag skulle vilja att saker och ting var lite bättre.

Äh, jag lägger ut en tube-rulle här, från förra veckan då jag besteg en fornborg, med flås och allt (kombinationen dålig kondis/ålderdom/pollenallergi/luftrörsfyfankenskit). Man bara skiter i att man egentligen inte orkar, så går det, he-he. Så ni ser att jag inte gett upp helt, he-he, jag kommer ovan trädtopparna:

Rock!

Love!

/Baron von Hej och Hå

Kommentera

