Onsdag morgon

Örebro är fantastiskt. Nyss kunde jag se på Twitter att polisen skrev att någon jävla idiot slängt av en 11 årig flicka från tåget till Göteborg i Kumla.
Någon stackare som inte kan språket. Är det bara högerextremister som jobbar på SJ nu för tiden?

Mer då. Okej. Mjältbrand, vi har ”Antrax” här i Örebro numera. Ännu en ko har bangat ur. Verkar vara en fin sjukdom det där. Förr grävde man ner de djur som smittats. Men sporerna kan leva i 100 år, tills någon börjar gräva, typ där man grävde ner de där kadavrerna. Så nu har vi mjältbrand kring Örebro. Tjoho. Och inte nog med det. De hade spärrat av området, men någon hönsknullare var där i natt och snodde utrustning, antagligen nersmittat. Arghhhhh!

Ja, och sedan är det en kärring som sprungit runt i Adolfsberg med pilbåge och skjutit mot små barn.

Ha-ha, jag valde verkligen rätt ställe att bo på.

Men kaninen på Stortorget är kvar. Fast några idioter har ju snott lite konstverk från Open Art, och andra har slagit sönder verk.
Vad är det för fel på folk? Vad håller man på med?
Ingen aning. Men skit samma. Dumjävlar får sitt rättmätiga bajs, vad det lider.

Själv tog jag en cykelåktur under kvällningen igen. Nu cyklar jag som en tok, kanske en timma varje kväll. Säkert, och jag ljuger inte, ett par mil. Det hinner man med på en dryg timma. Det är varmt. Men jag känner att jag mår bra av det där. Det gör jag.
Visserligen är jag skitskraj för värme numera. Men med min ”anti”-utstyrsel av jeans, jeansjacka, svart t-shirt och boots så är det flesta mer skraja för mig när jag cyklar fram med min sunkcykel. Ha-ha. Det är otroligt många kvinnor som är ute och motionerar. Och jag ser hur de ryggar när de ser mig på en ödslig gata, eller i en skogsdunge med cykelbana.
Ja, ha-ha, vafan ska man göra?

Men jag tutar på.

Att bajka kan vara det bästa jag börjat med. Ovan en liten cykelbro över Svartån.

Har inget halvlyse till bågen. Ska se om jag kan vara man i morgon och fixa detta på egen hand. Fick lite tips av Häcken som ringde. Jag var rädd att det skulle betyda att man var tvungen att skruva av tanken, bygga om motorn och annat tok som faktiskt förekommer på bågar. Men det kan vara mycket enklare. Vi får se. Jag berättar då.
Men det är skit samma. Jag har åkt en runda på tre veckor. TRE VECKOR. Jag vill åka mer, jag vill ha mer semester. Jag har inte börjat än.

Idag körde jag ut mot Gustavsvik. Och så tog jag av till vänster, nya vägen, kom till golfbanorna, grusväg. Cyklade, svetten rann. Har åkt, gått, där förut. En skylt mellan alla golfspelare sa att det var en återvändsgata. Det sket jag i, har ju varit där förut, för 10-15 år sedan, och då var det bara att gå uppför backen med cykeln till en annan väg.
Men när vägen tog slut kom en stor jävla golfboll mot mig. Landade kanske tre meter från mig. De hade byggt ut golfbanan så moderaterna ska kunna ha ball. Så det var bara att vända.

Kom till Tybble (där barn jag lekt, ha-ha). Mina gamla domäner som ung student. Över vägen till Almby kyrka, där Ronnie Petterson ligger begraven. Jävlars vilken uppförsbacke, det hade jag glömt. Fick gå av och gå (har ju bara treans växel). Sedan genom de fina gatorna med snygga kåkar och mot pappersbruket. Öde. Bara jag. Klockan var väl närmare nio på kvällen. Cyklade förbi ett moderatkvinna, som väl sitter i fullmäktige. Hon tjoade för att det var tredje gången hon sett mig cykla på en vecka, jag sa bara: ”-Ha-ha-ha-ha!”
Cyklade vidare mot Wadköping. Cyklade längs ån. Snyggt, fint, men självt.

Stannade, drack en Mer Apelsin som jag haft med mig på pakethållaren (åker inte utan dryck numera). Satt där och såg ut som ett offer på parkbänken. Kickos gamla boyfriend kom förbi, stannade, började snacka, men jag var inte snacksugen, vilket han till slut fattade. Och drog vidare.
Jag körde iväg en gps-positionering så man såg var jag var på fejan, och ett tweet, där man också såg var jag var. Sunkigt och vackert, ha-ha.

Ja, äh.

Mina dagar är så här, i korthet.

1. Jag vaknar vid tre-fyra på eftermiddagen. Är helt igengrodd i ögonen av klägg. Går upp och dricker en massa vatten, och försöker surfa.

2. Jag äter frukost, kanske vid fem-sex på kvällen. Filmjölk med Corn-Flakes och en krossad råg-rut, och ett ägg (separat).

3. Jag durschar.

4. Jag surfar och så drar jag ut med min cykel. Klockan är då mellan sju och halv nio på kvällen.

5. Börjar cykla, hatar det, men efter tio minuter är jag i någon slags trance. Åker längre och längre, ändrar mig, svänger hit och dit. Stannar nästan aldrig. Efter någon timma, eller en och en halv timma, är jag hemma igen. Gärna har jag kört förbi Lilla eller Biskops och sagt hej, svettig och jävlig.

6. Kommer hem, svettas, surfar. Väntar. När jag slutat svettas så lagar jag till någon mat. Äter. Surfar igen. Sedan ser jag att klockan är elva och då är det brådis.

7. Drar ner till Biskops för en bira, eller Lilla. Pratar med människor för första gången på hela dygnet. Trevliga lirare. 95 procent av de jag talar med är de vänliga människorna på etablissemangen, dvs bartendrar och krogfolk. Ibland är vissa av dem lediga, då sitter jag vid dem och ljuger. Jag har det jävligt trevligt. Jag mår bra. Får oftast i mig två bira.

8. Cyklar hem då de stänger. Sätter mig på balkongen. Surfar twitter och fejan. Skriver något skit.

9. Sätter mig inne igen med datorn. Kollar på något på SVTplay.

10. När det är tokmorgon så lägger jag mig. Somnar efter att ha kollat TV ett tag.
Och så där är det, dag efter dag. På riktigt. Dag efter dag. Little boy lost, here I am! Tjosan!

Okej, dags nu att lägga ut.

Rocka rolla!

/Baron von hejochhå

2 Responses to Onsdag morgon

  1. Rolf skriver:

    Tjena Baron!
    Det är torsdag en vecka efter din onsdag, vad händer?
    Just hemkommen från Tjockholm, en fantastisk stad med omöjlig trafik, alla fria ytor bebyggs och kö till alla glasstånd. Skönt att komma hem till Sverige där man kan ställa ifrån sig bilen där det behagar.
    Rolf

  2. baronen skriver:

    Här låg det en kommentar som egentligen var ett e-brev till mig. Vet inte hur den hamnade här. Jag la inte ut den i alla fall. Nu är den hur som helst borttagen.

Kommentera

