Jä, dag tre i rad av nya inlägg här. Men sugdag! Ärligt!

Jepp. Klockan är mycket. Men det gör inget. Jag har inget att dölja. Jag har inte gjort något fel annat än att skita i att man inte får vara uppe så här sent. Jag sov dessutom hela kvällen.
Så här är jag igen, i all min prakt.

När jag vaknade vid 23.00 så fick jag via eposten se att man nu är klara med scheman för i vår, efter nyår. Så här ser mitt ut:

Häpp!

Det är nya chefer, man har bytit hit och dit. Det är ny skolform. Och plats för mig verkar numera inte finnas, ens bland de som går i gamla skolformen i ett och ett halvt år till. Jo, mina kollegor Staffan och Cecilia kör fulltid även i vår, inga inskränkningar där inte, av okänt skäl, och en från en annan avdelning tar över några av ”mina” ämnen som inte får plats hos dem.

Naturligtvis är markeringarna på schemat ovan lite fel. Jag kan ju inte vara med på arbetslagsmöte och support och konferens om jag inte bedriver någon verksamhet. Det blev nog så där för man inte kunde göra annat i datorsystemet.
Men så ser det ut. Nu. Min framtid.

Någon som snackar med mig, uppifrån, chefer, från facket, från någonstans? Någon som tillsammans med mig försöker styra in mig och integrera det jag kan i den nya skolan (som man egentligen ska)? Nä. Inte då. Hej, mobbingoffer, säger jag till mig själv i spegeln sedan ett halvår när jag borstar tänderna på morgonen. Jag säger det, vuxna människa.

Planeringen för nya skolan har skötts av ”kollegor” som satt sitt välbefinnande med full tid i sina ämnen före arbetslagets, solidaritet, eller ens vanlig jävla hyfs, en slags kamratuppfostran har det blivit, där jag inte passat in och chefer med ansvar lyst med sin frånvaro. Där vissa dominerat och där andra rädda krakar gjort allt för att inte göra sig omöjliga, för att få vara med. Slickat röv hette det när jag bodde i Västerås. Och nu är jag inte rädd för att skriva det, allt är ju ett faktum nu. För jag har ingen brun tunga. Kommer aldrig att få.
Ja, jag vet, det är helt jävla otroligt att sådant får förekomma 2011, men det gör det, i det ”nya Svärje”.

Så jävla typiskt. När jag skulle börja blogga utan att gnälla går det inte tre dagar förrän jag gnäller. Okej, det är mitt öde. Jag kan ju inte annat än beskriva mitt liv på denna blogg, eller hur? Och nu kör jag inte anonymt heller. Så kan det gå.
Ja, jag visste att det fanns risk för att det skulle bli så här. Jag har frågat sedan i våras hur det kommer att bli, hur vi löser detta,  men inte fått något svar. Ingen snackar med mig om det hela. Med ingen menar jag ansvariga chefer, fackrepresentanter, byråkrater. Jo, jag har försökt fråga, tagit kontakt, muntligt och med e-post, men med den chefsturbulens som funnits, och med Björklunds nya pluggskola uppväckt från kyrkogården från 60-talet, har jag lämnats utan svar. Har också precis fått ny chef sedan någon vecka, en lirare från en annan skola. Vet inte, men det är nog lättare att hålla i bilan om man inte känner mig. Men, som sagt, jag vet inte. Jag har ingen jävla aning om någonting om mig, mitt jobb, min framtid. Det här har man bara låtit ske.
Nu är det svart på vitt på webben för alla att se. Även för mig. Tycker ni att jag fabulerar, överdriver? Jag ser ju, jag läser ju, vad fan ska jag tro?

Jag har en fast anställning. Vad den är värd får jag väl snart kunskap om. Jag kan inte påstå att facket är som facket var när förra fack-bossen styrde (innan han gick i pension). Han var en pärla. Nu är det annat.

Men det är lugnt, i fem veckor till. Eller tills någon jävla apa läser det här.

Äh!

Fy fan!

/Baron

PS
Börjar låsa upp gamla inlägg också, ett efter ett, tar tid. Nu skiter vi (jag) i lösen. Nu kör jag. Låste just upp 21:a maj i år, min födelsedag. Japp. Och kolla till vänster, under Arkiv i sidebaren, kan man välja månad. Enkelt, om man inte vet vilken text man ska söka på. Tjoho!

Äh, jag lägger in när jag äter pepparkakor, så jag får se att Soundcloud funkar här på bloggen också:

2 Responses to Jä, dag tre i rad av nya inlägg här. Men sugdag! Ärligt!

  1. Kalix skriver:

    DOLK. Det hade nog inte varit helt fel att starta eget fack såsom vi var på gång med för tio-tolv är sedan. Sitter själv och väntar på att få gå på plankan. Det kan bli till sommaren eller också fördröjt ett år beroende på hur mina elever väljer kurser för trean om någon månad.
    Kamp!

  2. baronen skriver:

    DOLK behövs helt klart igen. Men som sagt, det är inte över förrän den feta damen har sjungit.
    Hur som helst kommer de fega medlöparna att få känna på det hela också, till sist. De fattar det inte bara. De tror att om de bara håller god min istället för att kämpa lite nu när vi är många så ordnar det sig av sig självt.
    Ingen jäkel ska inbilla mig att mina kunskaper inte behövs, kanske mer än någonsin i gymnasiet numera. Att sedan folk går med på att köra kurser i sådant de aldrig sysslat med (att bli rörmokare istället för kock över en natt) borde också ha sina återverkningar på resultatet, dvs vad eleverna får sig till livs. Ja, Björklund och de andra har ansvar, men de som lokalt ställer upp på tokerierna är lika jävla ansvariga för detta tokeri. Det är en skam. Det är ovärdigt. Och det händer under tystnad, med många rädda. Är detta verkligen 2011?
    (Som du märkar har jag slutat vara tyst. Det känns så jävla skönt).

Kommentera

