Inlägg två i natt

Jag sov ju hela kvällen, och vafanken, så sitter jag och lyssnar på Charlie Parker på Spotten, samt lirar lite Maelstrom. Skumt spel det där. Det är som meditation för mig. Jag tror det är bra för mig. Till slut blir jag så koncentrerad på alla kometer och ufon som jag måste anfalla och samtidigt hålla reda på att min hjärna öppnar sig. Skitskumt, jag får minnesbilder från förr efter en riktigt hård strid där jag haft koll på 10-12 olika kometer och var och när de kommer (det är inget modernt mördarspel utan man är bara ett blått rymdskepp som skjuter på allt).
Och då, plötsligt, som nu. Kommer jag att tänka på det där hotellrummet på Manhattan jag satt i. Det med ett elutag. Alltså endera datorn eller luftkonditioneringen. Jag fick välja. Det var en säng, och ett fönster ut mot 8:e Avenyn. Golvet var så jag kunde ställa mina skor på tvären. Det var helt jävla okej. Det här var 2001.
Jag skrev mycket, läste mycket och lyssnade på musik. Fixade mina bilder jag hade tagit under dagen. Planerade vilka bilder jag skulle skicka ut på bloggen. Ja, det här var på den tiden bara jag körde hemsida (för just blogg fanns inte då, php var inte uppfunnet). Hur som helst, varje dag körde jag ut mina storys, som gamla cyberbiktfädrer kommer ihåg.
Så, här lite Charlie Parker och två bilder därifrån. Kände bara att få ut dem. Nu har jag ju startat upp den här bloggen igen. Då ska det fanken komma ut grejer, när jag känner för det, inte när almanackan tycker att det är dags. Det är ett par fula stillbilder, men det är musiken som är grejen. Stämningen.

Och så ett par bilder då.

Som det såg ut innifrån. Man ser luftkonditioneringsapparaten nertill.

Från andra sidan gatan. Mitt rum är i det vita huset, i mitten, på mittenvåningen.

Jepp. Så fick jag ut den tanken, det minnet. Nu, mitt i natten. Eller på morgonen. Fråga inte mig varför jag har så konstiga sovtider. Varför jag inte kan sova ibland, och däckar när man inte ska däcka.

Rock!

/Baron

2 Responses to Inlägg två i natt

  1. Tant Raffa skriver:

    HEJ!!!!!!!!!!!!!! Tant Raffa till Baronen! Kul att titta in efter alla dessa år : )

  2. baronen skriver:

    Heeeeejjjjj!

    Kul att höra av dig här på cdbn igen, Raffa. Du är stort välkommen! Rocka rolla!

Kommentera

