Gnyyy, nu höll jag på att tappa här igen

Jag smackar upp en två-tre inlägg och så tror jag att jag är på g igen. Men så glömmer jag bort dig, cyberdagboken. Fel av mig, fult av mig. Men det är inte meningen. Det blir bara så.
Ska reparera, lovar. (Och här kommer film, ljud, bild mm, ha-ha)

Nu kör jag John Mayall på Spotten, och det fick mig att minnas att jag måste skriva här också. Okej, jag är fast på Twitter, SoundCloud och svenne-Fejan. Kan inte hjälpas. Ja, sedan några bloggar på Posterous också.
Idag har det hur som helst varit en rätt bra dag. Känt mig frisk, någorlunda. Hostan jävlas ju, men det är som det är. Flera månader av luftrörs- och lungproblem kan ju göra vem som helst galen, men jag har försökt stått ut. Jag hade ju så här för några år sedan också, och det vet vi ju hur det gick då. Massa jävla prover, massa röntgen, massa slangar med taggar ner i lungorna via näsan (det var satan, jag menar det), och så plötsligt vaknade jag upp en dag och var frisk. Läkaren som ringde efter att de testat mig för typ allt frågade hur det var med mig, resultaten var nu klara.
”-Toppen, är helt jävla frisk, eder åderlåtning och lungtortyr helade mig, bra jobbat!”

Och så garvade jag. Och han berättade att de inte hittat något skit med mina lungor alls, inga bakterier, inga sjukdomar, inte nått. Vilket jag ju var glad för.

Men den här höstens lung-skit har inte varit rolig. Haja att känna kvävningsfeeling ungefär varje dag. Hålla sig lugn.
Det började den här gången, som förra, med att jag röjde bland allt i lägenheten, för att Stadsnät skulle hit och lägga kablar, något jag inte beställt själv, men som var påtvingat. Ja, jag köpte andningsskydd och allt, men det funkade ju inte, för allt jävla damm var kvar när jag skulle sova. Och så blev det som det blev. Ett helvete, på riktigt.
Nu hoppas jag att jag kan bli stabil, så stabil så jag kan rensa vidare efter 7 veckor. (Och där hostade jag torrt igen, jävla skit).

Ja, så nu vet ni.

Vänta, lungorna var för tre-fyra år sedan förra gången. Förra året var det magen. I år var det armbågen, och nu lungorna igen. Jag vill tro att det är psykosomatiskt, hjärn-inbillning, men tyvärr är det inte så lätt. Grejen är väl att man blir mjäkigare med åldern. Bara att stå på. Jävla skit!

Gick ner till Biskops, skulle egentligen vara med i ett lag därnere, men de hade ju redan börjat då jag kom en timma för sent, skit samma. Jag gillar inte Quizz ändå. Här en minut jag spelade in därnere:

Så blev jag ju kvar där. Drog i mig massa Gotlands Bittar och Staropramen och Bittburger. Tjoho.
Kan göra det för jag hade stålar, och det är inte jobb under måndagen, det är kompensation för Öppet Hus som var under lördagen. Jag plåtade där. Här är typ ett 70-tal bilder, på en egen blogg jag la upp för det:

http://tullisbilder.posterous.com

Gaggade med kända och okända. Trevlig kväll var det.

Ja, och så hem, kollade svt-play, och nu skriver jag det här. SKA BLI BÄTTRE.

Rocka rolla!

/Baron von B

PS 1
Visst hände det andra grejer också, twitter får mig att kommunicera med folk jag inte sympatiserar med rent politiskt men som är trevliga och har andra bra sidor. Typ en EU-minister och ett kommunalråd i stan gaggade jag med i kväll från Biskops. Det är fanken episkt. Den förstnämnda om att inte ha tagit undan el-ljusstaken från förra året, den andra om ett bra inlägg han gjort på sin blogg om hönsknullarna, dvs SD. Äh, kolla bilden från min ajfån så ser ni:

Vänta, PS 2

Jag tände ju min ljusstake här hemma, innan midnatt, så jag firade lite första advent. Här filmade jag det hela:

2 Responses to Gnyyy, nu höll jag på att tappa här igen

  1. Madäläjne skriver:

    Nu får du fasen inte tappa fart igen, har ju återgått till gamla goda CDB-rutiner!

  2. baronen skriver:

    Fegheten sköljer över mig stundtals, pga av dessa arslen, H.K och Quislingar. Men jag ska köra på, argghghghghghghhgh! Sedan har jag inte riktigt fått in rutinen ännu.

Kommentera

